- Berichten: 62
Afstellen linker voorportier Amazon
- Hans de De Graaf
- Offline
- Senior lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2049
indien je het over de positie van de deur naar voren/achteren/boven/onder hebt: ik heb dit door het losmaken van de bouten waarmee de deurscharnieren tegen de a-zuil gemonteerd zitten gedaan, waarschijnlijk zijn deze echter amper of niet te bereiken door het voorspatbord (dat bij mij niet gemonteerd was). Zover ik kon zien is dit de enige manier, hiervoor is geen speciaal gereedschap nodig.
Indien het betreft hoe "diep de deur in de karosserie ligt" zullen de andere (normaal zeer vast zittende) scharnierbouten in de deur los moeten en/of de deurvanger ingesteld moeten worden.
Succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Wat tegen werkt is ... de zwaartekracht en we zien ook dat meestal het portier naar beneden is gezakt. Om zichtbaar te maken wat je doet, kan het helpen om de randen van de portieren af te tapen - om beschadiging te voorkomen - maar ook om met potlood merktekens aan te kunnen brengen. Ik gebruik een deken en leg die over dorpel, zet vervolgens het portier er los in en breng deze in de 'ideale positie' en markeer deze.
Het scheelt enorm als iemand je hierbij kan helpen en het portier bewegingloos houdt. Vervolgens het voorscherm er op zetten en met een paar boutjes vast zetten.
Voor de oplettende lezer, betekent dit dat je éérst de deuren erin zet en dan pas de voorschermen en het front. De motorkap vormt dan de mal om dit helemaal af te stellen en soms is het nodig om de voorschermen uit te shimmen met ringetjes op de rand van het binnenscherm. Dan zijn de sierlijsten aan de beurt en hiervoor gebruik ik de montageplaatjes met een draadeinde en schroefje omdat die nog enige correctie omhoog of naar beneden toelaten voor dat je ze aandraait. Als allerlaatste monteer je de deurrubbers, wat ik op bovenstaande foto net heb gedaan. Zo'n 'poetsbrug' is de beste investering die ik de laatste jaren heb gedaan, zo kun je alles op zichthoogte brengen en zelfs zittend het onderste gedeelte van het deurrubber monteren.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
Gaat niet makkelijk maar het gaat.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
De grote kruiskopbouten,die op het portier zitten gaan vaak zeer moeilijk los.Heet stoken met acytileenbrander is dan het devies. Voorzichtig met de lak.
succes,Niek de Boer
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans de De Graaf
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 62
Mijn vraag is nu 1) bouten loshalen en dan een plaat erachter plaatsen of komt deze iets naar achteren enkel door het lossen van de fouten???
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet Hans de Graaf
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2049
(eenvoudiger te schrijven dan te doen, zeker met het spatbord erop zal het lossen, schuiven, vastzetten, nakijken, en als de positie nog niet goed is weer lossen, schuiven, vastzetten, nakijken enz. zijn).
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans de De Graaf
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 62
Groet Hans de Graaf
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans de De Graaf
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 62
groet Hans de Graaf
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.