Trekhaak amazoncombi met gas onderbouw
- Fred van Wingerden (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
21-09-2016 22:02 - 21-09-2016 22:02 #163659
door Fred van Wingerden (GAST)
Trekhaak amazoncombi met gas onderbouw is gemaakt door Fred van Wingerden (GAST)
Weet er iemand of dat gaat passen, een trek haak voor een combi samen met een onderbouw gastank?
Ik heb er wel foto's van gezien op een Volvo forum, maar dat zou passend gemaakt kunnen zijn, dat weet ik niet.
Ik heb er wel foto's van gezien op een Volvo forum, maar dat zou passend gemaakt kunnen zijn, dat weet ik niet.
Laatst bewerkt 21-09-2016 22:02 door Fred van Wingerden (GAST).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
21-09-2016 22:30 #163661
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Trekhaak amazoncombi met gas onderbouw
Hallo Fred,
Ik heb zelf een combi en daar zat een trekhaak onder die strak onder de benzinetank door liep. Alles dieper/lager dan origineel zou dus met die trekhaak in conflict komen.
Misschien bestaan er trekhaken met meer speling t.o.v. de bodem maar ik betwijfel het.
Er zijn nog wel mogelijkheden, afhankelijk van wat je wilt gaan trekken.
Je mag namelijk zelf een trekhaak construeren/verbouwen als je niet meer trekt dan 750KG
Natuurlijk moet die trekhaak voldoen aan de "kapstokregel" deugdelijk van bouw en bevestiging. Hij hoeft dan echter niet gekeurd / gecertificeerd te worden. Dus staat het je ook vrij de bestaande haak aan te (laten) passen zodat deze weer gaat passen.
Boven de 750KG moet je het echt doen met een haak die officieel voor die toepassing is gefabriceerd, met typeplaatje dus.
Ik heb er zelf eentje gemaakt omdat ik ook een verdiepte bak gemaakt heb voor LPG-tank;
www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...bi-project?start=160
groet Jan
Ik heb zelf een combi en daar zat een trekhaak onder die strak onder de benzinetank door liep. Alles dieper/lager dan origineel zou dus met die trekhaak in conflict komen.
Misschien bestaan er trekhaken met meer speling t.o.v. de bodem maar ik betwijfel het.
Er zijn nog wel mogelijkheden, afhankelijk van wat je wilt gaan trekken.
Je mag namelijk zelf een trekhaak construeren/verbouwen als je niet meer trekt dan 750KG
Natuurlijk moet die trekhaak voldoen aan de "kapstokregel" deugdelijk van bouw en bevestiging. Hij hoeft dan echter niet gekeurd / gecertificeerd te worden. Dus staat het je ook vrij de bestaande haak aan te (laten) passen zodat deze weer gaat passen.
Boven de 750KG moet je het echt doen met een haak die officieel voor die toepassing is gefabriceerd, met typeplaatje dus.
Ik heb er zelf eentje gemaakt omdat ik ook een verdiepte bak gemaakt heb voor LPG-tank;
www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...bi-project?start=160
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
- Henry van Leusden
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-09-2016 09:17 #163669
door Henry van Leusden
Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.
Beantwoord door Henry van Leusden in topic Trekhaak amazoncombi met gas onderbouw
Op onze combi, geimporteerd vanuit zweden, zat een trekhaak die niet onder de benzinetank doorloopt, maar alleen aan de achterzijde is gemonteerd aan de bumpersteunen en de wielbak. Tot 750 kg. wel geschikt denk ik. Als je interesse hebt, ik heb hem nog wel liggen.
Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-09-2016 16:52 #163678
Beantwoord door Fred van Wingerden (GAST) in topic Trekhaak amazoncombi met gas onderbouw
@jan,
Dat ziet er heel goed uit Jan. Stof om na te denken.
Dat ziet er heel goed uit Jan. Stof om na te denken.
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-09-2016 16:53 #163679
Beantwoord door Fred van Wingerden (GAST) in topic Trekhaak amazoncombi met gas onderbouw
@ Henry,
Heb je een foto voor mij?
Heb je een foto voor mij?
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-09-2016 17:49 #163683
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Trekhaak amazoncombi met gas onderbouw
Met combi trekhaken die slechts aan de houders voor de bumpersteunen vast zitten is het wel oppassen geblazen..Wanneer de houders van de bumpersteunen niet echt roestvrij zijn kan de trekhaak zich los werken.De trekhaak gaat dan enige centimeters naar links en rechts.Ik heb dit al een paar maal gezien.
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-09-2016 18:09 #163685
Onder mijn vorige combi had ik er ook een tussen de bumpers. Ben ik ook niet erg charmant van. Ik kan er nu een kopen de aan de zijkanten en verder op onder de achterbank wordt vast gezet. Die kan zo'n 1200kg trekken, alleen de prijs is pittig. Vandaar mijn vraag of dat gaat met gas installatie.
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-09-2016 18:11 - 22-09-2016 18:16 #163686
Laatst bewerkt 22-09-2016 18:16 door Fred van Wingerden (GAST).
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-09-2016 18:43 #163687
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Trekhaak amazoncombi met gas onderbouw
Fred komt d onderbouw lpg tank onder de originele benzine tank(hoogte) uit? Anders zou een normale moeten passen. Ook ik ben geen voorstander van eentje die alleen via de bumpersteunen Vastzit.
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-09-2016 18:50 #163689
Dat kan ik niet beoordelen, bij deze Volvo zit niet de originele tank onder.
Ik denk dat ik het ga proberen en dan eventueel pas maken.
Ik denk dat ik het ga proberen en dan eventueel pas maken.