Meningen over installatie Hella mistlampen

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
21-05-2016 18:44 #160609 door Jorn Venema (GAST)
Meningen over installatie Hella mistlampen is gemaakt door Jorn Venema (GAST)
Hoi allen,

Ik ben met een paar projecten ten goede van mijn 24GL uit maart '85 die mij uiteraard ook ten goede komen. Op Eén of andere wijze had ik Hella mistlampen voor ogen vanuit esthetisch perspectief. Ik vind het ook markant. Voordeel is dat ik de turbogrille heb, waardoor je nog wat grille ziet. De meeste mensen reageren erg leuk en positief, maar ja, de negatieve reactie blijven hangen he?

Ik hoop op reacties uitgaande van bijgevoegde foto's.

Groet,
Jorn
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
21-05-2016 22:24 - 21-05-2016 22:52 #160613 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Meningen over installatie Hella mistlampen
Ha die Jorn,

Trek het je niet aan man !!
Er zijn zelfs mensen die de hele 240-serie niets aan vinden :dry: met of zonder hella's.
Maar ik vind het mooi staan en het is nog functioneel ook want de 240's staan nu niet direct bekend om hun hoge lichtopbrengst.

Wij stonden eens op een camping in de Ardennen, komt er een dikke leasebak voorrijden waar een spiksplinternieuwe caravan achter hangt. Er stapt een kerel uit die het veld overziet en eigenlijk wist hij het al vóór het uitstappen; "ik ben het alpha-mannetje" op deze camping, deze combinatie is het einde van alle discussie.
Fijn , dat duurt een aantal dagen en ik kom op een keer met mijn 240 diesel aangereden (mét dikke hella's) en sta wat aan de fietsendragers te frutten, komt daar de vrouw van "het alpha-mannetje" aangelopen en begint heel vriendelijk en enthousiast uit de doeken te doen hoe geweldig stoer ze onze 240 vindt........ B)
Om het plezier te completeren staat daar ook nog eens op de achtergrond haar kerel te doen alsof hij geen idee heeft waar vrouwlief het over heeft. hahahaha

[IMG

Maar het kan ook precies andersom zoals jij ervaren hebt, ik parkeerde eens in mijn eigen straat, komt daar speciaal iemand de straat op om te vertellen hoé lelijk ze onze 240 vond......

Ach , we leven in een vrij land en als zij gelukkig is met een Astra dan vind ik het ook prima hoor :) Ik reed de 240 destijds voor mijn eigen plezier.
Maar áls er reacties waren dan overwegend positief.

En hier een foto met de Hella's die ik er destijds op had;

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)
Bijlagen:
Laatst bewerkt 21-05-2016 22:52 door Jan van Bochove.

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
21-05-2016 23:06 #160616 door Jorn Venema (GAST)
Beantwoord door Jorn Venema (GAST) in topic Meningen over installatie Hella mistlampen
Bedankt Jan, leuke foto. Van voor 1984? Tjee, dat iemand je aanschiet om je te vertellen hoe lelijk je wagen is... Als je mekaar niet echt goed kent zeg je zoiets toch niet? Leuk van de echtgenote van dat Alpha-mannetje op de camping dat zij haar man eigenlijk voor het blok zet:)

Ik kom uit de wereld van grote Audi's (waarvan sommige met Lambhorgini-motoren) en BMW's. Maar ik heb de 240 altijd zo mooi gevonden en besloten er eentje aan te schaffen om deze in zo oorspronkelijke mogelijke Zweedse staat te herstellen. Helaas geen Bertone, maar ik ben dik tevreden met wat ik nu rijd.

Ik ben niet onder de indruk van de Alpha-mannetjes. Wel hoe 240 kenners die mij eventueel kunnen helpen met mijn restauratieproject en de "Do's and dont's kunnen bijbrengen.

Wat "kan wel"en wat kan niet. Ik ben niet van plan haar te pimpen als in de "The fast&the furious".

De mistlampen waren mijn eerste Zweedse associatie, maar ik werd vandaag inderdaad een beetje verward, net nu ik er zelf aan begin te wennen. Dat kan het ook zijn; hee, mijn wagen is veranderd. Verward door enerzijds positief kritiek van enkele personeelsleden van Volvo (wat een mooie bak) tot anderzijds (wat zonde van die turbogrille).

Tja, kwestie van smaak of had ik de kleinere versie n=moeten monteren.

Groet en bedankt,
Jorn

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
21-05-2016 23:35 #160618 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Meningen over installatie Hella mistlampen
Mijn 240 was eigenlijk een 260 van '78 waar ik een D24TIC heb ingebouwd uit een 940.
De carrosserie was al redelijk gaar toen ik hem als 260 kocht met toen een 4-cil B23 blok er in.
Na keuring bij RDW wilde men niet meer horen van 260 maar moest er 240 op kenteken komen.
Dat hield verband met typegoedkeuring die alleen voor de 240 was in dieseluitvoering.

Maar ik dwaal af, kleinere mistlampen vind ik persoonlijk niet beter staan, de hele 240 is een grote bak met dito bumpers, motorkap enz. Daar passen wat mij betreft ook prima een paar forse Hella's op.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• 12021-dummy
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-05-2016 15:00 #160686 door 12021-dummy
Beantwoord door 12021-dummy in topic Meningen over installatie Hella mistlampen
In de tijd van mijn 240 (1986) stonden extra breedstralers voor onder de bumper in de accesoirelijst van Volvo. Deze set zit op mijn 240.
Maar ik heb lang getwijfeld, want twee van die vette grote en ook dikke verstralers op de bumper is naar mijn smaak heel mooi.

PV444 - 1955
Bijlagen:

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-05-2016 21:57 #160699 door Jorn Venema (GAST)
Beantwoord door Jorn Venema (GAST) in topic Meningen over installatie Hella mistlampen
Bedankt voor je antwoord Jan, wat positieve feedback doet een mens goed :)

groet,
Jorn

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-05-2016 22:04 #160701 door Jorn Venema (GAST)
Dag Hans, ik heb inderdaad getwijfeld om lampen als die van jou aan te schaffen, omdat ik het idee had dat die grote, ronde Hella's ietwat te markant zouden zijn en de grille deels zouden laten verdwijnen. Na veel internetten kwam ik bij het Volvo museum in Göteborg terecht die een 240 toonden met de Hella lampen voor op de bumper. Ik was hier zo van onder indruk dat ik de knoop heb doorgehakt.

Groet,
Jorn

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-05-2016 22:31 - 23-05-2016 22:34 #160704 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Meningen over installatie Hella mistlampen
bijgaande foto heb ik gemaakt in Noord-Zweden, daar waar dikke lampen echt functioneel zijn. Zijn denk ik geen Hella's , is ook geen 240. Maar voor de beeldbepaling klopt het plaatje wel. Hele vriendelijke eigenaar, sprak nauwelijks Engels, maar we hebben een leuk gesprek gehad over van alles en nog wat, onder anderen ook de Volvo 900 serie.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 23-05-2016 22:34 door Siang Phoa.

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-05-2016 22:48 #160706 door Jorn Venema (GAST)
Hoi Siang, bedankt voor je bericht. Dit lijken mij qua dikte idd geen Hella kampen. Ik denk zelfs dat deze lampen door mijn grille een paar centimeter over de bumper zouden uitsteken. Wel een leuke foto zeg:"op zijn Zweds'.

• Paul Schaap
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-05-2016 09:12 #160710 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Meningen over installatie Hella mistlampen
Misschien ben ik de enige, maar...........ik vind het echt geen gezicht. Zulke grote lampen lijken je tegemoet te "schreeuwen", trekken te veel aandacht dus en bederven naar mijn smaak de vormgeving, de belijning van de auto.
Maar gelukkig: ieder zijn eigen voorkeuren en smaak; dat maakt het interessant, toch!?!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD