Strakmaken en spuiten 2deurs Amazon 1966

• Stefan van 't Zand
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2016 13:47 #158638 door Stefan van 't Zand
Strakmaken en spuiten 2deurs Amazon 1966 is gemaakt door Stefan van 't Zand
Ik ben sinds een tijd bezig met restaureren van mn volvo amazon uit 66.
Heb de auto bijna klaar met de plamuur ( het ruwe werk), ik ben nu gestrand bij de spuitplamuur (fijne werk) & het spuiten.
Ik had iemand gevonden die dit zou kunnen doen voor mij alleen heeft hij de hakken in de wal gezet om het maar zo te zeggen.

Nu is mijn vraag of iemand een adresje heeft in de buurt van Overijssel die dit varkentje voor mij zou kunnen wassen.

Alvast bedankt!

Stefan van t Zand

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2016 13:57 #158639 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Strakmaken en spuiten 2deurs Amazon 1966
.. en mocht je iets gevonden hebben, hoor ik het graag.
Ik heb ook een 2-deurs Amazon 1966, ook in Overijssel, waar ik ook (alvast..) een spuiter voor zoek ;)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Peter (V44 regio zuid-west)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
08-03-2016 20:59 #158645 door Peter (V44 regio zuid-west)
Beantwoord door Peter (V44 regio zuid-west) in topic Strakmaken en spuiten 2deurs Amazon 1966
Ls,
Zelf strak zetten, en het sluitwerk uit besteden....ik zouw het niet doen(of je hebt veel ervaring,
en neemt de verantwoording) en vind je een goed adres dan, neemt het spuitbedrijf geen verantwoording
voor zijn spuitwerk, omdat hij geen risico betreft het voor werk...
groet Peter

Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)
Volvo XC 40
Volvo V50 2,4 verkocht
Volvo 480 ES 1,7 verkocht
Volvo 343 verkocht

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2016 21:58 #158653 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Strakmaken en spuiten 2deurs Amazon 1966
Ik denk ook dat je niet gauw een prof spuiter zal vinden die een zelf strak gemaakte auto voor jou wil gaan spuiten tenzij je een achteraf spuitbedrijfje weet te vinden die het niet uitmaakt of het onderwerk nou wel of niet strak is. Kijk je moet het zo zien, jij gaat straks in de auto rijden en het is het visite kaartje van het bedrijf waar je hem hebt laten spuiten. En stel dat jij hem al een tijdje in de plamuur hebt staan en je laat hem spuiten dan sluit je het vocht op wat de plamuur heeft opgenomen. Plamuur is nl hygroscopisch (trekt vocht aan) De afwerk laag laat geen vocht door met als gevolg dat je hele auto last krijgt van vocht blaasjes en op den duur roest. Als de auto in de epoxy is gezet dan voorkom je dit maar dan nog zijn de prof spuiters niet happig op het spuiten van auto's die door een doe het zelver is strak gemaakt. Ik zou als prof spuiter in ieder direct mededelen dat ik vanaf het begin ga beginnen. Want zij werken nl in 1 ruk door in betere omstandigheden dan dat wij doen waardoor de kwaliteit veel hoger ligt en je langer plezier hebt van je bolide. Daarom kost het ook zo veel geld.

Ik ga over een Jaar de body van mijn Opel Admiral op laten halen door een bedrijf die voornamelijk oldtimer opels doet uit de jaren 60-70 en 80. Ik lever hem kaal op dwz alles wat er af kan en niet gespoten hoeft te worden gaat eraf. Tectyl haal ik eraf. Ik maak een kantelbrug en zo gaat ie naar het bedrijf. Laswerk valt wel mee en dat nemen ze mee in de prijs maar je wil niet weten wat dat kost. Eerst schrok ik me rot maar ze hebben me in fases laten zien (ik ben er geweest) wat ze doen en hoe het eind resultaat is. Maar het gaat richting de 10.000 euro. Het gaat even te ver om op te schrijven wat ze allemaal doen maar dat is behoorlijk veel.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2016 00:01 #158659 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Strakmaken en spuiten 2deurs Amazon 1966
Beste S,ik was bij mijn auto ook al begonnen, maarde spuiter heeft het over gedaanen dan praat ik hier over de Filippijnen.
Ik zou het laswerk zo strak mogelijk zien te krijgen en de rest is voor de spuiter of het nu een beun is of een professionele laat die hem strak zetten en spuiten.
Je hebt in Nederland nu eenmaal niet het geluk dat het altijd goed weer is en dat je buiten kunt spuiten want dat scheelt ook.
Die van mij is nu drie jaar geleden gespoten en nog steeds glimmend als een baby billetje.

success

Johan Geers

• 14839-dummy
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-05-2016 20:13 #160198 door 14839-dummy
Beantwoord door 14839-dummy in topic Strakmaken en spuiten 2deurs Amazon 1966
Dag Stefan, zelf strakmaken is een kunstje waar ervaring dan wel op zijn minst een redelijke aanleg noodzakelijk voor is. Een paar kleine tips, gebruik Alsi op de lasplekken en delen waar er wat meer correctie nodig is. Dit is niet hygroscopisch en zakt niet na. Het is ook nauwelijks te schuren dus niet geschikt voor het fijne werk, dat is de moderne versie van tin wat overigens ook kan worden gebruikt. Schuur in het begin met een grove korrel en een zo groot mogelijke schuurmachine/schuurklos zeker bij de grote vlakke delen zoals deuren, dak, motorkap en schermen. Zorg dat het plaatwerk goed is en er weinig plamuur nodig is. In de fase van het strakmaken moet je alle losse delen weer in de auto hangen/monteren om te zorgen dat je zicht hebt op alle naden die gelijk moeten zijn. Correctie na het spuiten is een stuk duurder. Strakmaken doe je vanaf kale plaat die in de epoxy is gezet. Als de opbouw van het strakmaken en laksysteem goed is kan de professional er op verder werken. Als de ondergrond niet goed is wordt het eindresultaat niet goed of alles wordt overnieuw gedaan..en heb je alleen extra kosten.
Succes!
Peter Overmars, je bent welkom voor nader advies/hulp in Raalte.

Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.

• Pieter Barends (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-05-2016 08:12 #160544 door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic Strakmaken en spuiten 2deurs Amazon 1966
Goedemorgen,

Ik vroeg me af welke plamuur over het algemeen door jullie allen word gebruikt.

gr pieter

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-05-2016 02:45 #160561 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Strakmaken en spuiten 2deurs Amazon 1966
En kruislings schuren ook bolle vlakken, anders komt hij nooit strak.
Ook delen waar je met een groot blok niet bij kan met een klein blok kruislings schuren.
Oefen maar een beetje je zult zien dat je een strak resultaat krijgt.
En wanneer je denkt dat hij stark is met een spuitbus een dunne laag zwarte lak er opspuiten en kijken of je geen bollingen ziet.
Bollingen wegschuren en daarna de zwarte lak wegschuren.

success

Johan Geers

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-05-2016 03:06 #160562 door Johan Geers (GAST)
Was ik nog vergeten zijn het grote vlakke delen zoals deuren maak je van een stuk multiplex 18mm of een plank een schuurbord van ca 50cm en koop je bandschuurpapier zo breed mogelijk.
Het bord maak je de breedte van het schuurpapier met twee zelf gemaakte handvaten.
Spijker het schuurpapier er rond en schuren.
Ga als beginneling vooral niet met schuurmachiene aan de slag is gedoemd om te mislukken (gaat te snel en het schuuroppevlak van de machine is te klein).
Op youtube vind je genoeg filmpjes alleen jammer genoeg met machine ook het aanmaken van plamuur (filler) vind je filmpje van op youtube.
Gebruik niet te veel harder goed mixen en liever een nacht laten drogen.
Zorg ook dat het droog en warm is in de ruimte waar je de auto schuurt.

nogmaals success

Johan Geers

• Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-05-2016 16:12 #160572 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Strakmaken en spuiten 2deurs Amazon 1966
Peter,
wat is Alsi?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD