Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?

Lees meer
14-02-2016 12:40 #158198 door Gert van Beek
Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto? is gemaakt door Gert van Beek
Wie weet het exacte kleurnummer van deze kleur?
Misschien is de eigenaar bekend op het forum. ( sorry, even een fotootje geleend op het internet)

Ik ben me aan het oriënteren op een aantal blauwe kleuren, dit is er een die me bijzonder aanspreekt.

Groet Gert.


De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2016 13:17 #158200 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?
Lijkt 67

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2016 13:24 #158202 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?
@ Hans; bedankt voor je bijdrage, hij lijkt er wel heel erg op maar zeker ben ik allerminst.
Eigenlijk hoop ik dat de eigenaar van deze combi zich meldt want die zal het precies weten.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2016 13:41 #158204 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?
Prima Gert, mijne is net niet in deze staat.. :?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2016 13:58 #158206 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?
Hans mijn opmerking is niet vervelend bedoeld maar ik heb kleurstalen zitten bekijken en er zijn een paar originele Volvo kleuren die er dicht in de buurt komen. Vandaar dat ik allerminst zeker ben, ook is op de foto nogal een schaduw/lichtspel te zien waardoor het extra lastig wordt om de precieze kleur te bepalen.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2016 18:06 #158212 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?
Gert, Ik weet zeker dat het kleurnummer 67 is met de mooie benaming: leisteenblauw. De kleur kan op foto's iets verschillen maar laat voor mij geen twijfel, ik heb hem zelf!















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2016 21:25 #158223 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?
Jacques,prachtige auto. Mag ik je vragen of je de velgen iets verbreed hebt? Het lijkt net of de originele bandenmaat 165/15 erop zit maar de wieldop ligt iets binnen de velg? Staat mooi!
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
14-02-2016 21:53 #158225 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?
Zeker een prachtige auto!
Mooi ook dat we nu op bijgevoegde foto's de kleur goed kunnen zien uit komen ;)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2016 22:14 #158229 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?
Heren hartelijk dank voor jullie bijdragen.
Ik ben er nu toch wel van overtuigd dat dit het kleurnummer is wat ik zoek.
Jaqcues wat een mooie combi! Super.

Even wat achtergrond; de auto heeft nu een soort blauwgrijze kleur die ik eigenlijk niet mooi vind. Mijn eerste gedachte was om naar de kleur 96 donkerblauw uit te wijken maar toen herinnerde ik me weer van de eerdere auto's die ik had en waarvan er twee donkerblauw waren dat dit in de polder waar ik woon eigenlijk een drama is qua vervuiling er ligt hier continue klei op de rijbaan en een auto schoon houden? vergeet het maar.

Andere kleuren die ik wel mooi vond waren diverse tinten kingfisher blue, maar als ik dan voorbeelden bekijk dan blijken die kleuren eigenlijk enorm uiteen te lopen het felle blauw van de Renault capture tot het veel donkerder blauw van merken als Jaguar, Bentley en Chrysler. Afgekeurd omdat je er alles op ziet, zeker opgedroogde klei.

Dus op termijn als ik het spuitwerk aan ga pakken dan weet ik wat me te doen staat.

Eerst trouwen nog wel carrosseriewerk en deels herspuiten in de huidige kleur. Voor de andere operatie heb ik nog geen tijd en moet de hele auto uitelkaar, want ik wil het wel goed doen.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2016 14:36 #158381 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Wie weet het exacte kleurnummer van deze auto?

"Hans Wassink" schreef:
Jacques,prachtige auto. Mag ik je vragen of je de velgen iets verbreed hebt? Het lijkt net of de originele bandenmaat 165/15 erop zit maar de wieldop ligt iets binnen de velg? Staat mooi!
Hans

"Jan van Bochove" schreef:
Zeker een prachtige auto! ;)

"Gert van Beek" schreef:
Ik ben er nu toch wel van overtuigd...
Jacques wat een mooie combi! Super.Groet Gert.

:oops:
Sorry Hans, ik was zo onder de indruk van al die complimenten dat ik helemaal vergeten ben om jouw vraag te beantwoorden.
Het antwoord is nee. Het is de originele velg en bandenmaat 165/15, maar de chroomringen die behoren bij het Ravus-systeem doen de velgrand breder lijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.