- Berichten: 1950
plaatwerkzaamheden 145
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-05-2015 15:23 #151724
door 05703-dummy
Groet, Hans
plaatwerkzaamheden 145 is gemaakt door 05703-dummy
Na (te?) lang wachten heeft de 145 nu serieus wat extra liefde nodig.
Vorig jaar 2 nieuwe voorschermen laten spuiten; rechtsvoor zonder grote verrasssingen qua roest kunnen monteren.
Links nog niet gedaan, en inmiddels is de roest -met name op het aanlegvlak van het scherm- geen verrassing meer:
De bovenrand van het binnenscherm voelt net zo crispy als de bovenrand van het buitenscherm doet vermoeden
Bij het scharnier prikte ik er ook al spontaan doorheen:
Een nieuw binnenscherm lijkt me hier de beste oplossing, of zou t ook nog met alleen een hoekprofiel op te lossen zijn?
Volgens mij moet ik dan nummer 615254 hebben, oa verkrijgbaar bij ons eigen onderdelendepot.
Weet iemand hoe t met de pasvorm van dit plaatmateriaal gesteld is? Zijn er leveranciers die beter plaatmateriaal leveren? Is er een bepaald merk goed? Info & tips zijn zeer welkom!!!
En dan ook nog een akeligheidje linksachter:
Al een aantal keren dichtgestuct maar nu ook tijd voor serieuze aandacht.
In ieder geval buitenschermrand 615262 nodig volgens mij, maar is het raadzaam om ook gelijk binnenschermrand 615268 mee te bestellen?
De roest loopt ook nog door in achterste deel dorpel. Nou heb ik volgens mij ooit een stuk vervangingsplaatwerk gezien bestaande uit voorste deel wielkastrand met hieraan vast het achterste deel van de dorpel; precies het deel dat bij mij vervangen zou moeten worden zeg maar. Kan het nu echter niet meer terugvinden. Wie weet of dit werkelijk bestaat en wie t verkoopt??? Tips zeer welkom!
Alvast bedankt voor het meedenken en de tips
!
Groet, Hans.
Vorig jaar 2 nieuwe voorschermen laten spuiten; rechtsvoor zonder grote verrasssingen qua roest kunnen monteren.
Links nog niet gedaan, en inmiddels is de roest -met name op het aanlegvlak van het scherm- geen verrassing meer:
De bovenrand van het binnenscherm voelt net zo crispy als de bovenrand van het buitenscherm doet vermoeden
Bij het scharnier prikte ik er ook al spontaan doorheen:
Een nieuw binnenscherm lijkt me hier de beste oplossing, of zou t ook nog met alleen een hoekprofiel op te lossen zijn?
Volgens mij moet ik dan nummer 615254 hebben, oa verkrijgbaar bij ons eigen onderdelendepot.
Weet iemand hoe t met de pasvorm van dit plaatmateriaal gesteld is? Zijn er leveranciers die beter plaatmateriaal leveren? Is er een bepaald merk goed? Info & tips zijn zeer welkom!!!
En dan ook nog een akeligheidje linksachter:
Al een aantal keren dichtgestuct maar nu ook tijd voor serieuze aandacht.
In ieder geval buitenschermrand 615262 nodig volgens mij, maar is het raadzaam om ook gelijk binnenschermrand 615268 mee te bestellen?
De roest loopt ook nog door in achterste deel dorpel. Nou heb ik volgens mij ooit een stuk vervangingsplaatwerk gezien bestaande uit voorste deel wielkastrand met hieraan vast het achterste deel van de dorpel; precies het deel dat bij mij vervangen zou moeten worden zeg maar. Kan het nu echter niet meer terugvinden. Wie weet of dit werkelijk bestaat en wie t verkoopt??? Tips zeer welkom!
Alvast bedankt voor het meedenken en de tips
Groet, Hans.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1286
27-05-2015 17:29 #151725
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic plaatwerkzaamheden 145
Ik heb van twee 145's de hoek zoals in je laatste foto getoond gelast.
Bij beide auto's was het hoekje in de rechter-onder-hoek, net achter de deur, vooral heel erg rot. Die zou ik zeker goed controleren of dat bij jou ook niet het geval is. Daar is ook een nieuw stuk plaatwerk voor te krijgen (beetje driehoekig gevormd), heb zo het typenummer niet bij de hand.
De binnenrand van de wielkast was bij beide auto's nog in orde. Wel goed controleren natuurlijk, want op de foto's lijkt het er zeker op dat de boel van binnenuit doorgeroest is, dus de kans is groot dat de binnenrand toch ook slecht is.
Bij beide auto's was het hoekje in de rechter-onder-hoek, net achter de deur, vooral heel erg rot. Die zou ik zeker goed controleren of dat bij jou ook niet het geval is. Daar is ook een nieuw stuk plaatwerk voor te krijgen (beetje driehoekig gevormd), heb zo het typenummer niet bij de hand.
De binnenrand van de wielkast was bij beide auto's nog in orde. Wel goed controleren natuurlijk, want op de foto's lijkt het er zeker op dat de boel van binnenuit doorgeroest is, dus de kans is groot dat de binnenrand toch ook slecht is.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 372
27-05-2015 17:37 #151726
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic plaatwerkzaamheden 145
Bij de minste twijfel gewoon beide doen, is relatief weinig extra werk om de binnen rand mee te nemen. Zelf zoek ik altijd 140/240s met front schade en haal daar de wielranden van het achter scherm af. Voorbeeld is hier te zien:
volvolvo.nl/threads/11671-apktje-enzo
Groet,
Mathieu.
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1950
27-05-2015 19:36 #151729
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic plaatwerkzaamheden 145
Bedankt voor de reacties!
Erik, dat driehoekige plaatje waar je het over hebt, is dat dat stuk wat je eigenlijk pas ziet als je het portier opent?
Volgens mij heeft Scandcar die met nummer 615264. Ik zal de "hardheid" ervan in mijn auto nog even extra checken!
Mathieu, ziet er heftig uit, zoals jij t aangepakt hebt!
Ik zal het werk moeten uitbesteden, vanwege gebrek aan tijd, ruimte, gereedschap en skills...
Heb al wel een spuiter/plaatwerker gevonden die t wil doen, en waar ik me zelf ook nog nuttig kan maken bv met (de-) montage voorscherm en toeleveren plaatmateriaal.
Vandaar ook mijn eerdere vraag wie er goed passend spul levert.
Erik, dat driehoekige plaatje waar je het over hebt, is dat dat stuk wat je eigenlijk pas ziet als je het portier opent?
Volgens mij heeft Scandcar die met nummer 615264. Ik zal de "hardheid" ervan in mijn auto nog even extra checken!
Mathieu, ziet er heftig uit, zoals jij t aangepakt hebt!
Ik zal het werk moeten uitbesteden, vanwege gebrek aan tijd, ruimte, gereedschap en skills...

Heb al wel een spuiter/plaatwerker gevonden die t wil doen, en waar ik me zelf ook nog nuttig kan maken bv met (de-) montage voorscherm en toeleveren plaatmateriaal.
Vandaar ook mijn eerdere vraag wie er goed passend spul levert.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1950
27-05-2015 20:05 #151731
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic plaatwerkzaamheden 145
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 372
27-05-2015 21:53 #151737
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic plaatwerkzaamheden 145
Hoi Hans,
Als ik die laatste foto zie vermoed ik dat er ook werk is aan de binnen rand. Zelf heb ik het niet zo op dat reparatieplaat, pasvorm is vaak slecht net als de kwaliteit van het matriaal. Daarom probeer ik altijd orgineel spul te vinden. Misschien kun je op deze link een gave linkerkant van een 240 vinden: www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Er zit tussen de laatste 240s en de 140 wel een klein verschil maar dat maakt voor de passing niet uit. Verschil kun je alleen zien als je mar een kant zou doen. Als je wilt kan ik morgen wel foto maken van het verschil.
Groet,
Mathieu.
Als ik die laatste foto zie vermoed ik dat er ook werk is aan de binnen rand. Zelf heb ik het niet zo op dat reparatieplaat, pasvorm is vaak slecht net als de kwaliteit van het matriaal. Daarom probeer ik altijd orgineel spul te vinden. Misschien kun je op deze link een gave linkerkant van een 240 vinden: www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Er zit tussen de laatste 240s en de 140 wel een klein verschil maar dat maakt voor de passing niet uit. Verschil kun je alleen zien als je mar een kant zou doen. Als je wilt kan ik morgen wel foto maken van het verschil.
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1286
28-05-2015 12:46 #151745
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic plaatwerkzaamheden 145
Klopt Hans.. dat is het beruchte hoekje, reparatieplaatwerk wat je noemt is inderdaad de juiste.
Aardige klus, ben je wel een zaterdag zoet mee.. excl. strakmaken en spuiten.
Zelf kies ik meestal wel voor reparatieplaatwerk, ik kan nou eenmaal niet steeds een schade-auto kwijt om een paar stukken plaatwerk uit te slijpen. Bovendien heeft zo'n donor-auto meestal dezelfde zwakke plekken, en sowieso dezelfde leeftijd, dus je weet pas of het bruikbaar is als je de boel hebt losgeslepen. De boel pas maken en recht kloppen moet sowieso..
Aardige klus, ben je wel een zaterdag zoet mee.. excl. strakmaken en spuiten.
Zelf kies ik meestal wel voor reparatieplaatwerk, ik kan nou eenmaal niet steeds een schade-auto kwijt om een paar stukken plaatwerk uit te slijpen. Bovendien heeft zo'n donor-auto meestal dezelfde zwakke plekken, en sowieso dezelfde leeftijd, dus je weet pas of het bruikbaar is als je de boel hebt losgeslepen. De boel pas maken en recht kloppen moet sowieso..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28-05-2015 18:24 #151756
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic plaatwerkzaamheden 145
Bovendien lijkt het erop dat het al een keer gerepareerd is:er is meer rot dan je denkt vrees ik.
Succes! (En ik heb speciaal voor mijn 144 leren lassen......) Slijpen kon ik al ! :lol:
Succes! (En ik heb speciaal voor mijn 144 leren lassen......) Slijpen kon ik al ! :lol:
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1950
28-05-2015 21:42 #151763
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic plaatwerkzaamheden 145
Waarom lijkt dat er op, Tom?
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28-05-2015 22:22 #151766
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic plaatwerkzaamheden 145
Ik denk een lasnaad te zien die is bijgewerkt?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





