tochtband deur

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2004 19:51 #53952 door
tochtband deur is gemaakt door
Hallo,

Ik heb recentelijk de stoffen tochtband aan de binnenkant van de deuren van mijn 2 deurs amazon (P130) vernieuwd maar ben niet geheel tevreden over het resultaat. Het stuk aan de B-stijl is het probleem niet, die kon ik aan het hout vastnieten wat in de stijl zit maar met name tussen de dakrand en het laatste stukje vlak boven de vloer zit me nog niet naar de zin.
Ik moet het hemeltje ook nog vernieuwen, hoort de band tussen het gekartelde profiel en de carrosserie geklemd te zitten of hoort hier ook iets van hout te zitten?
Aan de onderkant heb ik de kartonnen zijkanten ook vernieuwd, misschien hier iets niet goed gemonteerd?

Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2004 20:51 #72086 door
Beantwoord door in topic tochtband deur
Hallo Jan,

Heb je wel het kunststof "hoeklijntje" op de nieuwe tochtband genaaid?
Zoniet, dan kan het zijn dat je tochtband als gordijntjes in de deuropening gaan hangen.
Als je het kunststof eraan naait dan zorgt dat ervoor dat het tochtband keurig strak tegen je hemeltje bevestigd zit. Zoook bij je voorruitlijsten.
Ik kan je wel een foto sturen van een tochtband zoals die er uit hoort te zien, stuur maar even je adres.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2004 22:06 #72085 door
Zit er aan het tochtband ook dubbelgevouwen plastic strip?.Dit hoort er op bepaalde plaatsen aan te zitten.Zo niet ,dan moet het van het oude tochtband worden overgezet

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2004 22:51 #72084 door
Ben ik nou gek? Net voordat ik reageerde stond er toch nog een streepje voor de vraag?En nou zie ik dat Dries al 2 uur geleden heeft gereageerd.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2004 23:24 #72083 door
Jij bent lang niet gek!!! Zeker niet als het op het gebied van Volvokennis is Niek!
Ik spreek je binnenkort.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2004 20:45 #72082 door
Het kunststof profiel zit er bij mij niet op en het oude heb ik ook niet meer. Kun je dit los krijgen? Jan

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2004 22:25 #72081 door
Hallo Jan,
Dat profiel is bij mijn weten niet meer nieuw leverbaar. Misschien kan ik je nog helpen aan een stukje gebruikt, moet je maar even komen kijken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2004 22:46 #72080 door
Het is bij mijn weten niet los te koop.Ik heb het jaren steeds over moeten zetten.Ik liet het dan altijd stikken door een schoenmaker.Het is zo,dat het op bepaalde plekken moet zitten.Toen de schoenmaker het werk een keer niet af had i en ik toch verder moest heb ik het eraan geniet en dat ging ook goed.Scandcar heeft het tochtband nu met de plastic strip eraan genaaid,maar het zit overal,zodat ik nu steeds stukken moet verwijderen !!Waar zit het plasic:? we beginnen voor onderaan ( 2 deurs): het stuk,dat tegen het karton zit voor de deur.Het klemt dan achter die ijzeren strip met die pennetjes eraan.Dan zit er een stukje niks naast het dashboard waar het doek alleen wordt geklemd door het stukje metaal in de kleur van de auto met de 3 parkers.Dan zit er weer plastic tot aan de plaats waar je het doek van het tochtband aan het houten stripje hebt vastgeniet.Je ziet dus dat het plastic bij jou ook niet zit waar het doek achter de hemel zit ,daarom hangt het steeds los.Ik las dat je van plan was om zelf een nieuw hemeltje te plaatsen.Dit moet ik je dringend afraden!! Alleen een autobekleder kan dat echt goed.Als je het toch zelf probeert,moet je de baleinen (de ijzeren stangen waar de hemel aan hangt) vooral niet door elkaar gooien.Helaas zul je dan ook merken waarom ik het heb afgeraden zelf te doen!!Ik weet niet waar je woont,maar ik heb nog wel stukken van dat plastic liggen,dat bewaarde ik vroeger altijd al van sloopautos.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2004 22:49 #72079 door
Ha die Dries,nou was je me weer voor!!Ik ben nogal langzaam met de computer.Je kunt zien hoe lang ik over mijn verhaaltje heb gedaan.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2004 09:16 #72078 door
Jij bent ook zo lang van stof.....

haha.

Je hebt trouwens wel gelijk dat bij de tochtband die nu weer leverbaar is met strip die helemaal eraan zit. Je zult dus op bepaalde plaatsen er een stukje tussenuit moeten halen. Lijkt mij trouwens niet zo'n probleem, want op de plekken waar het moet zitten zit het dan ook echt perfekt. Daar komt bij dat het "weefsel" van het tochtband met de strip veel fijner en zo goed als gelijk is aan het originele. De losse tochtband is van een hele grove kwaliteit.
Ik heb al veel mensen een plezier kunnen doen met het nieuwe tochtband tenminste.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD