vakantie
- René Minnebo
- Platinum lid
Voor het eerst met de 940 estate op vakantie na aanschaf en hij heeft het goed gehouden, alles deed het zoals het hoorde. Was alleen bang dat hij wel een beetje overladen was maar achteraf viel het wel mee.
Ook het verbruik viel mijn echt mee. 1:11 en dat met een lange brede dak koffer op het dak, dimlicht aan en de airco aan, 2 volwassenen en 2 jongens van 15 en 16 jaar plus de hond.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rutten
- Premium lid
Zelf ben ik net terug van een (kort) weekje kamperen bij het meer van Annecy in Frankrijk samen met mijn vriendin. De Volvo heeft zich redelijk gehouden. Problemen: vlak voor aankomst boutje van de dynamo losgekomen waardoor poelie blokkeerde, bij Luxemburg ging het bestuurdersraam uit de houder en bleef dus beneden, en de auto heeft tijdens de reis wat koelvloeistof verbruikt. Dat eerste rustig op de camping opgelost, dat tweede op een overvol (logisch met die prijzen daar) tankstation in Luxemburg en dat laatste moet ik nog even in de gaten houden. Voor de rest was het super om met zo een auto daar rond te rijden, met regelmatig positieve gebaren van medeweggebruikers. Al met al een super vakantie gehad!
Mvg Guy
Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak
- Paul Franse
- Platinum lid
Life is what you make it!
- 05703-dummy
- Platinum lid
De 145 heeft zich voorbeeldig gedragen, geen centje pijn met 3 personen én complete campeeruitrusting!
In totaal 2840 km gereden, het verste punt was Grenen zo'n 1000 km van huis.
Op de Duitse autobahn is LPG goed verkijgbaar, gemiddeld 1:7,8 ; in Denemarken op Benzine gereden 1:9,5 ; dit alles met een minimaal olieverbruik!
Ben benieuwd naar nog meer vakantieverhalen, uit ander topics blijkt dat Roel Jansen in Italie zat met wat weinig olie én met een lek remsysteem op de Duitse autobahn; hij is gelukkig weer heel thuis. Hans Wassink stond in zuid-Engeland met een lekke waterpomp maar ook dat is gelukkig opgelost begreep ik.
onderweg ergens langs de Deutsche Autobahn 1.jpg (75.87 KiB) 45 keer bekeken
Camping Hovborg.jpg (69.73 KiB) 45 keer bekeken
Noordelijkste puntje DK.jpg (67.59 KiB) 45 keer bekeken
Kalo meeting 1.jpg (67.87 KiB) 45 keer bekeken
Kalo meeting 2.jpg (71.72 KiB) 45 keer bekeken
Groet, Hans
- 05703-dummy
- Platinum lid
ik zal ze vanavond opnieuw toevoegen!
Groet, Hans
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Roel Jansen (GAST)
- Premium lid
Dus met de Volvo op pad. Drie dagen bezig geweest om haar vakantieklaar te maken. Alle koelslangen vervangen en een elektrische ventilator geplaatst. Echt GEEN overbodige luxe gebleken bij 30+ graden in de file! Verlaagde achterveren weer vervangen door de originele. Remmen gecontroleerd. Carburateur gerepareerd bij/met Dries Bakkenes. Met dank!!!! Ik heb hem wel nodig gehad. En op de valreep ook nog de hoofdsteunen vervangen door hoofdsteunen met DVD spelers. Misschien een beetje raar in een oldtimer, maar wel veel plezier van gehad in de vakantie. En als ze zijn dicht geritst zie je er helemaal niets van. Goede zonneschermen. Een paar rammeltjes weggewerkt die me al een tijdje irriteerden, maar niet genoeg om er iets aan te doen. Olie, filter, kleppen...
En het was een geweldige trip! Op de heenweg geworsteld met een bevriezende verdamper. Nog lucht in het systeem... Maar verder vlekkeloos. De omgeving van het Gardameer is ontzettend mooi en we hebben met de Volvo heel veel bekijks en leuke reachties gehad. En dat ziet er dan zo uit.
De terugreis wel even geschrokken toen de remmen er ineens mee ophielden op de autobahn. Een afgebroken remleiding naar de rembekrachtiger toe. Ik heb het kunnen fixen door de rembekrachtiger er tussenuit te halen zodat we weer verder konden. Gelukkig was er weinig lucht in het systeem gekomen zodat het pedaal nog hard genoeg was om met een veilig gevoel verder te gaan. Anders had ik het ook niet gedaan...
En al met al 3400 kilometers gemaakt. En ik zou het zo weer doen!!!
Grtz,
Roel
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Enne, fotootjes van de DVD schermpjes aub
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Roel Jansen (GAST)
- Premium lid
"Hans Latenstein" schreef:
Wat een fantastische foto, Roel!!!
Thanx! Ik kan er naar blijven kijken... Was ook een mooi plekje!
"Erik Ciesluk" schreef:
Mooi verhaal!
Enne, fotootjes van de DVD schermpjes aub
Thanx! Bij deze...
De foto's zijn met mijn mobiel genomen dus niet heel scherp. 9 inch schermen. Met DVD speler, ingebouwde spelcomputer met gamepads en draadloze hoofdtelefoons. Gekocht op Ebay voor 250 dollar.
De bedrading loopt door de stoel heen naar beneden. Was nog wel even een gepiel om dat voor elkaar te krijgen. Ze zijn onderling verbonden zodat de kids ook met elkaars filmpjes mee kunnen kijken. 32Gb SD kaartjes met een stapel films erin en je hebt geen kind meer aan ze! Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij was de maximale afstand tussen de 'stangen' van de hoofdsteun 18 cm en paste het bij mij nog maar net. In stoelen met van die brede hoofdsteunen gaat het dus niet passen.
Het mooie is dat als je ze dicht ritst je nauwelijks nog ziet dat er schermen in de auto zitten. Alleen aan de ritsen. Dit was na de electrische ventilator de meest nuttige aanpassing aan de auto voor de vakantie!!! :lol:
Grtz,
Roel