vakantie

Lees meer
27-07-2013 23:51 #130257 door René Minnebo
vakantie is gemaakt door René Minnebo
Gister weer terug gekomen van 2 weken vakantie. Eerst naar Carnac en als laatste zouden we eindigen bij een kustplaats vlakbij Le Havre. Maar een vriend van onze zoon moest wegen prive omstandigheden onverwachts naar huis dus na 6 dagen konden we weer 1100 km terug rijden en zijn we dus nooit op de laatste camping aangekomen. Om toch een vakantie gevoel te hebben zijn we daags nadat we terug gereden waren met een kleine tent naar Bouilon in Belgie gereden daar zaten mijn schoonouders, schoonzus met kinderen en een vriendin van haar met kinderen. Dus hup weer 380 km rijden en ik had er al 2200 km op zitten.

Voor het eerst met de 940 estate op vakantie na aanschaf en hij heeft het goed gehouden, alles deed het zoals het hoorde. Was alleen bang dat hij wel een beetje overladen was maar achteraf viel het wel mee.

Ook het verbruik viel mijn echt mee. 1:11 en dat met een lange brede dak koffer op het dak, dimlicht aan en de airco aan, 2 volwassenen en 2 jongens van 15 en 16 jaar plus de hond.

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2013 10:35 #130268 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic vakantie
Leuk om te lezen! Zijn er nog meer mensen met hun Volvo op vakantie geweest?
Zelf ben ik net terug van een (kort) weekje kamperen bij het meer van Annecy in Frankrijk samen met mijn vriendin. De Volvo heeft zich redelijk gehouden. Problemen: vlak voor aankomst boutje van de dynamo losgekomen waardoor poelie blokkeerde, bij Luxemburg ging het bestuurdersraam uit de houder en bleef dus beneden, en de auto heeft tijdens de reis wat koelvloeistof verbruikt. Dat eerste rustig op de camping opgelost, dat tweede op een overvol (logisch met die prijzen daar) tankstation in Luxemburg en dat laatste moet ik nog even in de gaten houden. Voor de rest was het super om met zo een auto daar rond te rijden, met regelmatig positieve gebaren van medeweggebruikers. Al met al een super vakantie gehad! :D

Mvg Guy


Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2013 13:33 #130282 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic vakantie
Wij zijn met een volgepakte 145 (5 personen) in de omgeving van Augsburg op vakantie geweest, al met al ca. 2000 probleemloze kilometers. Ter plekke ook nog bij toeval kennisgemaakt met de lokale klassiekerclub die een tourrit hadden. Ik zal een verslagje maken voor het VKM.




Life is what you make it!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2013 10:24 #131104 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic vakantie
Gisteren met de 145 teruggekeerd van een leuke zonnige 8-) vakantie in Denemarken. We zijn eerst op een camping in Hovborg in de buurt van LegoLand (uiteraard een must met een zoon van 9 ;) ) geweest en zijn daarna doorgereden naar Fredrikshavn, bijna het noordelijkste puntje van Jutland. Daarvandaan nog een dagje wezen fietsen op Laeso (eiland zo'n 90 minuten varen verderop) en naar de Deense "Noordkaap" bij Grenen. Heel apart gezicht om daar 2 zeëen (Kattegat en Skagerrak) elkaar te zien ontmoeten; geeft mooie en onstuimige golven! Tot slot nog een paar dagen in Mols (nabij Ebeltoft) bij Deense vrienden die daar een vakantiehuis hadden gehuurd geweest. Daar in de buurt is ook de "Kalo Slotsruine" waar iedere dinsdag in de namiddag een meeting is van auto's en motoren; helaas was het weer die dag net wat minder waardoor er een geringe opkomst was. De Citroen Mehari is van Peter onze Deense vriend; op papier uit '72 maar in werkelijkheid aanzienlijk nieuwer; DK kent een soortgelijk oldtimerregime als NL...

De 145 heeft zich voorbeeldig gedragen, geen centje pijn met 3 personen én complete campeeruitrusting!
In totaal 2840 km gereden, het verste punt was Grenen zo'n 1000 km van huis.
Op de Duitse autobahn is LPG goed verkijgbaar, gemiddeld 1:7,8 ; in Denemarken op Benzine gereden 1:9,5 ; dit alles met een minimaal olieverbruik!

Ben benieuwd naar nog meer vakantieverhalen, uit ander topics blijkt dat Roel Jansen in Italie zat met wat weinig olie én met een lek remsysteem op de Duitse autobahn; hij is gelukkig weer heel thuis. Hans Wassink stond in zuid-Engeland met een lekke waterpomp maar ook dat is gelukkig opgelost begreep ik.

onderweg ergens langs de Deutsche Autobahn 1.jpg (75.87 KiB) 45 keer bekeken


Camping Hovborg.jpg (69.73 KiB) 45 keer bekeken


Noordelijkste puntje DK.jpg (67.59 KiB) 45 keer bekeken


Kalo meeting 1.jpg (67.87 KiB) 45 keer bekeken


Kalo meeting 2.jpg (71.72 KiB) 45 keer bekeken

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2013 10:27 #131105 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic vakantie
oeps, ik deed een paar tekstuele verbeteringen en toen ging er iets mis met de foto's... :(
ik zal ze vanavond opnieuw toevoegen!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2013 19:05 #131134 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic vakantie
hierbij dan alsnog de foto's :)



















Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2013 09:37 #131151 door Roel Jansen (GAST)
Beantwoord door Roel Jansen (GAST) in topic vakantie
Wij zijn afgelopen weekend weer teruggekomen. Wij zaten idd in Italië aan het Gardameer. Het was niet helemaal de bedoeling om met de Volvo te gaan, maar een week voor de vakantie hield de 307 van mijn vrouw er mee op. Ze was zo klaar met die auto dat ze weg ging en terug kwam met een Lupo... :shock:

Dus met de Volvo op pad. Drie dagen bezig geweest om haar vakantieklaar te maken. Alle koelslangen vervangen en een elektrische ventilator geplaatst. Echt GEEN overbodige luxe gebleken bij 30+ graden in de file! Verlaagde achterveren weer vervangen door de originele. Remmen gecontroleerd. Carburateur gerepareerd bij/met Dries Bakkenes. Met dank!!!! Ik heb hem wel nodig gehad. En op de valreep ook nog de hoofdsteunen vervangen door hoofdsteunen met DVD spelers. Misschien een beetje raar in een oldtimer, maar wel veel plezier van gehad in de vakantie. En als ze zijn dicht geritst zie je er helemaal niets van. Goede zonneschermen. Een paar rammeltjes weggewerkt die me al een tijdje irriteerden, maar niet genoeg om er iets aan te doen. ;) Olie, filter, kleppen...

En het was een geweldige trip! Op de heenweg geworsteld met een bevriezende verdamper. Nog lucht in het systeem... Maar verder vlekkeloos. De omgeving van het Gardameer is ontzettend mooi en we hebben met de Volvo heel veel bekijks en leuke reachties gehad. En dat ziet er dan zo uit.




De terugreis wel even geschrokken toen de remmen er ineens mee ophielden op de autobahn. Een afgebroken remleiding naar de rembekrachtiger toe. Ik heb het kunnen fixen door de rembekrachtiger er tussenuit te halen zodat we weer verder konden. Gelukkig was er weinig lucht in het systeem gekomen zodat het pedaal nog hard genoeg was om met een veilig gevoel verder te gaan. Anders had ik het ook niet gedaan...

En al met al 3400 kilometers gemaakt. En ik zou het zo weer doen!!!

Grtz,
Roel

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2013 09:47 #131152 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic vakantie
Mooi verhaal!

Enne, fotootjes van de DVD schermpjes aub :)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2013 22:05 #131191 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic vakantie
Wat een fantastische foto, Roel!!! 8-)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2013 22:38 #131194 door Roel Jansen (GAST)
Beantwoord door Roel Jansen (GAST) in topic vakantie

"Hans Latenstein" schreef:
Wat een fantastische foto, Roel!!! 8-)


Thanx! Ik kan er naar blijven kijken... Was ook een mooi plekje!

"Erik Ciesluk" schreef:
Mooi verhaal!

Enne, fotootjes van de DVD schermpjes aub :)


Thanx! Bij deze...

De foto's zijn met mijn mobiel genomen dus niet heel scherp. 9 inch schermen. Met DVD speler, ingebouwde spelcomputer met gamepads en draadloze hoofdtelefoons. Gekocht op Ebay voor 250 dollar.

De bedrading loopt door de stoel heen naar beneden. Was nog wel even een gepiel om dat voor elkaar te krijgen. Ze zijn onderling verbonden zodat de kids ook met elkaars filmpjes mee kunnen kijken. 32Gb SD kaartjes met een stapel films erin en je hebt geen kind meer aan ze! ;) Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij was de maximale afstand tussen de 'stangen' van de hoofdsteun 18 cm en paste het bij mij nog maar net. In stoelen met van die brede hoofdsteunen gaat het dus niet passen.

Het mooie is dat als je ze dicht ritst je nauwelijks nog ziet dat er schermen in de auto zitten. Alleen aan de ritsen. Dit was na de electrische ventilator de meest nuttige aanpassing aan de auto voor de vakantie!!! :lol:

Grtz,
Roel
















Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.