heeft het zin om lid te worden ??

Lees meer
22-11-2011 13:12 #108105 door will hoogendoorn
heeft het zin om lid te worden ?? is gemaakt door will hoogendoorn
hoi allemaal mijn naam is will hoogendoorn en ben al lid van de v700 club .
en mijn vraag is dan ook heeft het zin om lid te worden van deze club en zoja wat is de meerwaarde ervan ??
sorry voor de brute vraagstelling maar ben een eerlijk mens en ik vroeg het mij af dus vraag ik het maar :}
nou ik ben in heel mijn leven nooit lid van iets geweest en de v700 is sinds een goed half jaar dan ook mijn enigste ervaring.
en ik vraag me dus af (ontwetendheid) heeft het zin om lid te worden van 2 vereningen ??
alvast bedankt voor de moeite en groet will
p.s. heb 4 oldtimers 740 .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2011 15:04 #108111 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic heeft het zin om lid te worden ??
Ben zelf lid van VKV sinds 1976 met Amazon, zo te oordelen heeft het voor jou meer nut om lid te worden bij
www.v700vereniging.nl

Daar is veel nuttige info te vinden over de 700/900 series, is mijn ervaring.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2011 15:15 #108112 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic heeft het zin om lid te worden ??
Tja, wat is nut/zin?
Voor direct persoonlijk nut denk ik niet dat de Volvo Klassieker Vereniging je op dit moment veel te bieden heeft specifiek voor de 700-serie. Althans wat betreft beschikbaarheid onderdelen en kennis op het forum.
De meer algemene zaken zoals gunstige taxatie en tourtochten, etcetera kun je natuurlijk wel gebruik van maken.
Daarnaast is er ook een meer algemeen nut, namelijk het mede ondersteunen van het in stand houden van klassieke Volvo's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2011 18:23 #108117 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic heeft het zin om lid te worden ??

hoi allemaal mijn naam is will hoogendoorn en ben al lid van de v700 club .
en mijn vraag is dan ook heeft het zin om lid te worden van deze club en zoja wat is de meerwaarde ervan ??
sorry voor de brute vraagstelling maar ben een eerlijk mens en ik vroeg het mij af dus vraag ik het maar :}
nou ik ben in heel mijn leven nooit lid van iets geweest en de v700 is sinds een goed half jaar dan ook mijn enigste ervaring.
en ik vraag me dus af (ontwetendheid) heeft het zin om lid te worden van 2 vereningen ??
alvast bedankt voor de moeite en groet will
p.s. heb 4 oldtimers 740 .


Je hebt een 740 en je bent lid van de 700 club, is logisch in mijn ogen. Heb je ook intresse in de oude type's van volvo dan ben je bij deze club bij het goede adres als je tzt ook een echte oude volvo aan wilt schaffen, de 7 serie komt hier zelden tot nooit ter disscussie.

Verder, maar zo eerlijk ben ik ook weer vind ik je vraag vreemd ik weet niet wat je hiermee wilt bereiken. Lid worden is wel goed voor de kas van de VKV club dus als je meer volgers hebt kom maar op. Maar dat is niet de insteek van onze club, dat is saamhorigheid, gezelligheid, ritjes, technische avonden, forum het is eigenlijk 1 grote familie. Neemt niet weg dat je niet welkom bent natuurlijk maar je stelt jezelf al de vraag:

" ben al lid van de v700 club .
en mijn vraag is dan ook heeft het zin om lid te worden van deze club en zoja wat is de meerwaarde ervan ??"

Als je denkt antwoord te kunnen krijgen op vragen van jou type auto dan is lid worden zinloos in mijn ogen. Maar wil je toch lid worden maar geen oude volvo rijden dan kun je volgens mij ook donateur worden, dan betaal je volgens mij minder maar heb je ook minder recht op bepaalde activiteiten, maar zeker weten doe ik niet dus zal je het na moeten vragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2011 18:36 #108119 door will hoogendoorn
Beantwoord door will hoogendoorn in topic heeft het zin om lid te worden ??
de zin van de vraag is dus wat gebeurt er allemaal in de club en wat zijn de activiteiten en heb je b.v met je 740 ook het recht om aan alles deel te nemen of is het allemaal beperkt tot aan het model wat rijd ect ect ??
ik zie in de agenda b.v. technische avond wat houd dit in ect ect .
sorry ik weet maar ben echt een leek in dit soort dingen :}
waarom neemt vandaag de dag iedereen negatieve gedachten aan ??
groet will
p.s en zoals ik het mijn kinderen ook leer als je iets niet weet vraag het dan !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2011 19:10 #108123 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic heeft het zin om lid te worden ??

de zin van de vraag is dus wat gebeurt er allemaal in de club en wat zijn de activiteiten en heb je b.v met je 740 ook het recht om aan alles deel te nemen of is het allemaal beperkt tot aan het model wat rijd ect ect ??
ik zie in de agenda b.v. technische avond wat houd dit in ect ect .
sorry ik weet maar ben echt een leek in dit soort dingen :}
waarom neemt vandaag de dag iedereen negatieve gedachten aan ??
groet will
p.s en zoals ik het mijn kinderen ook leer als je iets niet weet vraag het dan !


Vragen staat vrij natuurlijk, maar als je dit forum en de club is goed bekijkt zie ook om welk type volvo het gaat. Jou 700 is te modern voor dit forum en daar bedoel ik dus mee de technische vragen zullen niet echt beantwoord worden simpel weg omdat de meeste intresse uitgaat naar de oudere volvo's, zelfs mijn 245 past niet echt in dit forum ook al is hij wel geaccepteerd in de VKV club zal je weinig 240 vragen te zien krijgen op dit forum. Vindt ik niet erg want er zijn nog 2 forums waar ik mijn vragen kwijt kan die wel meer in het 240 spul zitten.

Activiteiten kun je vinden op dit forum, dus even de knoppen gebruiken die daarvoor zijn, volgens mij zit daar ook ergens het knopje lid worden bij waar ook het regelement bij zit daar staat in waar je aan moet voldoen om lid te worden en welk type volvo binnen deze regelementen past. Bij mij weten wordt de 7 serie niet geaccepteerd maar dit kan verandert zijn in de loop der tijd. En de technische avonden zijn meestal gebaseerd op de techniek van de P1800, katterug, amazon, 140, 164 serie. Als het je intresse heeft is dat leuk maar ga je heen om wat te leren over je volvo 740 dan moet ik je teleurstellen.

Persoonlijk vindt ik dat je beter af bent bij een club die jou type volvo vertegenwoordigd, maar neem is contact op met de regio van de VKV waar jezelf vandaan komt en vraag is wat de mogelijkheden zijn. Zoals ik al zei is een donateurschap misschein ook mogeljk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2011 19:37 #108124 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic heeft het zin om lid te worden ??
lid worden kan iedereen met een Volvo van 25 jaar en ouder dus dat is denk ik geen belemmering. Zoals Rene al schreef wordt de 700 serie niet veel behandeld op het forum aangezien de meeste leden een Katterug of Amazon hebben en de meeste vragen over problemen met deze auto's gaan, en technische avonden over de 700 serie heb ik nog niet meegemaakt. Verder kan je uiteraard aan alle activiteiten meedoen en zal je het magazine 6 keer per jaar ontvangen, ook hierin heb ik nog zelden iets gelezen over dit type Volvo maar de leden maken in feite het blad dus er mag en kan door ieder lid over geschreven worden. Ik denk dat dit een proces van jaren zal zijn maar ook op de beurs zijn er leden bijgekomen die een Volvo uit de 700 serie bezitten. Succes met je keuze.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2011 20:28 #108128 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic heeft het zin om lid te worden ??
Kijk dat wist ik dus ook niet, dus elke volvo maakt niet uit welk type als het maar 25 jaar of ouder is. Hoe zit het met de technische avonden want die bezoek ik trouw maar ik neem ook wel is mijn vader mee en die is geen lid heeft ook geen volvo maar een fiat. Als je geen lid bent maar je kijkt regelmatig naar dit forum en je zit in een regio waar technische avonden worden gegeven kun je eigenlijk gewoon aanschuiven niemand vraagt naar je lidmaatschap, of zeg ik nu iets wat niet hoort. Voor ritten moet je je wel aanmelden en je lidmaatschap nr opgeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2011 20:34 #108131 door will hoogendoorn
Beantwoord door will hoogendoorn in topic heeft het zin om lid te worden ??
ok dank je wel voor het antwoord :}
groet will
p.s een mooie p1800 zou ik niet afslaan :}

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thejoh Zomer (GAST)
  • Thejoh Zomer (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-11-2011 21:52 #108138 door Thejoh Zomer (GAST)
Beantwoord door Thejoh Zomer (GAST) in topic heeft het zin om lid te worden ??
Zoals al opgemerkt, sinds enkele jaren mag iedereen met een Volvo van 25 jaar of ouder, lid worden van onze vereniging. Dus sinds die tijd ook de 700 bezitters! Momenteel ligt binnen de vereniging nog sterk de nadruk op de Amazon en de PV omdat van oudsher dit de auto's waren die onze leden in bezit hebben. Maar langzaam aan moet er ook aandacht komen voor de 700 (en trouwens ook voor de 200-serie). Ik heb de redactie gevraagd ook in het blad aandacht te besteden aan deze nieuwere types. Verder zijn ook de TC-leden nu bevoegd en deskundig in taxaties van deze auto's. Met het 700-register is ondertussen een overeenkomst gesloten waarbij onze onderdelenshop bepaalde onderdelen gaat leveren voor de 700-serie. Uiteraard komen deze onderdelen ook beschikbaar voor onze leden en zullen straks via onze webshop te bestellen zijn. Kortom, we willen een brede club zijn en daar gaan we ook aan werken. Wordt dus lid en meld je aan bij een regio en motiveer het bestuur om meer aandacht te schenken aan je prachtige bolide!

Thejoh Zomer, vicevoorzitter VKV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.