- Berichten: 92
Vandalisme en zinloos geweld
- Oscar Corsten
- Premium lid
Afgelopen weekeinde was ik bij mijn grootmoeder in Breda op bezoek en had mijn auto (amazon) op de ginnikenweg op een parkeerplaats gezet. Na vele uren sleutelen om mijn auto technisch eindelijk betrouwbaar te maken (en ongoing) kwam ik zondag ochtend tot mijn schrik tot de conclusie dat er 2!! mensen al springend over mijn auto waren gegaan (gezien de 2 verschillende schoenafdrukken). Het gevolg is een kapotte motorkap/achterklep en natuurlijk dak! Allen missen inmiddels lakstukjes en zijn dusdanig beschadigd dat ik niet weet hoeveel uren ik moet stoppen in het proberen uit te kloppen en of ik er überhaupt nog wel tijd in moet stoppen om de auto mooi te maken.
Uiteraard heb ik besloten om naar onze grote vrienden de politie te gaan om in ieder geval aangifte te doen. Dit was helaas niet de ervaring die ik gehoopt had aangezien ik eigenlijk niet welkom was want een dergelijke aangifte kon ook wel via het internet en er bestonden wel ergere dingen. Een foto is niet gemaakt en 10 minuten later was ik naast een schandalige behandeling 4 a4'tjes rijker en een mooie auto armer. Dit was dus een absolute desillusie en ben ik er inmiddels van overtuigt dat de politie er puur en alleen is om door boetes uit te schrijven de staatskas te spekken.
Hierbij wil ik ook graag een oproep doen aan mensen die misschien tips hebben voor uitkloppen en eventueel strak maken van mijn auto. Ik zit er over na te denken om van het zomer iets met overspuiten te gaan doen mits ik genoeg geld kan verdienen aangezien ik nog student ben.
Ik hoop dat eenieder van u dit nooit zal mogen overkomen want de woede, machteloosheid en onbegrip voeren de boventoon.
Met vriendelijke groet,
Oscar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Platinum lid
- Berichten: 2049
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Je zou in ieder geval in de buurt wat briefjes in de brievenbussen kunnen stoppen. Misschien heeft iemand iets gezien?
Succes, en hou vol hoor! Het is wel een uitzonderlijke gebeurtenis!
Ik heb mijn auto's op basis van een taxatierapport van de club (Goedkoop!!!) allrisk verzekerd, ik zou dat iedereen aanraden, al weet ik niet of dit soort molest er ook onder valt?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Schuller (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Het moet niet gekker worden.
Motorkap en kofferdeksel zou ik vervangen als ik jou was, dat is uiteindelijk de goedkoopste oplossing.
Vaak is een dak, of zoals wij zeggen een dakplaat, nog wel te redden, hoe erg het er soms ook uitziet.
Voor mijn werk maken wij regelmatig gebruik van de diensten van DLT en die jongens kunnen echt mooie dingen doen met deuken, www.dlt.nl Misschien kun je een paar foto's naar hun mailen om in te laten schatten of het nog mogelijk is.
Uiteindelijk moet je mischien wel het dak overspuiten, maar dat moet je bij vervangen zeker en dan ben je nog wel even bezig.
Waag er maar eens een telefoontje aan, ze werken door heel het land.
Ga het niet zelf proberen als je niet weet wat het materiaal doet. Voor je het weet kun je het alleen nog maar vervangen.
Succes er mee.
Gr Ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
grtz!
Dennis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
"D.J.H. Boxem" schreef:
Echt helemaal waardeloos dit. Mensen hebben tegenwoordig geen respect meer voor de bezittingen van een ander. Oscar, als je interesse hebt dan kun je hier een kofferbak op komen halen. Hij is eigenlijk te koop maar jij mag 'm zo meenemen. Ding is deukvrij en hoeft alleen even opgeschuurd en gespoten te worden.
grtz!
Dennis
Kijk! Dit vind ik nou een mooi aanbod! Nu nog iemand die een motorkap heeft!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik heb vroeger een heleboel mensen een lol gedaan met onderdelen, maar ik had de indruk dat, sinds ik terug ben in de club, dat behoorlijk is afgenomen. Dank je wel, je maakt ook mijn dag goed!!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Vliet
- Elite lid
- Berichten: 167
m.vr.Volvo gr.
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Wat een ellende. Dat moet echt heel erg pijn gedaan hebben.
Aan de andere kant, wat een prachtige reacties van de club leden. Dit voelt echt goed aan. Mensen, mijn wel gemeende complimenten. En Oscar, als die DLT toch te duur is voor je budget wil ik absoluut komen helpen het vlak te maken, waar in Nederland dan ook. Stuur me maar een PB.
Nog iets voor als je gaat uitdeuken. Deze kennis heb ik niet van mezelf maar van een waanzinnig goed bedrijf bij mij in de buurt, het is geen garantie dat alles goed komt, maar weten waar de risico's liggen is de helft van het werk. .
De uitdaging bij netjes uitdeuken is dat het metaal bij het indeuken uitgerekt is en dat het tijdens het uitdeuken dus weer in gestuikt moet worden. Dat is het makkelijkst voor te stellen als je een mooi strak scherm of deur voor je ziet van boven af, waar nu opeens een lelijke boggel naar binnen in zit. De lengte van het materiaal is dus nu opeens langer geworden. Om het echt netjes uit te deuken moet je dus ook het metaal weer in elkaar stuiken. Als je echter een hamer (met mal aan de buitenkant) gebruikt, loop je een verhoogd risico dat je het materiaal nog dunner maakt en dus verder uitklopt. Aangezien het allemaal ergens heen moet is de kans dan groot dat je of een bult krijgt waar je een deuk had (niet strak te maken, wel glad) of dat het overtollige materiaal een soort golf verderop veroorzaakt. Dus mijn advies, als je het zelf gaat uitdeuken, is: ga langzaam te werk, probeer de deukt gecontroleerd naar buiten te krijgen. In de branche gebruiken ze volgens mij nog steeds een reeks pennen die ze er op lassen, waarna een staaf met daar over een gewicht er aan wordt gezet en langzaam de deuk terug getrokken word in plaats van te hameren op het ingedeukte deel. Dat geeft het metaal de tijd om ook weer een beetje in te stuiken. Als je het zelf gaat doen is dat niet echt een optie, maar dan zou ik overwegen om met een hydraulisch krikje een voorgevormd stuk hout uiterst langzaam naar buiten te drukken en als je er bijna bent echt de boel een uurtje geven om de overtollige spanning weg te laten lopen.
Hoe dan ook, succes, en ik hoop dat je binnenkort weer in een prachtige oldtimer rond rijd.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Bij het uitdeuken, werk van buiten naar binnen, niet vanuit het centrum naar buiten. En doe het in kleine stukjes, dus niet meteen terug duwen tot het relatief strak is, maar een paar millimeter per plek, dan de volgende, en zo rond en naar binnen werkend. Dat geeft je echt een veel beter resultaat dan met grote stappen direct klaar te willen zijn. (Leg een bodem van balkjes onderin de auto zodat je niet je vloerpan beschadigd.)
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.