Nieuwe APK regeling
- Ad Bruijns (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2007 11:54 #50673
door Ad Bruijns (GAST)
Nieuwe APK regeling is gemaakt door Ad Bruijns (GAST)
<p>Beste volvo liefhebbers,</p><p>Weet iemand mij te vertellen hoe de nieuwe regeling in elkaar zit en dan bedoel ik, als mijn amazon in 2007 is gekeurd, moet zij dan in 2008 weer gekeurd worden en dan vervolgens om de 2 jaar of hoeft zij pas weer in 2009 voor het eerst en vervolgens om de 2 jaar?</p><p>BVD en Vr gr,</p><p>Ad</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28-12-2007 13:17 #87861
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic Nieuwe APK regeling
Elk APK-bewijsje heeft een vervaldatum. Dus, zonder me er verder in te verdiepen, zou ik denken dat die datum doorslaggevend is. Bij de nieuwe keuring zal gewoon een langere geldigheidsdatum gehanteerd gaan worden.
tinustuning.nl
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-12-2007 14:33 #87860
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Nieuwe APK regeling
naar mijn mening:in 2008 gewoon keuren.Daarna 2 jaar later,tenzij je op gas rijdt,dan gewoon ieder jaar.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2007 15:40 #87859
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Nieuwe APK regeling
<p>Je krijgt vanzelf een herrinneringsbrief van het RDW tegen de tijd dat je APK verloopt. Je kan ook even een blik werpen op de site van het RDW.</p><p>
www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/
</p>
- Bas Kooijman (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
28-12-2007 15:43 #87858
door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic Nieuwe APK regeling
Niks "behalve als je op gas rijdt"
Als je toch op de RDW site gaat kijken, kijk dan gelijk even hier:
www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/apk/apk_u...neer_apk_keuring.htm
Daar staat een tabel:
<table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" class="contentTable"> <tbody> <tr> <td class="contentTableCell"><strong>Personenauto’s en lichte bedrijfsvoertuigen</strong> <strong>(
.500 kg)</strong></td> <td class="contentTableCell"><strong>Brandstof</strong></td> <td class="contentTableCell"><strong>Wanneer keuren?</strong></td> </tr> <tr> <td class="contentTableCell">Datum eerste toelating na
1 januari 2005</td> <td class="contentTableCell">Benzine en/of elektromotor</td> <td class="contentTableCell">Eerste APK na 4 jaar, daarna twee keer na 2 jaar, daarna elk jaar</td> </tr> <tr> <td class="contentTableCell"> </td> <td class="contentTableCell">Diesel, gas of anders (evt. in combinatie met elektrisch)</td> <td class="contentTableCell">Eerste APK na 3 jaar, daarna elk jaar</td> </tr> <tr> <td class="contentTableCell">Datum eerste toelating vóór 1 januari 2005</td> <td class="contentTableCell">Alle</td> <td class="contentTableCell">Eerste APK na 3 jaar, daarna elk jaar</td> </tr> <tr> <td class="contentTableCell">Voertuig 30 jaar of ouder</td> <td class="contentTableCell">Alle</td> <td class="contentTableCell">Eens per 2 jaar APK</td> </tr> <tr> <td class="contentTableCell">Datum eerste toelating vóór
1 januari 1960</td> </tr> </tbody></table>waaruit blijkt dat ALLE autos van 30 jaar of ouder dus maar eens in de 2 jaar hoeven, ook als ze op gas lopen.
Als je toch op de RDW site gaat kijken, kijk dan gelijk even hier:
www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/apk/apk_u...neer_apk_keuring.htm
Daar staat een tabel:
<table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" class="contentTable"> <tbody> <tr> <td class="contentTableCell"><strong>Personenauto’s en lichte bedrijfsvoertuigen</strong> <strong>(
.500 kg)</strong></td> <td class="contentTableCell"><strong>Brandstof</strong></td> <td class="contentTableCell"><strong>Wanneer keuren?</strong></td> </tr> <tr> <td class="contentTableCell">Datum eerste toelating na1 januari 2005</td> <td class="contentTableCell">Benzine en/of elektromotor</td> <td class="contentTableCell">Eerste APK na 4 jaar, daarna twee keer na 2 jaar, daarna elk jaar</td> </tr> <tr> <td class="contentTableCell"> </td> <td class="contentTableCell">Diesel, gas of anders (evt. in combinatie met elektrisch)</td> <td class="contentTableCell">Eerste APK na 3 jaar, daarna elk jaar</td> </tr> <tr> <td class="contentTableCell">Datum eerste toelating vóór 1 januari 2005</td> <td class="contentTableCell">Alle</td> <td class="contentTableCell">Eerste APK na 3 jaar, daarna elk jaar</td> </tr> <tr> <td class="contentTableCell">Voertuig 30 jaar of ouder</td> <td class="contentTableCell">Alle</td> <td class="contentTableCell">Eens per 2 jaar APK</td> </tr> <tr> <td class="contentTableCell">Datum eerste toelating vóór
1 januari 1960</td> </tr> </tbody></table>waaruit blijkt dat ALLE autos van 30 jaar of ouder dus maar eens in de 2 jaar hoeven, ook als ze op gas lopen.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-12-2007 21:31 #87857
door Niek de Boer
Ik ben het met je eens volgens het schema heb je gelijk,maar ik heb laatst de rdw gebeld en expliciet hier naar gevraagd.Zij zeiden me toen dat er in de tekst staat,dat ALLE
personenautos enz die niet op benzine rijden wel elk jaar moeten worden gekeurdDus ook die van 30 jaar en ouder .Zie rdw.nl persbericht 10 okt 2007.Ik hoop dat ik ongelijk heb en verkeerde info heb gekregen.Je moet in 2008 in ieder geval gewoon keuren.Ik heb vorige week een amazon op lpg gekeurd met afloopdatum 10 jan 2008.Op het nieuwe goedkeuringsrapport staat vrolijk geldig tot 10 jan 2009.Hoe verklaar je dit dan?Dit zou dan toch jan 2010 moeten zijn.Ik ben benieuwd wat een dergelijk rapport zegt als het een benzine auto betreft.Die moeten er ook al zijn.
personenautos enz die niet op benzine rijden wel elk jaar moeten worden gekeurdDus ook die van 30 jaar en ouder .Zie rdw.nl persbericht 10 okt 2007.Ik hoop dat ik ongelijk heb en verkeerde info heb gekregen.Je moet in 2008 in ieder geval gewoon keuren.Ik heb vorige week een amazon op lpg gekeurd met afloopdatum 10 jan 2008.Op het nieuwe goedkeuringsrapport staat vrolijk geldig tot 10 jan 2009.Hoe verklaar je dit dan?Dit zou dan toch jan 2010 moeten zijn.Ik ben benieuwd wat een dergelijk rapport zegt als het een benzine auto betreft.Die moeten er ook al zijn.
- Vincent Jans (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2007 21:49 #87856
door Vincent Jans (GAST)
Beantwoord door Vincent Jans (GAST) in topic Nieuwe APK regeling
<p>Ook ik ben vandaag nog voor de keuring geweest en ondanks een langdurende steekproef er weer keurig doorheen. De APK datum was al verstreken en misschien had ik nog een paar dagen moeten wachten.( wat is wijsheid?) Want ook ik las de tabel van
www.apk.nl
( autobezitters en veranderingen in de apk ) zo dat een auto van 30 jaar en ouder ook op LPG om de twee jaar gekeurd behoeft te gaan worden. De keuringsmeester zelf wist mij dit overigens nog niet te vertellen. En Niek 2009 klopt dan toch gewoon,ben je nog gematst ook. Groeten,Vincent</p>
- Bas Kooijman (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
28-12-2007 21:57 #87855
door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic Nieuwe APK regeling
@Niek: Dat zou inderdaad 2010 moeten zijn, als er als keuringsdatum 10 jan 2008 op de oproep staat. Maar, de regel gaat pas in op 1-1-2008, dus wellicht krijg je de komende twee weken post met leuk nieuws.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-12-2007 00:00 #87854
door Niek de Boer
Vincent moet dan volgend jaar in december 2008 nog een keer naar de keuring.Hij had dus beter tot volgende week woensdag kunnen wachten.Maar vincent denkt dat ik gematst ben .Hoezo?Juist niet toch?
- Vincent Jans (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-12-2007 00:45 #87853
door Vincent Jans (GAST)
Beantwoord door Vincent Jans (GAST) in topic Nieuwe APK regeling
<p>Sorry Niek, Je hebt gelijk hoor, ik had je redenatie niet goed gelezen. In elk geval de moeite hier nog eens achter aan te gaan. Toch vind ik het ergens wel prettig dat er jaarlijks naar gekeken wordt aangezien het mijn dagelijks vervoer is,maarja als het maar eenmaal per twee jaar wordt laat je het ook niet voor de lol doen.Wellicht biedt een technische dag hierin uitkomst. Groeten,Vincent</p>