Welke radio?

• Bezoeker
  • Bezoeker
30-03-2010 22:47 #49124 door
Welke radio? is gemaakt door
Zoals misschien al begrepen is hou ik ervan om de Volvo zo origineel mogelijk te houden.Maar ik kan ook heel goed begrijpen dat je het comfort van vandaag wilt hebben.Navigatie, telefoon, het hoort er allemaal bij.Toch ga ik eerst proberen om een origineel 60 er jaren radio te plaatsen.Ik ben benieuwd wat andere in de Volvo bouwen.De telefoon gaat gewoon via een oortje en de nav. plak ik maar op het raam.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2010 08:22 #95133 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Welke radio?
<p>Niek,</p><p> </p><p>D'r zijn radio's op de markt die het uiterlijk hebben van de jaren 60 radio en die ook passen in hat dasboard zonder te hoeven zagen en vijlen, maar die de techniek hebben van vandaag. Kost wel een lieve duit, ik dacht 300 euro maar dan heb je wel datgene wat je wilt. </p><p> </p><p>D'r is een topic over dit item maar ik kan hem niet zo gauw vinden.</p>

• Mats Boswijk (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2010 08:47 #95132 door Mats Boswijk (GAST)
Beantwoord door Mats Boswijk (GAST) in topic Welke radio?
Ik heb er 2 in mijn combi zitten.De originele, en een moderne. Alleen de nieuwe is aangesloten. Vind het beter staan, en 't is wel goed tegen inbraak.

Groet Mats

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2010 09:13 #95131 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Welke radio?
Rene, ik weet welke je bedoelt, ik had ook al lopen zoeken.
Nu dan toch gevonden, het was " radio, min of meer in stijl "

• Danny Meeuwessen (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-03-2010 12:05 #95130 door Danny Meeuwessen (GAST)
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic Welke radio?
Mag ik zeggen dat ik de nieuwe "oude" radio hondslelijk vind? Dan zou ik een leuk oud beestje er in zetten en kijken of een FM-zendertje (&agrave; 15 Euro) op je MP3-speler niet leuk afspeelt op je &egrave;chte oude FM-radio. En anders inderdaad een nieuwe radio ietwat verdekt opgesteld plaatsen.

Schijnbaar heb je bij sommige (Blaupunkt) radio's ook een aansluiting voor een soort line-in waar je adapters voor kunt krijgen.

Bij mij gaat er binnenkort een Blaupunkt Frankfurt uit '65 in.

1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2010 12:53 #95129 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Welke radio?
wat dacht je van de Becker mexico 7948 , kost wel wat maar je hebt ook wat.

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-03-2010 15:14 #95128 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Welke radio?
<p>Ik heb een oude pianola uit de sixties in het dashboard (doet het ook nog, alleen middengolf) en onder de chauffeursstoel een moderne radio, die bediend wordt met een afstandbediening die ik vastgezet heb met klittenband op het deurpaneel.</p><p>Op Marktplaats zijn genoeg handelaren te vinden die oldtimer autoradio's aanbieden</p><p>Groet, Ronald</p>

• Frans Pars (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-03-2010 15:15 #95127 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic Welke radio?
<p>Klopt met die oude autoradios met DIN aansluiting waar je een inline voor je MP3 op kan laten zetten </p><p>zie bijvoorbeeld voor uitleg de bijgevoegde link, deze heeft ook mooi oldtimers radio's staan haha alleen soms wel heel erg aan de prijs! </p><p> www.oldtimerautoradio.nl </p><p>ben zelf ook van plan via ebay/marktplaats een blaupunkt aan te schaffen en dan zo'n Ipod adapter aan te schaffen,heb echter geen ervaring in geluidskwaliteit en dergelijk.</p>

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2010 16:59 #95126 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Welke radio?
<p>het is niet zo moeilijk om een i pod op een radio met din ingang aan te sluiten.</p><p>dit kan met een verloopsnoer male din -male jack zo op de i pod.</p><p>het geluid blijft a la jaren 60 maar betere overdracht kwaliteit dan zon fm transmitter.</p><p>ik heb er 1 gehad en gewoon weggegooid , waardeloos.</p><p>ontvangst is analoog meestal mono , het uitgangsvermogen van een oldtimerradio is een watt of 3a4.</p><p>fm ontvangst gaat vaak van 88 tot 100mhz i.p.v 88 tot 108 mhz als er al fm opzit , is vaak am en lw.</p><p>kortom je gaat met het geluid een jaar of 40 achteruit.</p>

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2010 23:12 #95125 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Welke radio?
<p>In Duitsland zit een bedrijf dat oude blaupunkt radios voorziet van een modern binnenwerk.Een en ander ziet er perfect uit.Ik moet het adres nog even opzoeken.Het is natuurlijk niet goedkoop.Ik geloof zon 400 euro.</p><p>En niek, is het radiogat in het dashboard nog origineel en niet uitgezaagd? Als het laatste niet het geval is kun je het verder wel vergeten met een oldtimerradio.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD