Hoe betrouwbaar is de modellengedeelte hier op de site?

• Frans Post (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2010 12:46 #49090 door Frans Post (GAST)
Ik heb een Amazone, en als ik de modelleninformatie bekijk zijn er nogal wat onduidelijkheden.
Volgens kenteken is de Amazone uit 62
Dit zou overeenkomen met het chassisnummer maar net met het model.
Tevens is de kleurcode die ook in de auto staat pas in 64 op de markt gekomen?

Chassisnummer 249491
Model 13134
kleurcode 80

Het is een import uit zweden. Deze auto werd afgelopen jaar op nederlands kenteken gezet.
Iemand meer informatie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-04-2010 13:00 #95291 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Hoe betrouwbaar is de modellengedeelte hier op de site?
<p>Het gaat hier om een grafietgrijze 2 deurs amazon met 1 carburateur van na augustus 1966,maar van voor augustus 1967.</p><p>Het chassisnummer 249491 is zeker niet van 1962</p><p> </p><p> </p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-04-2010 14:12 #95290 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hoe betrouwbaar is de modellengedeelte hier op de site?
Omgekat misschien

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-04-2010 15:08 #95289 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Hoe betrouwbaar is de modellengedeelte hier op de site?
<p>officieel hoor je dit te melden bij de rdw , ik begrijp dat het ingeslagen chassisnummer overeenkomt met wat op het kentekenbewijs staat??.</p><p>waarschijnlijk heeft de rdw een fout gemaakt en zullen zij dit dan op hun kosten moeten herstellen.</p><p>als er wel met het chassisnummer is geknoeit (papieren horen niet bij de auto) dan heb je een probleem en volgt inname</p><p>kentekenbewijs , ook met een eventuele steekproef bij de apk kunnen problemen ontstaan.</p><p>hoe heb je de auto gekocht , particulier of bij een bedrijf?</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

• Frans Post (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2010 17:35 #95288 door Frans Post (GAST)
Beantwoord door Frans Post (GAST) in topic Hoe betrouwbaar is de modellengedeelte hier op de site?
de auto is ingevoerd door een bedrijf. Die heeft deze auto ook onafhankelijk laten keuren.
Het vreemde is dat er wel een ouder type achteras onder zit (met reactiearmen)
Met het chassisnummer is verder niet geknoeid.

• Frans Post (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2010 20:35 #95287 door Frans Post (GAST)
Beantwoord door Frans Post (GAST) in topic Hoe betrouwbaar is de modellengedeelte hier op de site?
oh ja, en oude type knipperlicht/stadslicht (wit) en oude type achterlichten (helemaal rood) en ook nog eens een oud type luchtfilter. Bovendien heeft deze ook een andere schakelaar voor de ruitenwisser. Wel vaag als deze auto toch nieuwer blijkt te zijn. Maar we gaan erachter komen ;)

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-04-2010 20:59 #95286 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Hoe betrouwbaar is de modellengedeelte hier op de site?
<p>er is een hoop om te bouwen maar die achteras is niet waarschijnlijk.</p><p>chassisnummer is van na aug 1966 , dus met nieuw type achteras.</p><p>dit kan dus niet.</p><p>waar is je chassisnummer ingeslagen ? midden schutbord of naast de accu.</p><p>weet je zeker dat er geen ander plaatdeel met chassisnummer is ingelast?</p><p>misschien is het een idee om een clublid met de nodige ervaring hier naar te laten kijken , bijvoorbeeld Niek</p><p>weet hier een hoop vanaf.</p>

• Frans Post (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2010 22:32 #95285 door Frans Post (GAST)
Op zich is er weinig bekend over de auto. Dit voertuig heeft mijn oom vorig jaar bij een bedrijf gekocht, deze is daar op nederlands kenteken gezet. Mijn oom wist ongetwijfeld meer van de auto, en voor zover ik weet heeft hij hem zelfs laten taxeren. Echter 100% zeker weet ik het niet, omdat mijn oom afgelopen december gestorven is. Chassisnummer staat op een plaatje (evenals model en kleurcode) dus zijn niet rechtstreeks in het plaatwerk geslagen.
Zelf vond ik het ook al vreemd met de oudere achteras. Echter als ik naar de lijst van chassisnummers kijk, komt hij dus wel voor in 62 alleen zou dan het modelnummer weer niet kloppen. vragen..vragen...vragen.
Zover als ik weet hebben de nieuwere modellen geen reactiearmen meer, dus zou er ook geen bevestigingspunten aan de auto zitten. Lijkt mij ook sterk dat ze dit dan naderhand hebben gedaan.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-04-2010 23:09 #95284 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hoe betrouwbaar is de modellengedeelte hier op de site?
Wat wil je hier eigenlijk mee bereiken, wil je voor originalaiteit gaan of wil je de geschiedenis van de auto achterhalen. Beide is niet te doen, ga d'r gewoon lekker van genieten. Als de papieren kloppen met de auto Who cares wat er dan niet aan klopt, dat ziet niemand.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-04-2010 23:51 #95283 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Hoe betrouwbaar is de modellengedeelte hier op de site?
Ik wil de auto wel (gratis) voor je onderzoeken om duidelijkheid te verschaffen over het bouwjaar..Ik zou er niet mee naar de rdw gaan .Dit geeft mogelijk problemen die niet te overzien zijn.Ik woon in oisterwijk bij tilburg.Bel me maar eens 013 5288749 of 06 24231515.Die oudere achteras kan wel eind 66 begin 67.Een en ander heeft mijn interesse en ik meen te mogen zeggen dat ik er wel wat van weet.Mogelijk kan ik je ook met andere dingen aan de auto helpen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD