Voorruit vervangen

Lees meer
23-10-2020 14:24 #190601 door Dick Spieard (GAST)
Voorruit vervangen is gemaakt door Dick Spieard (GAST)
De voorruit van mijn amazon moet helaas vervangen worden.
Gelukkig ben ik tegen ruitbreuk verzekerd.
Mijn vraag is...wordt de ruitrubber ook standaard mee vervangen en vergoed door de verzekering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-10-2020 21:28 #190608 door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic Voorruit vervangen
Als je geen lekkage wilt hebben lijkt mij dat wel wijsheid tenzij je rubber heel erg recent is...je kan het altijd even aangeven bij de verzekeraar waar je het claimt dat het wijsheid is dit ivm gevoeligheid voor lekkage te doen. Vooral bij de term gevolgschade door lekkage zullen ze wel warm lopen het rubber te vergoeden.

Succes,

Ernest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2020 11:50 #190656 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Voorruit vervangen
Het zou je niet moeten verbazen als bij verwijdering van de voorruit blijkt dat de sponning niet helemaal koosjer meer is. Mocht dat zo zijn dan kun je de gelegenheid aangrijpen die opnieuw te laten inlassen. Scheelt ellende in de toekomst. (Ik spreek uit ervaring)

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2020 12:58 - 28-10-2020 13:01 #190657 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Voorruit vervangen
Ik heb de voorruit en achterruit van mijn PV ook vervangen.
Dit is inderdaad het ideale moment om de sponningen goed onder handen te nemen,
dat voorkomt ook erger in de toekomst.
Verse Volvo Raamrubbers zijn goedkoop.
Ik zou zelf overwegen om dan het dak ook opnieuw te laten spuiten, na behandeling van de sponningen.
Alleen een dak zonder ramen professioneel laten spuiten is ook weer niet al te duur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2020 23:02 #190675 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Voorruit vervangen
En genoeg ruitenkit gebruiken zodat achteraf geen water tussen rubber en sponning kan komen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2020 23:21 #190676 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Voorruit vervangen
Sommigen zeggen wel ruitenkit, anderen zeggen geen ruitenkit als de sponningen zuiver zijn.
Ik weet het even niet meer. Voor beide methoden zal wel wat te zeggen zijn.
Hetzelfde met de sierstrips in de ruittrubbers. Ik heb meermaals nagevraagd, de ene zegt eerst de strip erin, dan de ruit plaatsen, de ander zegt eerst de ruit, de strip als laatste. Hoe dan ook, ik heb ervaren dat de strip plaatsen een ervaringsklus is. Een strip heb ik al verknoeid door het zelf te proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2020 12:22 #190681 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Voorruit vervangen
Ik zeg, altijd ruitenkit!! en gebruik afwasmiddel om de ruit er lekker te laten inglijden. Dat geldt ook voor de sierstrip.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2020 09:59 #190938 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic Voorruit vervangen
precies, aan te raden is dus erbij te zijn als ze de ruit vervangen :)
ik heb mijn ruit zelf vervangen (te veel ' spikkels' ) en inderdaad zijn de sponningen niet altijd 100% meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2020 01:00 #190966 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Voorruit vervangen
Dick om de sierstrip er in te krijgen, ik monteer de ruit, laat de kit een dag drogen.
Om de sierstrip er in te krijgen doe ik een elctriciteitsnoer van 3 mm in de gleuf waar de sierstrip ingaat.
Dan met drie personen de sierstrip in de gleuf monteren een persoon duwt de strip (een met een hoop kracht in de handen) in de gleuf waar de ander voorzichtig het snoer terugtrekt en de derde kijkt of de strip goed in de gleuf komt.
Dat is de manier waarop ik het doe.
Als je originele rubbers te pakken kan krijgen dus in een orginele verpakking zou ik daarvoor gaan, deze laten de sierstrip makkelijker in de gleuf komen dan een aftermarkt rubber.
Ik heb het een keer met originele rubbers gedaan en kon het alleen doen en de laatste keer met imitatie rubbers had ik mijn zwager (120kg en een hoop spiermassa) en mijn vrouw nodig om de sierstrip er in tekrijgen.
Het lijkt er op dat de gluef waar de strip in moet iets onders is dan bij orgineel.
Voor kit heb ik Elastoseal van Pioneer gebruikt pioneer-adhesives.com/products/elastoseal.

Dit is mijn ervaring met het monteren van een voorruit en achterruit.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2020 05:39 #190969 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Voorruit vervangen
Ik heb 2 verse soepele raamrubbers (voor en achter) voor een 544 van de webshop, maar ik krijg ze er niet in.
Niet met dunne draad, niet met dikke elektriciteitskabel niet met of zonder glijmiddel.
Ik heb al 1 strip vernield.
Misschien heb ik dan toch niet de originele rubbers.
Het staat bij mij nu even in de wacht, tijd brengt raad hoop ik.
Ik heb ook een saab 900. Deze heeft soepele plastic crome strips in de rubbers.
Voor saab bestaat er een klein werktuigje waar je de strip doorsteekt, het werktuigje houdt de strip open en schuift gelijktijdig de strip erin.
Weet er iemand of dit ook voor volvo bestaat? (de strip is iets breder dan bij saab)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.