- Berichten: 17
Koppelingspedaal
- Paul van Steijn
- Offline
- Nieuw lid
In de oude situatie bleef mijn pedaal in vrije stand ongeveer gelijk aan het rempedaal staan. Nu echter komt het pedaal een paar centimeter meer naar boven. Het pedaal trekt zelfs het asje iets van de zuiger van het koppelingscilinder, maar het asje blijft wel in het rubber hoesje.
De vrije slag is veel te groot. Het lijkt erop dat de veer onder het dashboard (foto), die de pedalen in de juiste vrije stand zet, te sterk is. Maar waarom eerst geen probleem en nu wel? Heb ook al geprobeerd om het pedaal met de stelmoeren aan het asje helemaal in en uit te draaien, maar geen verbetering.
Het enige lijkt mij om de veer met een tiewrap iets minder ruimte geven, zodat het pedaal minder uitslag heeft.
Wie weet wat het probleem kan zijn en eventuele oplossingen zijn zeer welkom.
Groet Paul
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Succes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
- Offline
- Elite-lid
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
- Berichten: 267
Cees
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul van Steijn
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 17
Het probleem is echter nog niet opgelost. De borgveer zit netjes op zijn plaats en de plunjer wordt tegengehouden.
Het pedaal trekt echter het asje nog steeds te ver van de plunjer vandaan. (ong. 1 cm.)
Daarom dacht ik om de veer iets minder ver uit te laten gaan met een tie-wrap.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul van Steijn
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 17
de gaffel en het asje zijn beide niet versleten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 782
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Heb je om het nieuwe rubber te plaatsen de borgveer uit de hoofdkoppelingcilinder gehaald .De kans bestaat,dat je de ronde ring met gat (om de stelstift door te laten ) die tussen de zuiger en de borgring zit verkeerd om hebt teruggezet .Deze ronde ring heeft namelijk een holle en een bolle kant. Dat kan het verschil maken. Kijk eens in de documentatie naar onderdelenboek amazon b18 groep 4 blz 8 nr 16 onderdeel nummer 656484. Dat is de ring die ik bedoel.
Succes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul van Steijn
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 17
Dank voor jullie hulp. Top.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.