Tijd voor een nieuwe uitlaat!

Lees meer
25-02-2019 11:47 #182157 door Joris Buursema
Tijd voor een nieuwe uitlaat! is gemaakt door Joris Buursema
Bij de aankoop van me amazon '67 was al gelijk te zien dat mijn uitlaat zijn langste tijd had gehad, Maar hij was nog heel/dicht dus had dat niet mijn prioriteit. Alleen nu zit er een scheurtje in en de rest van de uitlaat ziet er ook niet heel goed meer uit dus tijd voor een komplete nieuwe.

Nu zijn er 2 verschillende waar ik tussen twijfel een orginele uitlaat of een simons uitlaat.

Welke ervaring hebben julie met de 2??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2019 12:43 #182159 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Tijd voor een nieuwe uitlaat!
Dag Joris,
Er is ook nog een RVS type.Omdat ik slechte ervaringen met simons uitlaten heb gehad omdat ze vanaf de voorpijp van binnen wegrotten.
Zeker met LPG iets minder met benzine.Na 5 jaar een nieuwe Simons uitlaat gaan repareren met lassen en verstevigen van de dempers kost al gauw een dag werk. Deze reparatie heeft het nog 3 jaar uitgehouden. Daarom heb ik gekozen voor de RVS Ferrita met levenslange garantie.Deze uilaat heb ik 2 jaar geleden onder mijn Amazon Combi gemonteerd en het bevalt mij uitstekend. Met de standaard uitlaten moet
je om de 5 jaar wel eens een demper vervangen vooral de achterste.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2019 15:11 - 25-02-2019 15:15 #182161 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Tijd voor een nieuwe uitlaat!
Het hangt er vanaf waar je waarde aan hecht.
De Simons geeft een mooi zwaar geluid, de pasvorm is wat minder; voor het mooie kan je de voorpijp wat meer naar links stellen (info van Pépé ;garage van West Uitgeest mijn favoriete garage).
Zelf heb ik mijn 2e Simons in 20 jaar dus op de levensduur is niets op aan te merken en dat voor een buitenslaper! (overigens heb ik de voorpijp niet gesteld en niet vervangen in 20 jaar, dan moet je wat rommelen met de rubbers, de nieuwe stugge trekt wat meer dan de
oude ).
De originele (is niet alles after-markt??) is stiller en geeft minder vermogen als je bijv.. dubbele carbs hebt of een snellere nokkenas, pasvorm weet ik niet.
De RVS is volgens mij alleen verkrijgbaar voor B18 en RVS rot ook door de zuren maar minder snel en is dunner en lichter, (ik heb de mijne pas verkocht voor weinig).
Dit is mijn ervaring maar ik weet niet alles :-)

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
25-02-2019 19:20 #182164 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Tijd voor een nieuwe uitlaat!
Hallo Joris;
Een Simons uitlaat produceert een donker geluid; na montage van een Simons onder een van mijn amazones begon dit geluid mij op lange ritten zo te irriteren dat ik de uitlaat heb vervangen door een originele set bij de club vandaan die er nu al weer jaren onder zit. Een complete set kost nog geen 200 euro dus ja over smaak valt niet te twisten.

Succes met je keus, gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2019 20:42 #182165 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Tijd voor een nieuwe uitlaat!
Ik heb toch wel de ervaring dat een Simons veel langer mee gaat dan een standaard uitlaat.
Daar komt nog bij dat ik die achterdemper met dik rvs eindstuk er ook erg mooi vind uitzien. Voor de 140 is het helaas alleen een wat dikkere dikkere pijp.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2019 21:25 #182168 door Joris Buursema
Beantwoord door Joris Buursema in topic Tijd voor een nieuwe uitlaat!
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik voor de simons uitlaat ga hou wel van een sportief geluid en ziet er mooi uit.

Ben zeer benieuwd hoe het rijdt.

Groet van Joris

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2019 15:38 #182173 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Tijd voor een nieuwe uitlaat!
Dag Joris,
Als je voor de eerste keer een nieuwe uitlaat gaat kopen en je gaat vergelijken dan wil je de Simons. Ik heb dat ook al 2 keer gehad.
De uitlaatset is mooi gemaakt en straalt degelijkheid uit met de grote diameters van de buizen Je krijgt er geen spijt van en het uitlaatgeluid
is sportief .Bijgevoegd nog enkele foto's van de reparaties en verstevigingen en een nieuw ophangpunt aan de achterdemper. Ook heb ik de
achterste pijp veranderd voor een Amazon Combi.Het probleem is vermoedelijk dat het glaswol wat in de voorste lange demper en de achterste
demper zit te veel vocht vasthoud. Ook verdwijnt het glaswol en wordt het uitlaatgeluid steeds harder.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2019 16:37 #182174 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Tijd voor een nieuwe uitlaat!
Bij mij zit er ook een Simons onder. Hoe lang dat al het geval is, weet ik niet precies. Hij zat er op toen ik de Volvo kocht in juli 2014. Hoewel de uitlaat er toen zeker nog geen twee jaar onder zal hebben gezeten. Over de duurzaamheid kan ik dus nog weinig vertellen.

Wel vind ik dat de uitlaat een mooie, lage brom laat horen, die overigens helemaal niet overdreven of storend is. Ik zou het zo weer opnieuw doen.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2019 19:42 #182179 door Joris Buursema
Beantwoord door Joris Buursema in topic Tijd voor een nieuwe uitlaat!
Hallo,

Bedankt voor julie reacties. Ik ga hem deze week bestellen.

Ik laat het nog wel weten als het gelukt is.

Groet van Joris

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2019 19:17 #182401 door Joris Buursema
Beantwoord door Joris Buursema in topic Tijd voor een nieuwe uitlaat!
Hallo,

Afgelopen weekend de nieuwe uitlaat eronder gezet. hij loopt/klinkt heerlijk :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.