aan davy rutten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2003 20:46 #55872 door
aan davy rutten is gemaakt door
Onlangs heb je op mijn vraag in "special equipment" opgegeven dat jou auto o.a. S 5370 had. Jörg opperde dat dat wel eens hoofdsteunen kunnen zijn. Heb jij ook af-fabriek hoofdsteunen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2003 21:53 #64163 door
Beantwoord door in topic aan davy rutten
Ik ben speciaal moeten gaan kijken, omdat ik het eigenlijk zelf nie wist :o)Maar hij blijkt er geen te hebben.Zouden het de velgen dan misschien kunnen zijn?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2003 22:18 #64162 door
hoe kan je eigenlijk zien of je ruiten getind zijn? Da zal er waarschijnlijk wel opgeschreven staan veronderstel ik, maar ik vind nergens geen opschrift op de ruiten dat daarheen verwijst...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2003 22:52 #64161 door
De getinte ruiten is voorbehouden aan de P1800>69, dus de E en de ES

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2003 10:57 #64160 door
Als je het bij een willekeurige autoruit wilt weten moet je er een wit papiertje achter houden. Zie je meteen wat de kleur van de 'tint'is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2003 19:45 #64159 door
Ik denk niet dat S 5370 op de velgen slaat. De redenen die ik hiervoor kan aanvoeren is omdat ik standaard velgen heb (maar dat geeft geen zekerheid over het verleden) en omdat er enkele GT's zijn die ook de optie S 5730 voeren terwijl voor die auto's de brede velgen juist standaard zijn. Ook heb ik geen getint glas, ik vermoed dat alle ruiten behalve de voorruit nog origineel zijn. De voorruit is dat zeker niet, want die heb ik moeten vervangen a.g.v. doorgescheurde steenslag. Wat ik wèl heb is een korte versnellingspook, maar ik denk nog steeds dat dat een later aangebrachte mod is en geen af-fabriek mod. Zou het misschien met de matten te maken kunnen hebben? Ik weet dat de vorige eigenaar zei dat er toen hij hem kocht rode matten in lagen (geen rubber). Nu liggen er zwarte matten in. De bekledingscode van mijn Amazon is 434-636. De rode matten zijn bij verkoop aan de eigenaar vóór mij bewust door de verkoper achtergehouden, dat moet een reden hebben...maar of die met S 5370 te maken kunnen hebben weet ik niet. Dus, Davy, nu is mijn volgende vraag: wat voor matten heb je in je Amazon?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2003 22:53 #64158 door
Ik heb gewone rubberen matten in die van mij liggen. Boven de gewone grote standaard rubberen mat liggen nog een paar ruberen Volvo matten, maar geen rode, gewoon ordinaire zwarte matten :o) Ik denk wel dat het orginele matten zijn van Volvo want er staat een orgineel volvo logo op van in die tijd. Maar ik betwijfel of ze dan onder speciale uitrusting gaan vermelden, omdat matten nogal vlug verwijdert zijn. Maar uw redenering over de velgen lijkt me wel logisch. Mijn bekledingscode is 430-595, ik heb van die witte zetels, die op zich ook wel vrij zeldzaam zijn.Aan de versnellingspook kan het inderdaad ook nie liggen, want die van mij is lang, zoals in elke normale Amazone.Kan het misschien aan de vering en schokdempers liggen? de mijne ligt nie bepaald laag, maar hij is wel nogal hard afgeveerd, veel harder dan mijn 142 en P1800, en in bochten helt hij ook niet veel over. Maar ik zie er vanonder eigenlijk niks bijzonder aan... Doet dit belletjes rinkelen aan uw kant?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2003 11:18 #64157 door
Een jaar nadat ik mijn Amazon gekocht heb, heb ik er nieuwe veren onder geplaatst omdat vooral de achterveren nogal doorzakten. Ik heb alle vier de veren vervangen omdat ik die op de Volvo-beurs toen voor een goede prijs kon krijgen. Vanwege een LPG-tank koos ik voor de achterveren voor de verzwaarde variant. Wat me na het uitwisselen van de veren het meest opviel was dat de stugheid van vering nauwelijks merkbaar anders was dan met de oude veren. Alleen had ik in het begin wel het gevoel alsof mijn Amazon op stelten stond en daardoor wat zijwindgevoeliger was. Overhellen doet de mijne meer dan genoeg, maar dat is na mentale omschakeling geen probleem. Hij verliest er (met goede banden!) nauwelijks grip door. Wat me verder opvalt is dat de demping niet stug is waardoor de carrosserie op lange oneffenheden wat deint, maar die opmerking vind je al terug in testrapporten uit de tijd dat de Amazon nieuw was. Vooral dat deinen is wat de Amazon onderscheidt van ee moderne auto, en daarom wil ik ook niets aan de demping veranderen. Maar of een Amazon harder is afgeveerd dan een 142 of P1800 durf ik niet te zeggen, ik heb nog nooit in een andere klassieke Volvo gereden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2003 11:40 #64156 door
Als er ooit standverwarming op de auto heeft gezeten, waar zat die dan?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2003 22:20 #64155 door
die zat onder de motorkap, ik zeg zat, want mijn vader heeft die om een of andere onbegrijpbare reden verwijdert :o/ Maar we hebben het gelukkig nog in ons bezit.Maar het is niet zo'n standverwarming die op electriciteit werkt, en die ge in't stopcontact moet steken, maar met een aparte verbrandingsmotor op benzine, en die men van binnenuit kan laten opspringen op een bepaald uur.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD