maximum te trekken massa

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2005 10:11 #53278 door
maximum te trekken massa is gemaakt door
Ik heb sinds kort een ama p130, er zit een trekhaak aan de auto maar op het kenteken staat niet hoeveel gewicht de auto mag trekken. Wie weet hoeveel...?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2005 10:51 #75449 door
Beantwoord door in topic maximum te trekken massa
Je moet je kenteken opsturen naar de RDW, met een begeleidende brief dat je die gewichten ingevuld wil hebben op je kenteken. Dan weet je het gelijk, en als je aangehouden wordt kan de KLPD je niets maken (mits het gewicht niet overschreden wordt). Kost je niets, je bent alleen twee weken je papieren kwijt. Dit is het adres waar je de papieren (aangetekend) naartoe kan versturen: RDW, UNIT VRD, Postbus 30000, 9640 RA, Veendam. Ik heb het ook pas gedaan, wel zo verstandig als je vaker met aanhangwagen gaat rijden. Helaas kan ik je geen antwoord geven op je vraag wat de gewichten zijn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2005 10:56 #75448 door
Als er niets staat maximaal 750 kg. Vroeger kreeg je een aanvullingsblad voor de trekhaak van de RDW. Hierop stond de max. toelaatbare massa, afhankelijk van het type trekhaak en de auto. Hoe dit tegenwoordig is weet ik niet. Stuur even een mailtje met de autogegevens en de gegevens op het typeplaatje van de trekhaak naar de RDW. Normaal geven ze binnen een paar dagen antwoord.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2005 16:00 #75447 door
Ik heb een voorbeeldbrief van Volvo Nederland met daarop de officiele trekmassa. Deze wordt door het RDW geaccepteerd. Geef even je E-mail adres dan zal ik je een kopietje sturen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2005 16:22 #75446 door

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2005 16:27 #75445 door
han,

wil je mij ook die brief mailen. ik wil namelijk ook mijn trekhaak bij rdw aanmelden.

c.visser02@gmail.com

alvast bedankt
cees

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2005 18:09 #75444 door
Bernard, die 750 kg die je aangeeft is niet juist! Geloof het of niet, maar ongeremd mag mijn 140 maar 450 kg trekken! Erg weinig voor een auto met schijven rondom. Maar goed, de 750 kg die je normaal zou aannemen is dus erg hoog gegrepen als je het allemaal legaal wil doen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2005 21:34 #75443 door
volgens volvo-nederland én daarmee de rdw, mag een amazon 1000 geremd trekken ( 500 kg ongeremd), een amazon combi zelfs 1200 kg (600 kg ongeremd), mits ook de trekhaak dit gewicht (of hoger) aangeeft op het type plaatje. zonder trekgewicht op de trekhaak of het kentekenbewijs, is het maximun 750 kg in alle gevallen. Ik heb destijds volvo nederland aangeschreven en had binnen enkele dagen de schriftelijke bevestiging in huis. alles naar de rdw gestuurd en een week later was het trekgewicht op het kentekenbewijs aangetekend. Voor de volledigheid: de P 1800 modellen mogen maximaal 750 kg trekken (geremd) en 375 kg ongeremd.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2005 22:45 #75442 door
Ach Han, doe mij er ook eentje....
d.bakkenes@chello.nl

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2005 10:43 #75441 door
Han, zou ik de brief ook mogen? thomasgroeneveld@hotmail.com

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD