taxaties

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 20:33 #52443 door
taxaties is gemaakt door
worden onze taxateurs ( TCleden) als beedigd beschouwd door de verzekeringen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 23:49 #79627 door
Beantwoord door in topic taxaties
Neen, alleen via GIO worden de taxaties van TC-leden geaccepteerd.Keuring moet jaarlijks
Alle andere verzekeringen vragen een beedigd taxateur,hetgeen iedere 3 jaar dient te gebeuren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2006 12:26 #79626 door
Mijn advies blijft: neem een goede rechtsbijstand verzekering. Ik heb begrepen dat sommige verzekeringen de zg. officiële taxaties gewoon niet accepteren. Stel je wordt aangereden en de expert van de tegenpartij zegt dat je dit onderdeel gewoon maar tweedehands moet kopen terwijl dat niet meer fatsoenlijk te krijgen is en waardoor je het zal moeten (laten) restaureren.Dan krijg je een heel ander kostenplaatje. Stel dat ie total-loss komt, dat bepaald immers de schade-expert. Wie bepaald dan de waarde. Kun voor dit bedrag dan ook inderdaad een vergelijkbare aanschaffen? Vaak zit er erg veel werk en energie in je huidige auto. Voor de gemiddelde schademan is een Amazon vaak gewoon een oude auto met dito prijskaartje.
Vaak gaat het goed maar voorkomen is beter dan genezen. Ik spreek uit ervaring. Persoonlijk laat ik geen taxaties meer doen, mijn huidige verzekering vraagt wat je denkt dat ie waard is en daar betaal ik premie voor. Als ik te laag inschat ben ik zelf de dupe. Taxaties zijn naar mijn mening nogal tijdrovend en kosten gewoon geld (met alle respect voor de TC leden hoor!) Mijn Amazon is enkele keren getaxeerd en steeds op het zelfde niveau bevonden. Gewoon onderhoud doet erg veel.
Toch blijft mijn advies: rechtsbijstand!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2006 12:46 #79625 door
waarop kan ik dan een 121 S 4 drs uit december 1966 die geheel uit elkaar is geweest en gespoten etc en waarvan de motor compleet is gereviseerd inzetten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2006 13:17 #79624 door
Middels een taxatierapport toch? Hoe denk je er zelf over. Je kan heel wat sites aflopen om alvast een indruk te krijgen.
Helaas is helemaal zelf opknappen vaak uiteindelijk veel kostbaarder dan een opgeknapte kopen. Zelfdoen geeft heel veel voldoening en je weet wat en hoe het gedaan is, van een gerestaureerde moet je maar geloven dat het ook zo is gedaan.
Ik heb 'gerestaureerde' auto's bij handelaren gezien die om te huilen waren tegen wereldprijzen.
Het is wel zinvol om een fotoreportage aan te leggen van een restauratie. Voor jezelf, de (hopelijk niet) schademan en evt toekomstige eigenaar. Veel plezier met je Amazon!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2006 14:39 #79623 door
Je hebt oude Amazon's en je hebt oude Amazon's Echter de verschillen zijn "hemelsbreed" je hebt rijdenden en (goed) onderhouden rijdenden. Wil je Amazon koesteren dan door de TC laten taxeren en bij GIO verz. afsluiten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2006 15:32 #79622 door
Er zijn diverse maatschappijen die een clubtaxatie accepteren. Gio is echt niet de enige.

Onlangs kreeg ik de nieuwe polis binnen van een auto die bij London verzekerd is. In het begeleidend schrijven stond dat men van nu af aan ook clubtaxaties erkend van die clubs die bij de HEHAC zijn aangesloten. E.e.a. als gevolg van de lobby die de FEHAC gevoerd heeft.

Ik heb de indruk dat het een vrij recente wijziging is in de verzekeringsvoorwaarden dus het is misschien de moeite waard om de verzekeringstussenpersoon hierop te wijzen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2006 15:49 #79621 door
Ik wil echt niet de taxaties van verschillende bureau's afkraken of zo. Mijn ervaring is dat een bv een gewone verzekering als tegenpartij die een expert langs laat komen om een schade Amazon te bekijken de taxatie van bv een TC lid gewoon niet accepteerd en terzijde schuift. Dán is het handig dat je een rechtsbijstand kan inschakelen die een ook door de tegenpartij erkende taxateur/schade-expert kan inzetten. Die dus de werkelijke omvang en hersteloperatie financieel kan beoordelen. Verzekeringen willen altijd zo min mogelijk uitkeren, hun goed recht maar je wil er niet bij inschieten. Zeker als de schade door een ander is veroorzaakt. Een taxatie is en blijft een momentopname, vindt plaats 1x in de drie jaar maar is geen drie jaar geldig. Net als een APK.
In ons clubblad heeft toch ook zo'n soort artikel gestaan?
Ik wil geen modder gooien, alleen goedwillende mensen behoeden voor vervelende situaties. Tuurlijk is een taxatie zinvol, dat zal ik niet ontkennen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2006 10:14 #79620 door
Klopt niet. Verzekering.nu accepteert ook de taxatie van "onze mensen" en ook 1x per 3 jaar. Komt bij de consumenten bond als goed uit de bus en is zeer goedkoop. tnt. goede ervairngen mee. Je kan overigens alleen via internet al je zaken regelen en via e-mail communiceren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2006 18:36 #79619 door
Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering maar ik snap niet goed wat dat in dit verhaal doet. Als ik bij de GIO all-risk verzeker en dan via de club laat taxeren zit ik toch altijd goed? Ik heb immer een all-risk verzekering dus als het noodlot toe mocht slaan ziet (zwart/wit) gesteld de GIO maar hoe ze het oplossen. Ze betalen eerst mijn schade en declareren dat op hun beurt maar weer bij de tegenpartij.<br><br>Groetjes,<br>Jan

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD