Ik zoek een amazon

• Jos Ridderbeks (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2007 19:31 #51017 door Jos Ridderbeks (GAST)
Ik zoek een amazon is gemaakt door Jos Ridderbeks (GAST)
<p>Hallo forummers, ik ben nieuw op dit forum (gast) en sinds kort van plan een volvo amazon aan te schaffen. Het zal een 4 deurs gaan worden die voor dagelijks gebruik geschikt is. Liefst met een b 18 of b20 motor op LPG. Ik heb al begrepen van enkele kenners dat een overdrive geen overbodige luxe is. Ook de aankooptips heb ik al doorgelezen en ik zal een kenner meenemen als een en ander serieuze vormen gaat aannemen. Weet iemand waar ik zou kunnen kijken voor de aankoop van bovenbeschreven amazon? </p><p>De links van deze pagina en startpagina heb ik al bekeken; ook op marktplaats heb ik al eens geneusd maar 4 deurs amazons zijn moeilijk te vinden. </p><p>Ik woon in Limburg, is er hier een goed adres voor het onderhouden van een amazon? (over de grens in Belgie is ook geen probleem).</p><p>bedankt en ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen,</p><p>Jos </p><p>( ridderbeks@hotmail.com )</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric van den Ende (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-08-2007 20:27 #86192 door Eric van den Ende (GAST)
Beantwoord door Eric van den Ende (GAST) in topic Ik zoek een amazon
<p>Hi Jos, Kijk eens op Mobile.de (duits). Vaak goedkoper en uit- en invoeren is ook goed te doen. Ik ben zo aan mijn mooie, harde 1800E gekomen. Suc6. Eric.</p>

• Jos Ridderbeks (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2007 21:12 #86191 door Jos Ridderbeks (GAST)
Beantwoord door Jos Ridderbeks (GAST) in topic Ik zoek een amazon
<p>Bedankt voor de tip, ik heb al even gekeken: op het moment geen succes maar ik zal het zeker in de gaten houden. Ik denk dat ik ook maar naar de volvo klassieker beurs in oktober ga, misschien dat daar nog iets van mijn gading staat (op beurs of parkeerplaats),</p><p>bedankt voor je reactie,</p><p>groet,</p><p>Jos</p>

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-08-2007 12:48 #86190 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Ik zoek een amazon
<p>Als je op zoek gaat naar een type met overdrive zul je het aanbod flink beperken &eacute;n in een hogere prijsklasse belanden. Overdrives zijn kostbaar om te revideren </p><p>, je kan altijd nog overwegen achteraf dit gewilde (dus duur) onderdeel te plaatsen.</p><p>Neem de tijd, beter een duurdere goed exemplaar zoeken dan &eacute;&eacute;n met een vage historie en duister onderhoudsverleden. De prijzen zijn nu wel zachtjes aan het dalen.</p><p>De beurs is een goede gelegenheid om je te ori&euml;nteren qua prijsklasse en aanbod.</p><p>Kijk veel, vraag en ga kritisch proefrijden. Neem iemand mee voordat je impulsief en verliefd een aankoop doet waar je misschien later spijt van krijgt.</p><p>Zoek ook eens in dit forum met de zoekmachine bij bv 'aanschaf'</p><p>Succes!</p><p>gr marcel</p>

Amazon Combi '66

• Jos Ridderbeks (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2007 21:35 #86189 door Jos Ridderbeks (GAST)
<p>Ik heb inderdaad al gezien dat mijn keuze door te verlangen naar een 4 deurs en met overdrive beperkt wordt. Misschien moet ik de overdrive er later maar in (laten) bouwen. Hoeveel kost zoiets ongeveer?</p><p> </p>

• Joan Tacx
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-08-2007 17:24 #86188 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic Ik zoek een amazon
Ergens in oktober is er weer een Volvo Klassieker Beurs.
Daar staan diverse Volvo's te koop.

Ik zou daar zeker een gokje wagen.

Succes
Joan Tacx

• Jos Ridderbeks (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 19:09 #86187 door Jos Ridderbeks (GAST)
<p>Ga ik zeker doen. Bedankt voor de tip!</p>

• 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-08-2007 11:34 #86186 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Ik zoek een amazon
<p>Hallo Jos, je zoekt een vierdeurs Amazon.
De markt hiervoor is met de gewenste opties heel klein.
Heb je ook al eens overwogen om naar een Combi te kijken. Dan is de markt gelijk veel groter en heb je een vierdeurs met het gemak van de combi.
Ik heb zelf een Combi van het eerste uur, 1963, en ben al vier jaar uiterst tevreden hierover. Ik gebruik hem als dagelijks vervoer en heb wel een gereviseerde B20, LPG en een overdrive ingebouwd. (auto is overigens NIET te koop)
Mocht je eens willen kijken, ik zit ook in Limburg (Meerssen)</p><p>Jacques Smeets</p>

• Harry Doeven
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2007 21:32 #86185 door Harry Doeven
Beantwoord door Harry Doeven in topic Ik zoek een amazon
<p>Dag Jos,</p><p>Ik reageer even op je laatste vraag ; of er een goed adres is inLimburg voor het onderhoud.</p><p>Ja, je wil het niet geloven maar mijn garage www.autobedrijfrutten.nl in Weert waar ik mijn V70 in onderhoud heb ,was bereid mijn Amazon ook in onderhoud te nemen : en hoe ! perfect. Er werkt nog een "&oacute;ude "monteur daar in deze Volvo garage--en levert weer een perfect rijdende Amazon af.</p><p>Met de club hebben we daar een grandioze afstelochtend meegemaakt in april 2007--zie blad.</p><p>Succes !</p><p>Harry Doeven </p>

• Jos Ridderbeks (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2007 19:41 #86184 door Jos Ridderbeks (GAST)
<p>Bedankt, Jacques en Harry, voor jullie reacties. Jacques, als jij dicht bij de camping woont en een lichtblauwe amazon hebt dan heb ik hem denk ik wel eens zien staan in Meerssen (inderdaad een beauty en je hebt gelijk: het vergroot de keuze wanneer we ook combi's in onze speurtocht betrekken). Ik denk in ieder geval toch dat ik marktplaats in de gaten houd en ook in oktober de beurs ga bezoeken (ik heb alle tijd om rustig rond te kijken dus ik ga niet de eerste de beste amazon kopen)</p><p>Harry, weet je of er meer naar het zuiden toe ook volvo garages zijn die onderhoud plegen (of misschien kan ik dat beter aan Jacques vragen)</p><p>groeten,</p><p>Jos</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD