Klassieke Volvo's gezocht Oldtimerdag Alphen a/d Rijn

Lees meer
05-07-2013 12:42 #129464 door Walter Saris
Op zaterdag 14 september aanstaande is het voor de 31ste maal in Oldtimerdag Alphen aan den Rijn, een dag waarop alles wat ouder dan 25 jaar is naar het centrum van Alphen wordt gebracht; auto's, vrachtwagens, stoommachines, tractoren, motorfietsen, etc. Om een indruk te geven; De Rover Club Nederland heeft toegezegd met 50 auto's te komen, Defensie gaat het Thorbeckeplein vullen met speciaal materieel waaronder een Leopard tank, noem maar op.

Op uitnodiging van de organisatie mogen we ongeveer 12 klassieke Volvo zoeken die deze dag op het Rijnplein in Alphen aan den Rijn mogen staan, vlak bij de stand van Volvo dealer Hooftman. Het inschrijfgeld wordt voldaan door de organisatie en lunchpakket is uiteraard inclusief.

Deze auto's moeten wel minimaal 25 jaar jong zijn en naast representatief vanzelfsprekend ook apk gekeurd, verzekerd, etc. Het zou geweldig zijn als we een mooie verscheidenheid aan modellen kunnen krijgen zodat Volvo door de jaren heen aan het publiek getoond kan worden. En veel publiek is er altijd op deze dag, mooie gelegenheid om de VKV te promoten!

Uiterlijk 15 juli moeten we weten of de 12 auto's te realiseren zijn ivm indeling van het evenement en de daarbij behorende vergunningen van de gemeente. Graag hoor ik via PB of email (walter @ hooftman.nl) wie het leuk vindt deze geweldige dag mee te maken. De vraag zal ook op www.volvo-forum.nl en op Facebook gesteld worden.

Meer info? Zie de website , Facebook of deze flyer:



Thanks!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2013 11:59 #129548 door Walter Saris
Beantwoord door Walter Saris in topic Klassieke Volvo's gezocht Oldtimerdag Alphen a/d Rijn
Helaas heb ik een klein foutje gemaakt in het bericht; we moeten het uiterlijk 15 juli aan de organisatie doorgeven, niet 15 juni. Het bericht is dus wel degelijk actueel.

Excuus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2013 09:08 #129932 door Walter Saris
Beantwoord door Walter Saris in topic Klassieke Volvo's gezocht Oldtimerdag Alphen a/d Rijn
We hebben aan de organisatie doorgegeven dat de 12 auto wel te realiseren zijn. Momenteel hebben berijders van een 1800S, een Duett en een aantal Amazons zich gemeld, dank daarvoor. Maar we verzamelen nu vrolijk verder :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2013 16:02 #131760 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Klassieke Volvo's gezocht Oldtimerdag Alphen a/d Rijn
Beste mensen, er is nog plaats voor twee klassieke Volvo's. Liefhebbers kunnen zich nog opgeven!

Het aanmelden verzorg ik in samenspraak met de organisatie. Hiervoor heb ik het kenteken en de leeftijd van de auto nodig. In basis schrijf ik iedereen in op ons adres maar als je door de organisatie komende jaren op de hoogte gehouden wilt worden, kan ik ook jouw adres opgeven. En we hebben nog ruimte voor 2 auto’s dus als je nog iemand weet met een mooie klassieke Volvo, horen we dat graag. Ik heb de organisatie gevraagd hoe laat we waar moeten verzamelen, hier kom ik nog op terug.

We maken voor elke auto een mooi informatiebordje. Kun je ons daarvoor de volgende gegevens verstrekken: bijzonderheden aan de auto, in bezit sinds, leuke ervaringen/reizen met de auto, origineel of (eigen) restauratie etc.



Met vriendelijke groet,





Walter Saris

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2013 21:03 #131775 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Klassieke Volvo's gezocht Oldtimerdag Alphen a/d Rijn
Goed bezig Rob, zet het ook nog ff op Facebook...

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2013 09:32 #131930 door Walter Saris
Beantwoord door Walter Saris in topic Klassieke Volvo's gezocht Oldtimerdag Alphen a/d Rijn
Heren, dank voor jullie inzet! Uiteindelijk kunnen we met 7 klassiekers Volvo vertegenwoordigen; 2 Amazon 2 deurs, 2 Amazon 4 deurs, een 1800S, een 445 Duett en een 144. Al met al zijn we zeer tevreden, deze mooie auto's krijgen een prominente plaats midden op het Rijnplein .

Helaas ben ik zelf niet in de gelegenheid om het evenement te bezoeken dus zal jullie daar niet treffen. Wens iedereen wel heel veel plezier!

Namens het team van Hooftman Alphen aan den Rijn dank ik iedereen die geholpen heeft om dit voor elkaar te krijgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2013 10:01 #131982 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Klassieke Volvo's gezocht Oldtimerdag Alphen a/d Rijn
Beste Walter,

We zijn gisteren met inderdaad een aantal wagens geweest, een 1800S, een Duett, een 144 en 3 Amazons, Verder stond er in de Hoofdstraat nog een veloren Amazon en op een parkeerplaats aan de Hoofdstraat nog een Amazon en 2 katteruggen, bij de kerk stond een 244 en ook in de Hoofdstraat stond nog een 264GLE.

Het weer zat tegen en de aanwijzingen van de organisatie waren summier en onduidelijk, zo gebeurde het dat niemand eigenlijk op de juiste plek aankwam en we reden met 5 volvo's achter elkaar de rondrit, (ruim een uur stapvoets door de polder) en terug in Alphen werden we allemaal een andere weg in gestuurd.

Hier zie ik voor volgend jaar wel een verbeterpuntje.
We hebben het echt wel naar ons zin gehad, maar het was allemaal erg onduidelijk en pas om 14:30 kwamen we er achter dat er aan de andere kant van het water ook nog van alles aan de hand was. Er was geen eenheid en dat was erg jammer. Wel hebben we genoten van de lunch en ik wil dan ook volgend jaar weer proberen met een aantal auto's aanwezig te zijn.

Stuur mij graag zodra je op de hoogte bent van de datum voor volgend jaar een mailtje op activiteitencoordinator@volvokv.nl zodat ik dit in de agenda kan plaatsen, op het forum, de Facebookpagina's en twitter en we goed voorbereid daar aankomen schuiven met nog meer zweeds staal.

Een idee is om van te voren een kleurcode aan een parkeerplaats toe te kennen zodat de verkeers begeleiders niet hoeven te raden welk merk ze voor zich hebben maar gewoon aan de kleurcode kunnen zien waar te parkeren. (bij aanmelding krijg je dan een gekeurd velletje met daarop de parkeerplaats) wel zo makkelijk en het scheelt een boel irritatie.

Met vriendelijke groet,
Ruud Klok

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2013 14:06 #131993 door Constant Thomkins
Beantwoord door Constant Thomkins in topic Klassieke Volvo's gezocht Oldtimerdag Alphen a/d Rijn
was er gister ook even en zag slechts een amazon, twee katte ruggen en een 264.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2013 09:48 #132016 door Walter Saris
Beantwoord door Walter Saris in topic Klassieke Volvo's gezocht Oldtimerdag Alphen a/d Rijn
Hallo Ruud,

Dank voor je feedback, ik zal dit gelijk doorsturen naar de organisatie. Op Facebook las ik ook al wat kritische noten. Helemaal verbaasd ben ik niet; heb zelf jaren geleden eens de rit gereden en toen ondanks het warme weer door dreigende oververhitting met de verwarming vol open gereden. Dat filerijden is niet helemaal iets voor de oudjes...

Vorig jaar heb ik het evenement nog bezocht. Toen heb ik me scheel gezocht naar mijn collega's doordat het evenement is opgesplitst. Wel weet ik dat de organisatie continu met de gemeente in gesprek is om het evenement meer op aansluitende plaatsen in de stad plaats te laten vinden.

Ondanks alles hoop ik dat iedereen een gezellige dag gehad heeft!

Groet

Walter Saris

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2013 15:19 #132027 door Walter Saris
Beantwoord door Walter Saris in topic Klassieke Volvo's gezocht Oldtimerdag Alphen a/d Rijn
Oh ja Ruud, voor volgend jaar staat het evenement gepland op zaterdag 13 september 2014

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.