- Berichten: 338
H6 naar M40
- Ben Bergmans
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Haentjens
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 59
Grtjs Rudi
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Haentjens
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 59
Grtjs Rudi
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Een aanvulling op reeds genoemde werkzaamheden is dat de ingaande as van de M40 bak, dus de kant waar ie aan het vliegwielhuis zit, ingekort dient te worden, ik dacht zo'n 2 cm. Veruit het lastigst is dat je van een M40 bak de boutgaten aan dient te passen op het vliegwielhuis van de B16a motor. Die corresponderen geen van vieren met de M40 bak. Verder dient aan de bovenzijde van het vliegwielhuis materiaal weggehaald te worden, Een en ander is in deze link goed beschreven; www.sure-vent.com/M40Trans.htm
De link bevat ook een mal waarvan de maten niet helemaal kloppen. Als je die mal gebruikt, dien je echt heel goed op de oude bak na te meten waar de gaten horen te komen,
Succes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 338
bedankt voor de reactie. Dat wordt een hele klus. De H6 is een vierbak. Alleen een M40 is een oudovergrootvader te krijgen. Maar voorlopig laat ik het zoals het is. De H6 schakelt nog prima. Ik dacht dat het een eenvoudige wissel zou worden.
Nogmaals dank, ik weet weer genoeg.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Haentjens
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 59
raar hoe dat het kan verschillen , heb je degelijk een M40 of is het een M4 boite, zal ik ook maar eens nazien grtjs Rudi
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 338
Op het eerste gezicht lijken ze veel op elkaar. Nu kan ik op geen van de bakken een typenummer zien. Op dit forum kwam ik laatst tegen dat het op een typeplaatje voor onder aan de bak zou moeten zitten. Helaas kan ik dit op mijn bakken niet vinden.
Voorlopig is er geen noodzaak om de bak te verwisselen. Ik. Heb alleen nog een reserveband liggen van mijn Amazon en vroeg mij af of ik die nog voor mijn Katterug kon gebruiken. Ik zal hem bewaren.
Dank voor de moeite.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Haentjens
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 59
van vooraf aan : staat eerst het type, dan weet ik niet kan het niet lezen , en als laatste fabrieksnr
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 338
Bij mijn losse bakken, 1 defecte en een goede, heb ik de typeplaatjes gevonden. Beide M 40. Typenummer is goed te lezen, lijkt dat er nog een G achter staat. Ook bij mijn goede bak is de rest van de cijfers goed leesbaar. Binnenkort ineens onder mijn Katterug kijken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.