Volvo Amazon standaard handbak ombouwen naar een automatisch versnellingsbak.

Lees meer
14-06-2020 11:48 #188886 door Rob Witvliet
Wat is er allemaal voor nodig om een handgeschakelde bak om te bouwen naar een automatische versnellingsbak?
Hiermee bedoel ik het complete pakket pedalen, overbrenging etc. wat moet er allemaal veranderd worden?

opties de BW 35 of de AW 71

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2020 12:21 #188888 door Niek de Boer
Dit is erg veel werk. Als je dat moet uitbesteden ben je veel geld kwijt. Ik heb wel eens een automaat amazon omgebouwd naar een vier-bak overdrive. Dus de omgekeerde weg. Dat is wel goed te doen.

Ik zag ,dat je ook een advertentie hebt geplaatst ,waarin je een amazon met automaat-bak zoekt. Dat lijkt me veel verstandiger. Ik denk dat een amazon met automaat minder populair is en daarom waarschijnlijk ook goedkoper. Een bw 35 heeft nogal wat nadelen. Dure reparaties ,veel toeren , dus meer lawaai. De stuurschakeling van de automaat vertoont ook vaak slijtage. Dus mijn advies is : zoek een goede amazon die al een automaat heeft en besteed het geld dat je kwijt zou zijn om een auto naar automaat om te ( laten ) bouwen om de automaat die in de aangeschafte auto zit -indien nodig- in 100% conditie te brengen.

Vriendelijke groet ,Niek de Boer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2020 17:35 #188893 door Rob Witvliet
Bedankt voor uw reply denk inderdaad dat tot nog toe de beste optie blijft om inderdaad voor een te gaan die al een automaat helaas zijn deze niet heel dik gezaaid maar de aanhouder wint.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2020 20:51 #188901 door Rik Tuin
Ik heb er ooit een gehad, een Amazon met deze BW35 automaat. Geloof me, die wil je liever niet hebben. Hij gebruikt enorm veel van je vermogen, brandstof en maakt inderdaad erg veel toeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2020 21:53 #188902 door Rob Witvliet
Het is vanwege een lichamelijke beperking waarbij een automaat de enigste oplossing. We hebben al een keer met een bw35 gereden dit was wat ons betreft voldoende is puur om lekker te touren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2020 23:59 #188904 door S.P.H Simon
Als je per se een Amazon wilt niet verder lezen.
Ernest Zethof heeft 2 erg mooie Volvo's te koop staan en 164 en een 142 beide automaat.
Erg goede staat dus prijskaartje, als je alles zou laten doen ben je meer kwijt, ze moeten wel binnen staan.
www.volvokv.nl/forum/volvo-auto-te-koop-aangeboden
Ook is er iemand die een Amazon automaat op het oog heeft maar nog niet zeker was om voor een automaat te gaan.
www.volvokv.nl/forum/algemene-discussies...amazon-bw35-automaat
Succes en neem een expert mee.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2020 00:42 #188905 door Johan Geers
Bste Rob, als b.v. het koppellen zwaar wordt, zou je aan een clutch booster kunnen denken.
Ik ga er mee beginnen dus als je een paar maanden kan wachten (dit i.v.m. onderdelen hier naar toekrijgen) kun je het resultaat zien.
Ik heb de beginnende verschijnselen van artrose en dan net aan mijn knieen.

m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2020 09:09 #188906 door Rob Witvliet
Beste Geers,
Nee helaas ik heb volledige handbediening op het stuur nodig, ik heb geen been functie.
Met vriendelijke groeten,
Rob Witvliet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2020 10:47 - 15-06-2020 14:56 #188909 door Gert Vegter
Sinds 2008 heb ik een 1966 Amazon met automaat en dat bevalt zonder meer goed. De koppelomvormer van de BW35-automaatbak vreet inderdaad wel wat vermogen weg, dus daar moet je mee kunnen leven. Door de B18-motor te vervangen door een B20 en/of door aanpassingen van de cilinderkop, carburatie en nokkenas is er overigens wel weer enig vermogen terug te winnen.
Dat je met deze bak meer toeren zou maken is onzin. Het is een drietraps automaat waarmee je in 3 net zoveel toeren maakt als bij een handgeschakelde vierbak in 4. Wel is het zo dat de standaard handbak (M40) een langere levensduur heeft.
Op zoek gaan naar een Amazon met automaat heeft absoluut de voorkeur, omdat je bij een ombouw er ook rekening mee moet houden dat de transmissietunnel bij een handbak smaller is en de BW35 daar niet in past. En dat betekent nogal wat las- en slijpwerk...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2020 14:31 #188914 door Rob Witvliet
Bedankt voor uw reactie mooi stuk wat u heeft geschreven bij de auto en zieter netjes uit op de foto's, mocht u hem ooit verkopen hou ik mij aanbevolen.
Vriendelijke groet,
R Witvliet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.