- Berichten: 7
Help bw35 versnellingsbak lekt
- JESSE Kortman (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Heb kickdown kabel vervangen( zat geen pakking of O ring bij! Zit het daarin?)
Ook kering en O ring van km kabel vervangen..
Lijkt van bovenaf vrij droog, twee keer op Brit gekeken maar niets kunnen ontdekken ondat het pas na anderhalve dag begint!
Wat kan het zijn? Slechte pakking oliepan?
Of iemand ervaring??
Wil snel atf olie vervangen, zit nu ook wat dextron in ipv atf f dus ook gelezen dat dit niet goed is. Is er een manier om alle olie er in een keer uit te krijgen? Ook uit koppelvormer?
Hoop dit snel te kunnen oplossen en geen lekkage meer te hebben.
Alvast bedankt voor meedenken!
Groet Jesse
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Afwezig
- Platinum-lid
Feitelijk kun je een automaat alleen flushen, omdat veel ATF F in de koppelomvormer zit loopt er maar weinig uit als je de plug eruit draait aan de onderzijde.
Flushen gaat als volgt; koppel de koelleiding die naar de onderzijde van de radiator gaat los en doe er een slang op met een slangklem die naar een opvangbak afloopt, vervolgens start je de wagen en zet hem in P, laat een paar minuten lopen en via de opening waar normaal de peilstok in zit vul je eenzelfde hoeveelheid bij. Doe dit ca drie keer.
Zet dan de wagen in P en laat stationair draaien, dan kun je op de peilstok aflezen of er voldoende/te veel in zit.
Maak alles goed droog en kijk als hij lekt waar dat zit, maak er een foto van en plaats die in dit draadje, wellicht handig als je hier mee begint...
Dus motor draaiend in P/N en dan nivo meten
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- JESSE Kortman (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Bedankt voor je reactie en kennis.
Als ik die slang heb aangesloten en motor laat draaien en hij dus olie eruit pompt moet ik dan tegelijkertijd nieuwe olie erin gieten?
Of na die paar minuten draaien en nadat er zoveel mogelijk olie uit is?
En ken jij iemand uit omgeving Den Bosch die veel van deze wagens af weet? En die evt mee wil kijken mocht ik wat hulp nodig hebben?
Super dat je zo snel reageert, ga ik snel olie en pakking bestellen!
Groet Jesse
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Afwezig
- Platinum-lid
Ik heb een gebogen stuk koperen leiding met een slang eraan en daar doe je een trechter op, rustig vullen.
Een brug is wel handig voor het flushen, ik koop ATF F van Kroon en heb een 20 liter vat anders heb je 1 liter blikjes.
Voor de lekkage zou je de onderzijde even goed droog willen maken en dan de motor starten en kijken waar de olie verschijnt ? maak er een foto van en plaats die hier.
Ik hoop dat ik dan kan zien waar de lekkage zit.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- JESSE Kortman (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Dus als ik het goed begrijp
1 aftap plug los en leeglopen.
2 pakking vervangen en terug monteren.
3 slang op onderste koppeling op oliekoeler radiateur en slang in opvang bak.
4 motor starten en twee liter eruit laten pompen.
5 motor afzetten en twee liter bijvullen
6 motor starten en zelfde herhalen.
7 motor laten draaien en afvullen tot juiste peil.
Of sla ik iets over..?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- JESSE Kortman (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
En is het erg als er resten dextron door de nieuwe atf f zitten, want zal wel wat achter blijven gok ik..
Grotendeels zal de dextron er uit zijn en vervangen door atf f ..
Wel vreemd dat het pas lekt na anderhalve dag stilstaan.. of is dat logisch? Ik zou zeggen als bak warm is en olie dus dunner dat het juist dan zou lekken..
Groet Jesse
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Afwezig
- Platinum-lid
10 liter lijkt me meer dan voldoende, zou 3 keer flushen = ca. 6 liter
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- JESSE Kortman (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
En dan wel eerst vullen of dan meteen slang radiateur los en twee liter af laten pompen zonder olie in carterpan?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Afwezig
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- JESSE Kortman (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Dan zonder eerst vullen met draaiende motor nog twee liter eruit laten lopen via onderste slang op radiateur.
Dan twee liter vullen en dit herhalen.
Kan dus geen kwaad als bak leeg is en motor draait?
Kan ik u anders even bellen is misschien makkelijker. Wil het graag goed aanpakken. Maar merk dat er ook het een en ander fout kan gaan!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.