- Berichten: 128
losse overdrive achter bw35 of een aw71 op amazon?
- Frans Lotty
- Offline
- Expert lid
Zoals: hoe monteer je de koppel converter, past dat überhaupt op het vliegwiel van de b20? En jee moet een dure tussen ring kopen bij Huke.
Of zijn er andere oplossingen is bijv de overdrive van de aw71 af te halen en over te zetten op de BW35?
enige input/ideeën?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Sluijter
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 75
Hoe je het ook bekijkt je zal behoorlijk moeten sleutelen wil je het toerental omlaag brengen.
Ik zou geen stand alone overdrive in cominatie gebruiken met een .
Ze zijn idd zeldzaam maar alles is zelf te maken natuurlijk.
Een AW bak is goed goede oplossing en zeer robuust.
Ik zou eerder de achter as aanpassen.
Denk aan een ander kroon en pionwiel die zijn vrij goedkoop te vinden in USA.
Het makkelijkste is geen 120 rijden haha
Succes met je project.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Deze bijvoorbeeld; www.nostalgiacars.co.uk/overdrive.html is geen kinderachtige prijs, zal dus wel bij gedachten blijven.
Op Ebay ook wel eens een stand-alone OD gevonden rond de 1000,- splinternieuw, italiaans fabrikaat.
Wat Ronald suggereert (achterasverhouding aanpassen) heb ik al eens uitgevoerd met mijn 240-diesel, nadeel daarvan is dat auto in z'n geheel slomer wordt.
Vóór het aanpassen van die achteras heb ik ook grotere diameter banden gemonteerd achter, dat scheelt ook al iets.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Afwezig
- Platinum-lid
Deze heeft exact dezelfde schakelmomenten als de BW35, let op de AW72 heeft andere schakelmomenten.
Heb dit net gedaan bij een 142, is een aardige klus, dit is wat je nodig hebt.
- AW71 bak ( laten checken op slijtage, werking OD en olielekkage)
- Aangepast Bellhouse en dikker ring te verkrijgen bij Huke
- Ingekorte tussenas, meteen nieuw lager, kruiskoppeling en laten uitbalanceren
- Passende flenzen, een cardan van de 164 past, wij hebben deze inclusief een 164 achteras van een automaat overgezet
- Let op achteras verhouding !
- Kickdown mechanisme met kabel ( let op is lastig waar je deze neerzet, kwam erachter dat met wat aanpassingen de Kickdown van de originele BW35 prima is aan te passen)
- schakelpook met relais en lampje met de kabelboom
- Oliepeilstok moet bovenste steun vanaf worden gehaald en dan kan hij geplaatst worden.
- Oliekoelsysteem van de 240/940 past met wat buigen en goede wil op de radiator van de 142 ' 73, met de aansluiting rechts aan de zijkant van de radiator, de eerdere modellen hebben de koeling onder de radiator en dat is wat lastiger.
- aangepaste km teller unit van Huke
- Elektrisch systeem schema om aan te sluiten
- Koppelomvormer schoonmaken en bak identificeren, sommige hebben nog oude ATF-F nodig, de latere ATF met dexron
- Brug, geduld en tijd....
Ik heb documentatie voor mensen die dit wensen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Het kan wel, maar dan zul je je tunnel flink moeten vergroten en volgens mij diep in de buidel tasten."Ed van der Zee" schreef:
Je kunt geen OD achter je BW35 hangen
Dan is 100 ipv 120 rijden een stuk goedkoper
Bron www.odspares.com/phdi/p1.nsf/sup ... ent&part=4
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Afwezig
- Platinum-lid
Wellicht dat het qua ruimte past bij een 140, maar ook as moet ingekort worden.
Je moet dan zelf de hele bedrading maken en integreren, problemen zijn dan; hoe krijgt de OD het signaal om in te schakelen, je mist een trap in je pook en om bv te voorkomen dat hij bij kick-down/achteruit rijden in de OD stand blijft staan.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Ik zou het ook niet doen en daar zijn legio redenen voor, maar het kan dus op zich wel."Ed van der Zee" schreef:
Ik zou het niet doen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Ik zou eens op een sloop gaan kijken hoe die bakken er uitzien qwa grootte.
Misschien is dit een makkelijkere optie. je weet maar nooit.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Sluijter
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 75
Je kunt de schakelaar van de bw35 gebruiken (achteruit gedeelte) om te zorgen dat je hem niet kunt gebruiken in de achteruit.
Maar het zal idd wel kostbaar worden .
Idd als je de ratio van de achteras veranderd zal de auto wat trager worden.
Maar of dit heel hinderlijk is ligt natuurlijk aan de ratio die je kiest.
Als je dan toch voor een AW bak gaat doe het dan goed en neem een aw72le.
De schakel moment zijn Idd iets anders maar deze bak heeft wel een lock-up waardoor de toeren nog 300 toeren verder zakken.
En ze zijn natuurlijk Brere sterk.
Kwa koeling kan het makelijker er zijn externe stand alone transmissie koelers kun je gewoon voor de rad plaatsen.
En dan werk je met slangen en nippels.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.