Trap soms door de koppeling volvo amazon 65'

• Beer Berendsen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2012 12:54 #116183 door Beer Berendsen
Trap soms door de koppeling volvo amazon 65' is gemaakt door Beer Berendsen
Hallo volvo kenners!

Ik heb soms tijdens het rijden als ik mijn koppeling intrap dat ik geen ' druk' voel ik trap dan letterlijk door mijn koppeling heen het pedaal op de bodem.

Dit heeft een keer in een bijna aanrijding geresulteerd toen de amazon begon te bokken en ik niet snel genoeg de rem intrapte zodat hij uiteindelijk afsloeg.

Waar kan dit probleem in zitten? Hij doet het soms maar echt een fijn gevoel is het niet.

Iemand mischien foto's van de mogelijke oorzaak?

Alvast bedankt.

Gr stephan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-07-2012 14:02 #116185 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Trap soms door de koppeling volvo amazon 65'
Waarschijnlijk is het reservoir van je koppelingscilinder (bijna) leeg.
Zie ook het topic afslaan in versnelling? blijft hangen?
Zal waarschijnlijk uitdraaien op een revisie of vervanging van de hoofd en/of hulp koppelingscilinder.

• Beer Berendsen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2012 14:39 #116187 door Beer Berendsen
Beantwoord door Beer Berendsen in topic Trap soms door de koppeling volvo amazon 65'
Hoi lars,

Met welke vloeistof kan ik dit reservoir aanvullen?

Ik MOET morgen rijden vandaar dat ik nu geen tijd en mogelijkheid heb tot vervanging van de door jou genoemde onderdelen.

Kan hier gewoon bakolie in? Klinkt mischien dom maar ik heb nog nooit van koppelingsolie gehoord!

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-07-2012 14:42 #116188 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Trap soms door de koppeling volvo amazon 65'
Er gaat remvloeistof in. En dan "gewone" remvloeistof op basis van glycol gebruiken (DOT 3 / 4 / 5.1), dus niet op siliconen basis (5.0).

• Beer Berendsen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2012 14:44 #116190 door Beer Berendsen
Beantwoord door Beer Berendsen in topic Trap soms door de koppeling volvo amazon 65'
Thanks!

• Raf Soef
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
06-08-2012 05:49 #116343 door Raf Soef
Beantwoord door Raf Soef in topic Trap soms door de koppeling volvo amazon 65'
ik had hetzelfde probleem toen ik van Oostenrijk Duitsland binnen reed. Reservoir was leeg en de oorzaak was al snel gevonden, de dichtingen hadden hun beste dagen al lang gehad. Er vanuit gaande dat dikkere olie minder snel zal weg lopen door een klein gaatje, heb ik er 80W90 in gedaan. In tegenstelling tot wat "kenners" beweerden, liep het als een trein en ik heb er 3 maanden mee gereden tot ik tijd had om de beide cilinders te reviseren.

• Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-08-2012 23:33 #116568 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Trap soms door de koppeling volvo amazon 65'
Inderdaad waarom zou dat niet werken? Het smeert in ieder geval beter.

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-08-2012 10:28 #116573 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Trap soms door de koppeling volvo amazon 65'
Het moet niet smeren en motorolie lijkt me toch niet ideaal...maar ja, in geval van nood.

• Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-08-2012 21:55 #116627 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Trap soms door de koppeling volvo amazon 65'
Maar als je Amazon lang stilstaat zit de boel vaak vastgeroest omdat rem olie vocht aantrekt.
Gewone olie trek geen vocht aan dus als het de rubbers niet aantast waarom niet?
Raf Soef heeft er al drie maanden mee gereden en door de betere smeereigenschappen slijten de cilinders ook minder.
Ik denk dat ik eens ga testen met hydraulische olie, hoe lang gaat een krik wel niet mee.

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
13-08-2012 09:24 #116639 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Trap soms door de koppeling volvo amazon 65'
Remvloeistof is niet voor niets hygroscopisch (water opnemend). Als er bv door condensatie, of door een andere oorzaak, water bij de motorolie komt dan zal dit water zich naar de laagste punten begeven o.a. naar de remcilinders en daar zijn vernietigend werk inzetten...Met remvloeistof zal de concentratie veel lager zijn omdat het water dan verspreid zit in het hele circuit.
En wat met het mengen van de motorolie met de restanten van de remvloeistof?
Ik zou nooit gaan experimenteren met het remsysteem, de remvloeistof is niet voor niets zo samengesteld.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD