achteras

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2001 18:01 #57786 door
achteras is gemaakt door
Ik had de achteras laten stralen en spuiten en nu kan ik de markeringen op de steekassen niet meer terugvinden. Weet iemand of je na 360.000 Km links en rechts mag verwisselen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2001 20:25 #57825 door
Beantwoord door in topic achteras
Na 360.000 km is het verstandig de keerringen en de lagers t.b.v. de steekas te vervangen. Dan maakt het niks uit. Ik hoop overigens wel dat je tijdens het stralen houten proppen in de steekasgaten hebt aangebracht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2001 14:50 #57824 door
Beantwoord door in topic achteras
Dat hoop ik ook

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-02-2001 11:08 #57823 door
Beantwoord door in topic achteras
Ik ben ook bezig met de restauratie van mijn Amazon Combi uit '66. Nu heb ik een achteras die veel herrie maakt. En dus dacht ik aan vervangen. Hebben jullie tips, andere achterassen o.i.d. zou ik dat graag horen. En vooral: mocht ik een andere hebben gevonden wat is dan een redelijke prijs?Alvast Bedankt!Arie-Janvolvo-amazon@flatweb.nlICQ# 64489655

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-02-2001 20:10 #57822 door
Beantwoord door in topic achteras
Je kunt de achteras van een sedan gebruiken maar dat heeft consequentie.Je hebt andere bevestigingspunten nodig en die zij per set te koop bij Scandcar.Verder zul je rekening moeten houden met een afwijking in de kilometerteller en de snelheidsmeter.Het grote voordeel is RUSSSSSST. Door een andere overbrengingsverhouding wordt het toerental van de motor iets lager en is de auto dus stiller. Als je er dan ook nog een overdrive op zet weet je helemaal niet meer dat je in een combi rijdt.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-02-2001 20:15 #57821 door
Beantwoord door in topic achteras
Ondanks de reacties heb je nog geen antwoord gekregen.Volgens mij is het geen probleem maar om het zeker te weten zou je de assen even kunnen nameten. Verder moet je, als je nieuwe lagers zou monteren, de speling opnieuw moeten afstellen. Kortgezegd komt dit op het volgende neer. Het samenstel van beide assen moet, van links naar rechts, of andersom, tussen 0,7 mm en 0,02 mm kunnen bewegen. Heen en weer schuiven dus.Een lastig klusje maar wel te doen. De speling kun je veranderen middels vulplaatjes tussen as en remankerplaat.SuccesRob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2001 22:42 #57820 door
Beantwoord door in topic achteras
Waarom mag je het niet weten dat je in een combi rijdt, met dt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2001 22:36 #57819 door
Beantwoord door in topic achteras
Hardstikke bedankt! Ik ga hier zeker iets mee doen!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-03-2001 20:58 #57818 door
Beantwoord door in topic achteras

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2001 08:33 #57817 door
Beantwoord door in topic achteras
Heb je ervaring met het ombouwen van zo'n sedan-as naar een combi? Ik bedoel, het lijkt mij niet echt goed om een gietijzeren as te lassen i.v.m. spanningen die dan optreden. Het is inderdaad leverbaar en niet te duur heb ik vernomen, maar toch zijn er al mensen geweest die me dit hebben afgeraden. Arie-Jan (volvo-amazon@flatweb.nl)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.