vreemd geluid vanachter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-08-2001 22:18 #57577 door
vreemd geluid vanachter is gemaakt door
Mijn '68 B20 amazon, maakt vanaf de achteras een rommelend geluid, wat kan hiervan de oorzaak zijn? Remschoenen die in de trommel worden meegenomen, of de wiellagers???Wie kan mij helpen?Guus Arts

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2001 10:53 #58469 door
Beantwoord door in topic vreemd geluid vanachter
Redelijk vage omschrijving:rommelend geluid vanachter. Proberen meer concretere lokatie te achterhalen.Kan vanalles zijn zoals: cardanas, differentieel, uitlaat, wiellagers e.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2001 15:40 #58468 door
Beantwoord door in topic vreemd geluid vanachter
Het geluid komt uit de wielkasten, vooral rechts. Het was er van het ene op het andere moment nadat ik mijn remmen achter had gereviseerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2001 09:24 #58467 door
Beantwoord door in topic vreemd geluid vanachter
zijn er nog ergens goede achter schokbrekers vor de amazon combi te krijgen? het vodhad goede koni's voor een sedan uitvoering zijnertypes die jullie kunnen aanraden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2001 10:21 #58466 door
Beantwoord door in topic vreemd geluid vanachter
Ik had een geluid links achter alsof er gereedschap in mijn kofferruimte lag te rammelen. Na veel speurwerk bleek het te zijn bij de rechterachterrem. De geleiderplaat die tussen de beide remschoenen zit had wat te veel ruimte gekregen en rammelde bij elk hobbeltje in de weg. Vervanging ervan kostte een paar knaken.Maar ja, of dat bij jou ook zo is, je had het er over dat het net na een remrevisie is ontstaan...Succes,Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-08-2001 15:27 #58465 door
Beantwoord door in topic vreemd geluid vanachter
De geleiderplaat wordt op zijn plaats gehouden door een soort bladveer om rammelen te voorkomen. Zie onderdeelnummer 662928.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-08-2001 15:34 #58464 door
Beantwoord door in topic vreemd geluid vanachter
Het is opgetreden na de rem revisie dus heeft het waarschijnlijk daarmee te maken.De plaat tussen de remschoenen maakt volgens mij niet zo'n rommelend geluid (deze dient overigens voor de bediening van de handrem)Zitten de remschoenen wel vast met het pennetje en het veertje??Gekke gedachten maar het zou kunnen "zit de centrale moer op de remtrommel wel goed vast"?? Ik zou de remmen weer loshalen om er zeker van te zijn of alles goed zit, alvorens verder te zoeken.succes Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-08-2001 23:04 #58463 door
Beantwoord door in topic vreemd geluid vanachter
Ik had eerst zelfstellende remmen zonder externe stelnok. Nu heb ik er stelnokken en zo'n plaatje (zonder bladveer, wist ik namelijk niks van!) tussen de remschoenen ingezet. Het zelfstelmechanisme is eruit. Centrale bout zit perfect (met splitpen) en de schoenen zitte ook vast met een pennetje en een veertje.P.S. -Kan het eventueel iets met de handrem te maken hebben? Ik kan deze namelijk wel 7 of 8 'tandjes' aantrekken.-Is het ook mogelijk dat de remschoenen de trommel raken (verkeerd om gemonteerd)??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-08-2001 23:04 #58462 door
Beantwoord door in topic vreemd geluid vanachter
Ik had eerst zelfstellende remmen zonder externe stelnok. Nu heb ik er stelnokken en zo'n plaatje (zonder bladveer, wist ik namelijk niks van!) tussen de remschoenen ingezet. Het zelfstelmechanisme is eruit. Centrale bout zit perfect (met splitpen) en de schoenen zitte ook vast met een pennetje en een veertje.P.S. -Kan het eventueel iets met de handrem te maken hebben? Ik kan deze namelijk wel 7 of 8 'tandjes' aantrekken.-Is het ook mogelijk dat de remschoenen de trommel raken (verkeerd om gemonteerd)??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-08-2001 13:00 #58461 door
Beantwoord door in topic vreemd geluid vanachter
Ik vraag mij af wat je aan het ombouwen bent geweest, een amazon van 1968 heeft volgens mij geen zelfstellende achter remmen. Er zit één stelnokje aan de onderkant van de ankerplaat (deze stelnok kan soms vreselijk vast zitten) jij praat nu over stelnokken, nu snap ik het even niet.Waarschijnlijk heb je een ouder type achteras??De handrem moet waarschijnlijk gesteld worden, dit doe je onder de auto waar de twee handremkabels van de achterwielen bijelkaar komen, dat wijst zich vanzelf. succes Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.