filter automaat
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2006 13:08 #52581
door
filter automaat is gemaakt door
Weet iemand of er in een Borg Warner 35 automatische verstnellingsbak (van mijn Volvo 144 uit 1973) een filter zit? Er ligt wat fijn gruis in de pan. En de automaat schakelt pas na een paar minuten (als hij warm wordt?). Ik zou een eventueel filter graag schoonmaken. Mag ik de automaat ook doorblazen met een compressor om eventuele vervuiling er uit te blazen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2006 13:59 #78778
door
Beantwoord door in topic filter automaat
Doorblazen lijkt mij niet verstandig, spoelen met verse ATF is een goede manier om de bak goed schoon te krijgen. Er zal toch wel een filter zijn? De olie is nog wel mooi rood en ruikt niet verbrand?
Haal de carterpan eraf en maak deze goed schoon, kun je gelijk het magneetje wat erin (hoort) te zitten bekijken.
Haal de carterpan eraf en maak deze goed schoon, kun je gelijk het magneetje wat erin (hoort) te zitten bekijken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2006 14:59 #78777
door
evengooglen op plaatjes en zie hier.
www.automatic-berger.de/Explosionszeichn...er/BW35-37-65-66.gif
pan er af en je zou ze moeten zien zitten.
olie hoort helder rood te zijn ,alles wat richting bruin nijgt is jaren niet vervangen.
en ja ,liever spoelen en iets vaker vervangen dan er direkt perslucht op zetten.
www.automatic-berger.de/Explosionszeichn...er/BW35-37-65-66.gif
pan er af en je zou ze moeten zien zitten.
olie hoort helder rood te zijn ,alles wat richting bruin nijgt is jaren niet vervangen.
en ja ,liever spoelen en iets vaker vervangen dan er direkt perslucht op zetten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2006 15:15 #78776
door
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2006 15:19 #78775
door
Dank jullie allen. Kan doorblazen echt schade aan de automaat toebrengen? De olie was nog helderrood. Alleen zat er in de pan wat gruis aan de magneet geplakt. En op de bodem was het restje olie een beetje zwartig door het gruis. Maar de olie ruikt niet verbrand. Hoe kan ik hem doorspoelen? Gewoon verse olie er doorheen laten lopen? Nogmaals dank!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2006 16:05 #78774
door
automaat werkt met klepjes die op druk werken ,eenmaal geforceerd niet te herstellen zonder ze te vervangen ,dan zit je dus aan je revisie.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2006 17:35 #78773
door
Dank. Hoe kan ik het dan het beste aanpakken? Gewoon ATF er ingooien en er dan weer uitlaten lopen?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2006 17:51 #78772
door
Zou ik wel proberen ja ,als de olie te duur is kan je'm eventueel filteren en her gebruiken ,wel warm laten draaien tussen het verversen door.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2006 17:58 #78771
door
Doorspoelen gaat het beste door gewoon vullen met ATF en dat na een week gebruik gewoon weer verversen met de aftapplug. Noteer met een stift de datum en km stand op de pan wanner deze ververst is.
Zelf hou ik een soort logboek bij wanneer alles gedaan is, makkelijk opzoeken, ook ivm evt garantie van onderdelen.
Zelf hou ik een soort logboek bij wanneer alles gedaan is, makkelijk opzoeken, ook ivm evt garantie van onderdelen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2006 23:05 #78770
door
Weet iemand hoe ik bij het filter kan komen?