volvo amazone combi dagelijks gebruik

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-10-2002 14:54 #56426 door
Ik wil graag in een belastingvrije Volvo Amazone Combi gaan rijden maar weet niet of dit een auto is voor dagelijks gebruik (25.000 km/j)Wie heeft hier ervaring mee en wil mij dit mailen.Wat zijn de veel voorkomende kwalen van een oude Volvo en is onderhoud kostbaar?Ik zie jullie reacties met spanning tegemoet.Monique

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-10-2002 18:39 #62219 door
Beantwoord door in topic volvo amazone combi dagelijks gebruik
Een Amazon gebruiken voor dagelijks vervoer is geen probleem, ik heb het 16 jaar gedaan.Bij goed (preventief)onderhoud zijn er geen zwakke plekken maar je bent netto duurder uit dan met een moderne auto, maar tja da's geen Amazon maar 'modern blik'.In mijn optiek is het een keuze uit nostalgische overwegingen en geen rationele.Het voordeligste ben je uit met een aangepaste kop en LPG aangezien je de wegenbelasting uitspaart, open deur natuurlijk, ook de bijtelling van een wagen uit de 60er jaren is ruim fiscaal interessanter dan het zelfde moderne blik.Al classic lease overwogen ?da's klassiek rijden met een onderhoudscontract.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-10-2002 20:22 #62218 door
Beantwoord door in topic volvo amazone combi dagelijks gebruik
Ik rij dagelijks een 1970 Amazon B20A/LPG omdat ik het zoveel mooier en leuker vind rijden dan een moderne auto (welke ik ook geen meer heb). Maar om maar meteen met de deur in huis te vallen: ondanks de lage verzekering en de afwezigheid van motorrijtuigenbelasting ben ik veel meer kwijt aan deze auto dan aan een moderne auto. Ik houd nauwgezet de kosten bij en weet dus waarover ik het heb. En als je 25.000 km per jaar wilt gaan rijden in een Amazon, dan MOET je gewoon van die auto houden. Heb je andere motieven, dan is een moderne auto een veel betere keus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-10-2002 21:17 #62217 door
Beantwoord door in topic volvo amazone combi dagelijks gebruik
Met die hogere kosten ben ik het niet eens. Het ligt er natuurlijk aan waar je mee begint. Goedkoop kopen is ook bij de aanschaf van 'n amazon duur kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-10-2002 23:11 #62216 door
Beantwoord door in topic volvo amazone combi dagelijks gebruik
Laat ik voorop stellen dat ik al 31 jaar Amazon bezit, en het mijn favoriete auto is.In het ene jaar dat ik echt veel gereden heb, 125000 km, mijn diensttijd, was het een absoluut goedkope auto, maar zo lang plankgas op de Autobahn heeft me wel een stukje gehoorvermogen gekost.Waarmee ik wil zeggen, dat het een concept is uit de jaren vijftig, zelfs toen ouderwets als je haar vergelijkt met de Déesse die een jaar eerder geintroduceerd werd.Geluidsniveau, ventilatie en snelheid in relatieve en absolute zin mag je niet vergelijken met modern blik.Een Amazon in redelijke conditie kan ook nu nog moeiteloos 1000 kilometer achterelkaar wegzetten, maar als zoiets regelmatig moet, kruip ik toch liever achter het stuur van een modernere auto.Tijdens de clubrit naar de Noordkaap hebben we comfortabel (want strikte snelheidsbeperkingen in Scandinavie) 6500 km in 8 rijdagen gedaan, in de Amazon zit ik lekkerder dan in mijn 945, maar nogmaals, als ik snel veeel kilometers moet wegzetten dan pak ik de 945.Maar ik heb de luxe van die keuzemogelijkheid.Mijn advies: volg de keuze van je hart, maar doe dat wel met open ogen.Als je een auto vindt die in goede conditie verkeert en die regelmatig en goed onderhoudt, dan wordt het verkeersbeeld alleen maar mooier met nog een dagelijkse Amazon erbij.Nieuw of oud, het tijdelijke kwartje van Kok en meer betalen we sowieso.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2002 08:39 #62215 door
Beantwoord door in topic volvo amazone combi dagelijks gebruik
Monique, ik heb een Amazon combi en ik rijdt er ook ongeveer 25.000 km per jaar mee. Je moet zo'n auto goed kopen (en dus niet goedkoop kopen) wil je er probleemloos mee rijden. Reken voor aanschaf rond de 10.000 Euro, een LPG-installatie kost ongeveer 1300 Euro, en een overdrive is ook aan te raden. Het blijft een auto van 30 jaar (en ouder), dus houdt er rekening mee dat er toch af en toe dingen kapot gaan of versleten zijn die bij een "normale" auto niet bezwijken. En op LPG doet zij het ook prima. Neem bij voorkeur een gerestaureerde auto (aantoonbaar door rekeningen en foto's) met een gereviseerde motor en je hebt dan met een Amazon een redelijk probleemloze en zeker betrouwbare en veilige auto. Ik ben met de mijne nog geen maand geleden naar Zuid-Frankrijk op en neer gegaan zonder enig probleempje. Je moet inderdaad wel rekening houden met wat minder comfort qua lawaai (extra isolatie helpt al een hoop), ventilatie en wegligging, maar je rijdt inderdaad dan in een heerlijke auto met eigen uitstraling en met een prima verwarmingssysteem. Concluderend zou ik zeggen: koop niet te goedkoop, vraag een aankoopadveis via de club en ga genieten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2002 09:05 #62214 door
Beantwoord door in topic volvo amazone combi dagelijks gebruik
en ik zou stellen: leer zeker sleutelen. Een oude wagen gaat toch wel meer stuk dan een nieuwe. De wisselstukken zijn (zeker occasie) redelijk goedkoop, maar als je voor elk wisjewasje naar de garage moet, zal de kostprijs daar toch wel flink oplopen. En zal de liefde vlug over zijn ;-( <br> Ikzelf heb 10 jaar dagelijks gereden met een amazon, en nu rijdt ik dagelijks met een p1800. Maar als ik zelfs niet zou kunnen sleutelen zou ik hiertoe niet in staat zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2002 08:44 #62213 door
Beantwoord door in topic volvo amazone combi dagelijks gebruik
Enige sleutelhandigheid is zeker wel aan te raden. Er zijn altijd wel kleine dingetjes en wissewasjes waarbij het zo veel makkelijker is als je die zelf kan doen in plaats dat je elke keer naar een garage moet (die dan geheid een goede (finaciële) vriend van je wordt). Dit soort dingen doe ik inderdaad dus ook zelf, maar het "normale" onderhoud (kleppen stellen, olie verversen etc.) besteed ik gewoon uit bij de garage omdat ik geen zin heb om daar mijn tijd aan te besteden. Succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.