Katterug project

Lees meer
12-11-2016 19:29 - 16-11-2016 14:04 #164874 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Vorige week begonnen met het demonteren van de wagen en donderdag de koets weer van het het chassis getild.






Vandaag de nieuwe bevestiging voor de hoofdremcilinder gemaakt. Omdat ik nu voor schijfremmen heb zal de hoofdremcilinder aangepast moeten worden. Mijn eerste plan was om dit met de ingeslepen ring te doen maar heb uiteindelijk toch gekozen voor een cilinder van een VW kever 1303 (was een tip van Piet Vermeulen, nog bedankt). Het voordeel is dat deze al geschikt is voor schijfremmen en daarnaast een gescheiden rem systeem heeft. Ik wil nu voor en achter scheiden en rem bekrachtigen alleen op de voorwielen.

Eerst wat malletjes gemaakt van karton voordat ik met de 5 mm plaat aan de slag ging, de bevestiging gaten over genomen van de originele beugel


Het 42 mm gat voorgeboord en daarna met de vijl



En het resultaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2016 19:31 - 12-11-2016 19:31 #164875 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project




Morgen een begin maken met de reparaties aan het chassis

Groeten, Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
12-11-2016 22:21 #164880 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Netjes Rob, die trap jij er niet af, degelijk gemaakt.
Dat is een goede tip die kever-cilinder, kan je je reservoir mooi een een plek zetten waar hij jou het beste past.

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2016 15:04 #164883 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Katterug project
Keurig en degelijk Rob! Alsof het zo van een fabrieks-productie-lijn komt....
Ja, Piet Vermeulen heeft altijd wel goede ideeën en oplossingen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2016 22:12 - 15-11-2016 22:55 #164887 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Jan, Paul bedankt :) Het reservoir loop ik ook al mee, eigenlijk wil ik het kleine ronde potje op de originele plek op het schutbord houden :huh:



Omdat het systeem gescheiden wordt zal ik toch naar twee potjes moeten. Heb al gekeken naar een universele in een ronde vorm maar dat is helaas nergens te vinden, als er iemand is die een leuke oplossing heeft dan hoor ik het graag. Voorlopig zullen het twee potjes worden waarvan er een op het schutbord komt voor het achterwielen en een op het linker binnenscherm naast de relais voor de voorwielen

Vandaag nog wat aan het chassis kunnen doen. Er zat een slechte plek in de dwarsbalk waar ik moeilijk bij kwam omdat het precies bij het bevestigings punt van de koets zat. Ik had het misschien wel vol kunnen lassen maar dat was niet mooi geworden. Daarom maar een groter stuk eruit zodat het naar mijn zin is. Ik had een slecht chassis van Thom Fransen geruild voor een onderdeel dat hij weer zocht voor zijn Duett en zo had ik weer goede reparatie delen :)







De scharnier beugels voor het reservewiel zijn nu ook afgelast...klaar dus...volgende week verder met de laatste 3 plekken, 2 op het hoge deel van het chassis en de bekende plek onder de vooras. Deze drie plekken zijn al door de vorige eigenaar gedaan maar zullen helaas opnieuw gedaan moeten worden :unsure: .



Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2016 22:39 #164913 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Katterug project
Goed bezig Rob!
Helaas niet zo vaak op het forum op dit moment vanwege aanschaf van een nieuwe hoop stenen en de verkoop van de oude maar volg het wel.
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2016 06:53 - 16-11-2016 06:55 #164918 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Katterug project
Goed bezig Rob, ziet er steeds mooier uit!
Qua reservoir, zoiets?

www.amazon.de/ATE-03-3508-0255-3-Ausglei...OJO/ref=cts_sp_1_vtp

Of bedoel je dan zoiets maar dan met twee slang aansluitingen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2016 08:08 #164919 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Katterug project

Lars Rengersen schreef : Of bedoel je dan zoiets maar dan met twee slang aansluitingen?

Dan is deze misschien wel wat

www.patrickmotorsports.com/part/remote-brake-reservoir-ap/

Of deze

www.pegasusautoracing.com/productdetails.asp?RecID=1120

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2016 17:41 #164934 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Lars Rengersen schreef :

Lars Rengersen schreef : Of bedoel je dan zoiets maar dan met twee slang aansluitingen?

Dan is deze misschien wel wat


He Lars, dit is top bedankt het is inderdaad waar ik naar zocht. Als ik zover ben dan ga ik dit bestellen.


Groeten, Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2016 13:16 #165035 door 14839-dummy
Beantwoord door 14839-dummy in topic Katterug project
Hallo Rob,
Ik heb vanmorgen 'even' de tijd genomen om alle 25 pagina's in chronologische volgorde te lezen en dat is mij gelukt binnen de tijd dat ik toch gebonden was om stil te zitten omdat het voor mij weer tijd was om aan het infuus te gaan. Ik moet je complimenten maken om je doorzettingsvermogen en vindingrijkheid, van alle markten thuis! Veel mooie details in metaal en hout voorbij zien komen.
Nog een tip voor het laswerk (ik weet dat dat te laat is aangezien het laswerk er grotendeels op zit) maar als ik de foto's zie lijkt het me dat de penetratie van de las soms wat dieper kan. Gewoon het apparaat wat meer stroom geven en bij dunne plaat kleine stukjes lassen en zoals reeds genoemd koelen. Dan kun je veilig de lasnaad volledig vlak slijpen terwijl de lasverbinding dan zijn volledige sterkte blijft houden maar het straks bij het strakmaken wat eenvoudiger is om spaarzaam met plamuur om te gaan. Maar respect voor het resultaat tot nu toe, gaat zeker goedkomen! Ik wil zelf zelf nog een Jaguar MKII verbouwen naar een 2 deurs cabriolet maar ga daarin niet uit van een bestaande (omgebouwde) versie maar ga gewoon doen wat mij goed dunkt. Dan hoef ik minder research te doen...Waarschijnlijk ga ik daar de kapconstructie van een Saab 9-3 voor gebruiken. Ik heb er momenteel één in de werkplaats staan en dus mooi de gelegenheid om wat vooronderzoek te doen v.w.b. de maatvoering want om tijd te besparen kan ik sneller de carrosserie pas maken op de kap dan andersom wat dan weer voor jou weer meer respect afdwingt door het geheel zelf te maken.
Succes met de afbouw!
Groeten Peter Overmars.

Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.