Katterug project

Lees meer
03-10-2016 17:18 - 04-10-2016 11:17 #163925 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Daarom maar gelijk goed en een stuk eruit en vervangen met een goed gevormd stuk plaatwerk



Op maat geslepen en met een paar puntjes vast gezet





Afgelast en afgewerkt, en dat was wel naar mijn zin.......hoop dat Maurice er dit keer ook zo over denkt :)






Verder deze week een afspraak gemaakt voor de bekleding van de zittingen en het meest spannende.....binnenkort een afspraak met de RDW voor de identificatie en het labeltje aan de koets.
Wordt dus vervolgd :)

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2016 08:24 - 06-10-2016 08:26 #163977 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Gisteren met de RDW in Venlo bezig geweest. Heb een aantal keer met ze gesproken, erg behulpzaam en streven naar het zelfde doel.....het Nederlandse kenteken. De keurmeester waar ik mee sprak vertelde me dat geld uitgeven aan een identificatie bij mij thuis op dit moment zonde geld is. Dit omdat het chassisnummer goed zichtbaar is en ik alle Zweedse papieren , import documenten en overdracht van de vorige eigenaar kompleet heb, meer is dan niet nodig voor een identificatie. Omdat mijn wagen aangepast is gaf hij aan dat ik beter naar het keuringstation kon komen met zoveel mogelijk documentatie en foto's zodat de wagen beoordeeld kan worden en gewogen voor een kenteken. De wagen wordt dan niet technisch beoordeel, de aandrijflijn ,remmen en kap hoeft dus niet klaar te zijn. Ik ga nu via de RDW site een afspraak maken, een trailer huren en hopen op een droge dag :-)

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2016 09:08 #163979 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Katterug project
Goed nieuws Rob!
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg en dan met name of ze inderdaad al in deze fase een uitspraak willen doen over afgifte cabrio kenteken. Maar omdat je op een Duett chassis bouwt zal dat wel goedkomen, maar hopelijk nu al toezegging. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2016 09:33 #163980 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Katterug project
De vraag die mij op de lippen brandt is: wat is de reden dat je naar RDW Venlo gaat en niet naar Elsloo waar je toch vlakbij woont?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2016 10:03 - 06-10-2016 10:17 #163983 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Jacques Smeets schreef : De vraag die mij op de lippen brandt is: wat is de reden dat je naar RDW Venlo gaat en niet naar Elsloo waar je toch vlakbij woont?


Met Elsloo heb ik erg slechte ervaringen, je bent daar een beetje overgeleverd aan het humeur van een keurmeester. Helaas hoor ik dit van meerderen die dezelfde ervaring hebben gehad. Ik rij er graag 150 km voor om en de ervaring van gisteren bevestigd dat gevoel alleen maar. Ik vindt het heel vervelend voor de RDW medewerkers in Elsloo die het wel goed voor hebben maar ik neem het risico liever niet meer.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2016 10:32 #163984 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Katterug project
OK, duidelijk. Heb jaren geleden wel eens mindere ervaringen gehad maar de laatste jaren mag ik niet klagen over Elsloo. Maar.....ik begrijp je standpunt wel. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2016 16:02 - 27-10-2016 16:44 #164515 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Vandaag was D-day, de loop of sloop afspraak bij de RDW in Venlo



YES.....we krijgen een kenteken, 9 jaar lassen, passen, uitdenken en doorbijten komt samen in een 2,5 uur durend onderzoek van de RDW keurmeester. Moest me om 08.55 uur melden, een beetje onwennig en gespannen de papieren bij het loket ingeleverd, de wagen afgeladen en dan is het wachten totdat je naam wordt omgeroepen en dan mag je in lijn 1 naar binnen



Ik had al eerder met een keurmeester van Venlo gesproken wat het nodige vertrouwen gaf. Vandaag was het niet minder. De keurmeester had veel verstand van oldtimer zaken, kwam met gerichte vragen en liet zelfs aan collega's die ook kwamen kijken blijken dat hij dit project wel erg interessant vond. Hij nam alle tijd en liet zelfs een volgende afspraak over aan een collega zodat hij mijn wagen af kon maken. Ik voldeed aan de 1-2-3 regel van de RDW.
1. Chassis
2. Aandrijflijn
3. koets
Voor toelating in het Nederlandse systeem moeten er 2 van de 3 ongewijzigd zijn wat het geval was, de aandrijflijn en het chassis zijn origineel. Daarnaast had ik een hele documentatie map mee genomen en waren alle papieren en kentekens van de donor wagen en die van de Duett, beide Zweedse wagens, volledig en compleet. Met een brede grijns liet hij me wel weten dat mijn punten nu op zijn en ik niet nog een keer terug kon komen met een dikke V8 in het vooronder. Later is de wagen nog op de brug geweest en van onder bekeken. Omdat de wagen geïdentificeerd moet kunnen worden op alle grote delen is het FIN nummer ook in het chassis geslagen. Verder zijn er rondom foto's gemaakt, van beide FIN nummers en het motor serienummer wat het derde grote deel is.
En dan krijg je dit papier :)



Helemaal blij. De identificatie is hiermee afgerond wat inhoud dat ik het kenteken krijg als ik de de wagen APK waardig aanbied. De keurmeester begreep dat dit niet binnen de gestelde 8 weken gaat lukken, ik moet nu binnen twee jaar weer terug komen met een APK wagen voor de laatste fase van de keuring waarna het Oldtimer kenteken afgegeven wordt. Twee jaar...een mooie stok achter de deur :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2016 16:25 #164516 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Katterug project
Gefeliciteerd! Een mooie kroon op het jarenlange werk, respect. Zoals de wagen er nu bij staat is het al een fraai vehikel, dus dat belooft wat. Het moeilijkste lijkt gedaan, dus die twee jaar moet haalbaar zijn. Veel succes met die eindspurt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2016 20:52 #164531 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Katterug project
Weer een heel belangrijke stap, Rob! Proficiat. Je auto en jij verdienen dit succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2016 21:34 #164533 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Katterug project
Wat een mooie tussensprint! De rest van de marathon kun je nu wel afleggen met een heel grote grijns op je gezicht........welverdient!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.