Katterug project

Lees meer
27-10-2016 22:44 #164536 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt voor de reacties, het voelt inderdaad heel erg goed en die smile....die blijft voorlopig wel. Ik weet nu dat het einddoel gehaald kan worden, het cabrio gevoel met je haren in de wind :) We gaan nu fase twee in, de wagen gaat weer helemaal uit elkaar zodat ik het laatste werk aan het chassis kan doen. De koets gaat weer in het spit voor de afwerking van de onderkant. De keurmeester gaf me nog wat aanwijzingen op een paar kleine las reparaties die niet helemaal APK waardig waren, daar kan ik dan gelijk wat aan doen. Ik heb er zin in, als ik weer vrij ben eerst een dagje sleutelen en alle losse delen opruimen.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-10-2016 01:44 #164544 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Katterug project
Proficiat Rob, een belangrijke mijlpaal gehaald!
Na al het vele werk is dit welverdiend. Dat geeft extra moed om het af te maken en dat gaat nu zeker lukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2016 11:43 #164551 door Ger Post
Beantwoord door Ger Post in topic Katterug project
Proficiat. Mooi werk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2016 12:27 #164552 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Katterug project
Gefeliciteerd Rob! Mooi werk. En leuk om zo een inkijkje te krijgen hoe dat nou in z'n werk gaat bij de RDW.
Ik zag op je formulier:

Volledige voertuig aanbieden voor registratie als klaar (Technische keuring!!)
Volledige beoordeling wijziging naar cabriolet nog uitvoeren

Hebben ze nog gezegd wat die technische keuring inhoudt en in het bijzonder hoe die "beoordeling wijziging naar cabriolet" gedaan wordt? Is dat ook in Venlo of moet je dan naar Lelystad? Zoals dit DS project meeter.home.xs4all.nl/dscabrio/keuring/de_keuring.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2016 22:04 #164563 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Katterug project
Mooi Rob, dat dit alvast gelukt is. Je weet waarschijnlijk van jezelf dat je goed bezig bent en bovendien was je er al eens geweest, maar toch... Er moeten maar net wat regeltjes gewijzigd zijn, of je moet maar net een zeikerd treffen die z'n dag niet heeft. Maar gelukkig, niets van dit al, en je kan weer lekker en met een gerust gevoel verder met je project! Maar wel met een deadline van 2 jaar ;). Succes!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2016 01:45 #164567 door Michel Vastmans
Beantwoord door Michel Vastmans in topic Katterug project
Hoi Rob, proficiat met dit succes!!! Ik ben ECHT trots op je temeer omdat je al ongelooflijk zolang hiermee bezig bent. Bovendien ook omdat je jouw deskundigheid met iedereen deelt en ook iedereen helpt.
De dag dat je de weg op mag wil ik graag met jouw delen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2016 22:00 #164575 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Katterug project
Mooi zo ,van harte gefeliciteerd. Ik vraag me af ,waar en hoe die termijn van twee jaar is vastgelegd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2016 23:18 #164577 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Ivo, Hans, Ger en Michel, heel erg bedankt voor de reacties. Ik vind het altijd leuk om die updates te doen, door het te delen kom je vaak zelf, maar ook andere, weer verder omdat er altijd wel iemand is met een goede suggestie. Zo was er laatst nog de oerdrive schakelaar in de pook, super toch. En Michel, die dag dat ik mag gaan rijden gaan we zeker delen omdat ik naar je toe kom voor de taxatie. Ik kom dan wel op een zonnige dag, want met een open dak zou ik toch het maximum aantal punten moeten krijgen voor het hemeltje..toch :)

Lars Rengersen schreef : Gefeliciteerd Rob! Mooi werk. En leuk om zo een inkijkje te krijgen hoe dat nou in z'n werk gaat bij de RDW.
Ik zag op je formulier:

Volledige voertuig aanbieden voor registratie als klaar (Technische keuring!!)
Volledige beoordeling wijziging naar cabriolet nog uitvoeren

Hebben ze nog gezegd wat die technische keuring inhoudt en in het bijzonder hoe die "beoordeling wijziging naar cabriolet" gedaan wordt? Is dat ook in Venlo of moet je dan naar Lelystad? Zoals dit DS project meeter.home.xs4all.nl/dscabrio/keuring/de_keuring.htm


Lars ik heb het verslag even gelezen van de DS. Als ik het goed begrijp heeft deze man een zelfdragende carroserie aangepast. Als ik dan naar die 1-2-3 regel van de RDW kijk dan gaat deze regel voor hem niet op omdat hij alleen de aandrijflijn orgineel heeft, een zelf dragend chassis is voor hem niet van toepassing. Op de laatste beurs stond een PV444 cabrio project met een vergelijkbare aanpassing, zou interessant zijn om deze wagen door het RDW proces te kunnen volgen. Ik heb me vast gehouden aan de uitleg op de RDW site en dat bleek inderdaad van toepassing op mijn wagen. www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Restaurat...n%20of%20restaureren
Als ik kijk naar de de beoordeling van mijn wagen door de keurmeester dan is er echt gekeken naar het chassis en de aandrijflijn die origineel zijn gebleven en is hij gelijk als cabriolet gezien. De eerste vraag die hij stelde was of deze wagen ook origineel was gebouwd. Gelukkig had ik een heel dosier bij me en kon ik deze foto's laten zien die ik van het internet had gehaald











De enige referentie naar de ombouw was helemaal in het begin van de keuring. De breedte van de achterbank werd gemeten waarop de keurmeester naar me toe kwam en vertelde dat hij de wagen als een 4 seater ging waarderen. Eigenlijk had er bekleding op de zitting moeten zitten maar gezien de staat van de rest van de wagen ging hij ervan uit dat dit wel goed zou komen. Uiteindelijk zal dit ook beoordeeld worden als ik weer terug kom. Later is het nog een keer genoemd mbt het wegen van de wagen, dit was nu niet mogelijk omdat de koets was aangepast en nog niet compleet. De keurmeester heeft aangegeven dat het kenteken, een classic kenteken, word afgegeven als ik met een complete en APK waardige wagen terug kom
Misschien nog goed om even naar de Amazett van Bas de Koning te kijken. Deze wagen is technisch te vergelijken met mijn wagen en de RDW beoordeling is het zelfde geweest. Ik heb hier verschillende keren met Bas over gesproken, hij heeft ook geen Lelystad traject gehad.
Bij de RDW staat zijn wagen nog steed bekend als een Duett met een cabriolet aanduiding



Misschien nog een leuk weetje. S'middags werd ik nog gebeld door de keurmeester mbt tot de donor wagen die ik voor de achterkant heb gebruikt. Ik heb het kenteken van deze wagen ingeleverd samen met het identiteits plaatje. Zijn vraag was of ik het originele chassisnummer nog had. De RDW had dit ook graag gezien. Helaas kon ik dit niet meer overleggen omdat dit deel een aantal jaren geleden naar het oud ijzer is gegaan. Mogelijk is dit nu geaccepteerd omdat de nieuwe SIEB regeling destijds nog niet van kracht was. Er werd aangeraden om dit bij een volgend vergelijkbaar project mee in te leveren

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2016 23:28 #164580 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Niek de Boer schreef : Mooi zo ,van harte gefeliciteerd. Ik vraag me af ,waar en hoe die termijn van twee jaar is vastgelegd.


Bedankt Niek. Ik heb dezelfde vraag gesteld nadat ik de 324 Euro had afgerekend, er werd mij verzekerd dat de termijn van 8 weken naar twee jaar was aangepast in het systeem. Na alle goede ervaringen die ik tot nu toe heb gehad vertrouw ik erop dat dit inderdaad zo zal zijn :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2016 19:28 - 16-11-2016 14:03 #164873 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Vorige week begonnen met het demonteren van de wagen en donderdag de koets weer van het het chassis getild.





Vandaag de nieuwe bevestiging voor de hoofdremcilinder gemaakt. Omdat ik nu voor schijfremmen heb zal de hoofdremcilinder aangepast moeten worden. Mijn eerste plan was om dit met de ingeslepen ring te doen maar heb uiteindelijk toch gekozen voor een cilinder van een VW kever 1303 (was een tip van Piet Vermeulen, nog bedankt). Het voordeel is dat deze al geschikt is voor schijfremmen en daarnaast een gescheiden rem systeem heeft. Ik wil nu voor en achter scheiden en rem bekrachtigen alleen op de voorwielen.

Eerst wat malletjes gemaakt van karton voordat ik met de 5 mm plaat aan de slag ging, de bevestiging gaten over genomen van de originele beugel


Het 42 mm gat voorgeboord en daarna met de vijl



En het resultaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.