- Berichten: 1421
Katterug project
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
Ik ben steeds bang dat ik te snel door een dunnere plaat heen brand bij een hogere stand en dan met teveel gaten blijf zitten. Bij mijn apparaat heb ik vijf standen waarvan ik meestal 1 of 2 gebruik bij dunne plaat, en de mogelijkheid om de draad snelheid in te stellen. Ik heb al vaker een andere snelheid geprobeerd maar dan brand hij of vast in de kop of staat te spetteren omdat de snelheid te hoog is. Ik gebruik een 0.6 mm draad en ik moet zeggen op de dikkere chassisplaat gaat het beter. Heb jij misschien nog een tip hoe dit te verbeteren valt, of is het gewoon proberen en kijken waar het schip strand. Te gek dat je ook een cabrio gaat bouwen, het maakt niet uit hoe je het aanpakt, het feit dat je het aanpakt en "out of the box" wilt denken is op zich al geweldig.
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 52
Succes verder, groeten Peter.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
De M41J aan de motor gehangen zodat ik de nieuwe lengte van de as kon meten. Deze is nu 32 cm vanaf het centerlager tot aan de flens (voor een M41 met kleine flens is dit 33 cm).
Reparatie van het chassis aan de linkerkant. De plaat was niet echt slecht maar wel dunner geworden door pitroest, daarom toch maar het deel eruit gehaald en vervangen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Vandaag met de tips van Peter aan de slag gegaan. Heb mijn 0.6mm draad vervangen door 0.8mm en het is inderdaad een hele verbetering, meer materiaal inbreng en met een hogere stroom kom je een heel stuk dieper in de plaat. Bedankt Peter, deze houd ik erbij. Morgen nog even de uitlaatsteun maken en dan is het achterste deel klaar, blijft alleen links voor nog over
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Ziet er strak uit dat donordeel!
Ik kan mij voorstellen dat je handen jeuken om het chassis te gaan spuiten.
Succes en veel plezier met het vervolg.
Groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
vandaag de nieuwe bekleding voor de voorstoelen van het VOD ontvangen, echt mooi toch
Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.