- Berichten: 274
Katterug project
- Thom Fransen
- Offline
- Elite-lid
Mooi werk man!
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Heb gisteren de verlaging set binnen gekregen die ik op e-bay had gekocht, was een tip van Twan. Omdat de wagen een stuk lichter wordt dan de oorspronkelijke Duett blijft de achterkant te hoog. Deze set is eigenlijk voor Ford gemaakt maar heeft dezelfde maatvoering als de Duett achteras. Deze blokken komen tussen de as en de bladveer waardoor de achter kant omlaag zakt
Ze zijn in drie maten leverbaar, ik heb de 2" versie omdat de 3 cm blokken die ik er tijdelijk voor de beurs had in gezet nog duidelijk te weinig waren. Als straks al het gewicht in de wagen zit zal de neus waarschijnlijk ook nog wat moeten zakken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Respect respect
Succes met de verdere werkzaamheden
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Maikel Groener schreef : Rob wat een engelengeduld heb je toch.
Respect respect
Succes met de verdere werkzaamheden
Bedankt Maikel
Afgelopen maandag via Twan in contact gekomen met Gére in Maastricht. Gére heeft een kleine workshop in de tuin van zijn huis waar hij met veel kennis van zaken metaal bewerkt. Ze zeggen wel eens twee weten meer dan een, maar met drie man is het toch echt een te veel heb me daarom eens op de achterbank gezet en Twan en Gére hun ding laten doen. Het resultaat mag er dan ook zijn. De tussenas is ingekort voor de M41J met de grote flens
Dinsdag toch nog een paar uurtjes aan de B18D kunnen werken. Met het opbouwen van deze motor had ik destijds gekozen voor het nieuwe type krukas keerring achter. Ik weet dat de meningen verschillen maar heb nu toch weer de oude vertrouwde viltring terug gezet omdat ik daar een beter gevoel bij heb.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Deze week krijg ik nog een andere set achterveren, als die dan ook in de kleur staan kan ik gaan bouwen en dan schuif zo heel voorzichtig in de volgende fase
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Het chassis glimt weer mooi zwart en ben begonnen met het bewerken en spuiten van de losse delen. Bladveren, cardanas (zitten nieuwe kruisjes in) veerstroppen en hulpstuurhuis.
Vooras is weer onder het chassis gegaan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Achter remmen opgebouwd
En de besturing weer opgebouwd, het stuurhuis moet er nog een keer vanaf als de koets op het chassis gaat.
En dan staat hij weer op de wielen, een lekker gevoel dat dit nu niet meer uit elkaar gaat en dat ik nu echt aan het opbouwen ben
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
heb je ook maar twee kruiskoppelingen nodig.
Zomaar een ideetje.
ziet er goed uit
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Ik zit gewoon weer even te genieten van alle prachtige foto's, vroeger keek ik graag "biker build off" en "american hotrod" etc. op Discovery. Nu kan ik lekker op ons eigen forum kijken naar o.a. jouw mooie creatie
Die verlagingsblokken, zijn die parralel of zijn ze (licht) wigvormig? Met andere woorden, laten ze je as iets kantelen t.o.v. de originele stand of niet? Voor vrachtwagens kan je namelijk tussenblokken krijgen die de as iets voor of achterover doen kantelen om stuurgeometrie of stand van kruisstuk een paar graden te corrigeren.
Sommige overbrengingen zijn namelijk best gevoelig op oneenparig draaien door ongelijke hoeken van voorste en achterste kruiskoppeling van aandrijfas. Maar misschien loopt alles straks gelijk perfect rond, het is even iets om misschien in het achterhoofd te houden.
Groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.