Katterug project

Lees meer
30-01-2017 15:06 #166376 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Katterug project
Als ik nu naar buiten kijk vraag ik mij af of die indianendans soms een regendans was Rob?!? ;-)
Mooi werk man!
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2017 09:59 #166419 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Lars, Thom bedankt :)
Heb gisteren de verlaging set binnen gekregen die ik op e-bay had gekocht, was een tip van Twan. Omdat de wagen een stuk lichter wordt dan de oorspronkelijke Duett blijft de achterkant te hoog. Deze set is eigenlijk voor Ford gemaakt maar heeft dezelfde maatvoering als de Duett achteras. Deze blokken komen tussen de as en de bladveer waardoor de achter kant omlaag zakt





Ze zijn in drie maten leverbaar, ik heb de 2" versie omdat de 3 cm blokken die ik er tijdelijk voor de beurs had in gezet nog duidelijk te weinig waren. Als straks al het gewicht in de wagen zit zal de neus waarschijnlijk ook nog wat moeten zakken.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2017 21:55 #166464 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Katterug project
Rob wat een engelengeduld heb je toch.
Respect respect :)
Succes met de verdere werkzaamheden

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2017 12:53 #166660 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Maikel Groener schreef : Rob wat een engelengeduld heb je toch.
Respect respect :)
Succes met de verdere werkzaamheden


Bedankt Maikel

Afgelopen maandag via Twan in contact gekomen met Gére in Maastricht. Gére heeft een kleine workshop in de tuin van zijn huis waar hij met veel kennis van zaken metaal bewerkt. Ze zeggen wel eens twee weten meer dan een, maar met drie man is het toch echt een te veel :cheer: heb me daarom eens op de achterbank gezet en Twan en Gére hun ding laten doen. Het resultaat mag er dan ook zijn. De tussenas is ingekort voor de M41J met de grote flens













Dinsdag toch nog een paar uurtjes aan de B18D kunnen werken. Met het opbouwen van deze motor had ik destijds gekozen voor het nieuwe type krukas keerring achter. Ik weet dat de meningen verschillen maar heb nu toch weer de oude vertrouwde viltring terug gezet omdat ik daar een beter gevoel bij heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2017 15:31 #166943 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
De afgelopen weken bijna de thermometer uitgewrongen, deze week eindelijk weer wat hogere temperaturen en vrije dagen. Heb flink wat spul in de zwarte lak kunnen spuiten, losse chassis delen, de achteras en trommels en het chassis zelf hangt te glimmen in de provisorische spuitcabine.







Deze week krijg ik nog een andere set achterveren, als die dan ook in de kleur staan kan ik gaan bouwen en dan schuif zo heel voorzichtig in de volgende fase :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2017 15:52 #167606 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Is even stil geweest maar heb niet stil gezeten. De afgelopen maand flink wat aan het chassis kunnen doen.
Het chassis glimt weer mooi zwart en ben begonnen met het bewerken en spuiten van de losse delen. Bladveren, cardanas (zitten nieuwe kruisjes in) veerstroppen en hulpstuurhuis.






Vooras is weer onder het chassis gegaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2017 15:59 #167607 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bladveren opgebouwd en in het chassis gehangen



Achter remmen opgebouwd




En de besturing weer opgebouwd, het stuurhuis moet er nog een keer vanaf als de koets op het chassis gaat.




En dan staat hij weer op de wielen, een lekker gevoel dat dit nu niet meer uit elkaar gaat en dat ik nu echt aan het opbouwen ben B)



:) :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2017 23:15 #167626 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Katterug project
Rob, het ziet er prachtig uit. Geniet van het opbouwen!

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2017 00:31 #167629 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Katterug project
Beste Rob, misschien een mosterd na de maaltijd, gezien de korte tussenas (cardan) was het niet makkelijker geweest om het schuifstuk aan de versnellingsbak te maken en de lange tussenas te verlengen.
heb je ook maar twee kruiskoppelingen nodig.
Zomaar een ideetje.

ziet er goed uit

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
25-03-2017 22:19 #167645 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Fantastische vorderingen Rob!
Ik zit gewoon weer even te genieten van alle prachtige foto's, vroeger keek ik graag "biker build off" en "american hotrod" etc. op Discovery. Nu kan ik lekker op ons eigen forum kijken naar o.a. jouw mooie creatie :-)

Die verlagingsblokken, zijn die parralel of zijn ze (licht) wigvormig? Met andere woorden, laten ze je as iets kantelen t.o.v. de originele stand of niet? Voor vrachtwagens kan je namelijk tussenblokken krijgen die de as iets voor of achterover doen kantelen om stuurgeometrie of stand van kruisstuk een paar graden te corrigeren.
Sommige overbrengingen zijn namelijk best gevoelig op oneenparig draaien door ongelijke hoeken van voorste en achterste kruiskoppeling van aandrijfas. Maar misschien loopt alles straks gelijk perfect rond, het is even iets om misschien in het achterhoofd te houden.

Groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.