Katterug project

Lees meer
25-06-2016 22:34 #161388 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
De afgelopen twee weken toch weer wat kunnen doen aan de kap, tijd dus voor een update.
Het houten deel bij de B-stijl moest in de vorm komen met het stalen deel van de kap.
Heb eerst wat profieltjes gebogen zodat het stalen deel zonder scherpen hoeken afloopt en daarna netjes aan kon sluiten op het nu afgewerkte houten B-stijl deel









Met wat tape kon ik daarna de vorm controleren






Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-06-2016 22:39 #161390 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Dan nog de beugels gemaakt die de houten delen gaan fixeren t.o.v. het stalen frame (rode pijl) zodat de deurruiten goed blijven passen





Het houten deel boven de voorruit heb ik nu ook in definitieve vorm kunnen frezen






Dan moest er nog een oplossing komen voor het horizontale deel boven de deurruiten. Het eerste idee was om dit deel met twee bouten vast te zetten aan het kapframe. Ik had gemerkt dat met in vouwen van de kap deze delen toch wat beweging nodig hadden om soepel langs de koets komen. Zoiets heb je dan weer tien keer in gedachte gebouwd met alle mogelijkheden maar het waren toch weer de laatste restanten van de VW Golf kap die de oplossing gaven, een ritje naar Hornbach maakte alles compleet




Eerst M8 draadbussen in het hout geboord en het stalen kapdeel op 12 mm geboord zodat de speciale VW bout er doorheen kon.



Het geheel op opgebouwd met nylon ringen zodat het netjes kan blijven bewegen. Om straks het kantelen van deze plaat te voorkomen wil ik er nog een nylon vinger overheen zetten, deze heb ik nu even met hout geklemd om te zien of het allemaal gaat werken en volgens mij gaat dat wel lukken



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
25-06-2016 22:41 #161391 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Mooi Rob, dat ziet er goed uit zo!
Leuk zo veelzijdig als jij bent.
Heb je deze "zomer" nog extra tijd om aan je cabrio te werken qua vakantie of zo?

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-06-2016 22:44 #161393 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project


Vandaag heb ik de harthouten profiel rand af kunnen maken waar straks de kap op vast gemaakt wordt. Dit is het originele profiel deel vast komen waar voorheen het achterraam rubber in kwam. Omdat het in twee richtingen rond gebogen moest worden heb ik gekozen voor lamineren met 3x15 mm en 3x20 mm harthouten latjes
Het eerste deel heb ik met montagekit op de koets gelijmd, daarna de volgende twee delen met PU lijm verlijmd. Naar een week drogen heb ik deze eerste 3 delen met M4 schroeven in de koets vast gezet







Daarna de volgende 3 lagen (3x20mm) erop en weer goed laten drogen.





Vandaag dus alle lagen aangevallen met de vlakschuurmachine en schuurpapier waarbij ik de vorm schuin omhoog heb laten lopen zodat het straks in lijn komt met het doek





Ik kan nu weer met een voldaan gevoel gaan werken als ik weer vrij ben gaat de koets van het chassis, k’wil toch een serieuze poging gaan doen om de deadline van 24 september te halen

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-06-2016 22:56 #161394 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Jan van Bochove schreef : Mooi Rob, dat ziet er goed uit zo!
Leuk zo veelzijdig als jij bent.
Heb je deze "zomer" nog extra tijd om aan je cabrio te werken qua vakantie of zo?

Groet Jan


Thanks Jan, we gaan deze zomer nog wel op vakantie, dat gaat zeker gebeuren even wat zon bij tanken. Ik zal alles bij elkaar een week of 8 hebben voor de beurs en daar gaat de tijd voor de baas natuurlijk nog wel vanaf :cheer: Het zal krap worden maar ik ga het gewoon proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-06-2016 13:12 #161407 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Katterug project
Fantastisch werk weer, Rob!
Echt gaaf om zo, digitaal, over je schouder mee te kijken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2016 00:21 #161431 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Katterug project
Mooi werk weer Rob!
Van alle markten thuis, van metaalbewerking tot houtbewerking.
Wat mij betreft is ook de huidige status van je project alweer het vertonen op de beurs waard!
Lijkt me leuk om hem dan weer in het echt te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2016 22:28 #161477 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Paul, Lars, bedankt voor jullie reactie. Ik heb het vandaag allemaal nog eens bekeken. 8 weken klinkt lang maar is het eigenlijk niet als ik koets en het chassis wil doen. Heb nu besloten om eerst de vooras aan te pakken en een deel van het laswerk aan het chassis waardoor de koets nu even kan blijven staan. Op die manier kom ik niet in tijdnood en kan ik toch verder zonder veel tijd te verliezen.
Ik wacht nog even op antwoord van de organisatie, als er nog een plekje is dan zou ik het heel leuk vinden om weer te komen.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2016 22:35 #161478 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Katterug project
Wat mij betreft is er plek Rob, graag zelfs. Moeten we nog wel iets voor het vervoer regelen...

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2016 09:59 #161501 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

Paul Franse schreef : Wat mij betreft is er plek Rob, graag zelfs. Moeten we nog wel iets voor het vervoer regelen...


Dat is mooi Paul, we houden contact komt goed.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.