Nieuwe hobby

Lees meer
13-08-2020 12:06 #189699 door Ruben Schipper
Nieuwe hobby is gemaakt door Ruben Schipper
Goedemiddag,

Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben Joffre Schipper werkzaam als 2e stuurman in de koopvaardij en wil als ik aan wal ben een leuke hobby, namelijk rally-ritten met een Volvo Amazon, daarom post ik dit nog onder de naam van mijn vader, maar wordt snel lid van het jongeren register.

Mijn ouders zijn al enkele jaren in het bezit van een 4-deurs Amazon, bouwjaar 1967 met een 2.2 Buttkereit motor, ik ben op zoek gegaan naar een knappe (harde carrosserie) 2-deurs en die heb ik hopelijk gevonden op marktplaats, zie link, en die ga ik morgen bezichtigen om te kijken of dit een goede basis auto is om een rally auto van te maken met de motor van mijn ouders. Ik ga voor de bouwjaren 1969/1970 daar deze al voorzien zijn van een gescheiden rem systeem.

Ik heb er reuze zin in, en wordt vervolgd :-)

Vriendelijke groet,

Joffre

www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1...c624&previousPage=lr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2020 11:57 #189708 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Nieuwe hobby
Welkom hier Joffre,
en je weet duidelijk waar je naar moet kijken! Succes en veel plezier bij het opbouwen en rijden!!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2020 17:42 #189946 door Ruben Schipper
Beantwoord door Ruben Schipper in topic Nieuwe hobby
Goedemiddag,


Nu zo'n drie weken geleden heb ik mijn Volvo Amazon uit 69' gekocht, na thuiskomst eens grondig bekeken.
Er zijn redelijk veel dingetjes die kunnen worden vernieuwd voordat ik naar zee ga.

Mijn vader had nog een set hagelnieuwe Minilite's (voor zijn eigen Amazon 67') thuis liggen, en mocht van mijn vader deze onder de auto zetten.
Nu is er een probleem, ik heb de velgen eronder gezet en vond dat het aan de voorzijde al erg stroef ging naafkapje paste al niet. Er had eigenlijk een lampje moeten gaan branden.........
Na het aandraaien van de wielbouten kom ik erachter dat de binnenzijde van de velg net de remklauw aanraakt, nu wil ik de velg eraf halen maar het gaat met geen mogelijkheid zit
strak op de naaf. Klopt het dat een remschijf/klauw combinatie verschilt met een 67 enkel remsysteem?

Nu is mijn vraag heeft iemand een tip om de velg zo onbeschadigd eraf te halen. , is het zo dat door het dubbeluitgevoerde remsysteem (69) verschilt met een 67 remschijf/klauw zodat ik twee nieuwe passende Minilites moet bestellen.

Hoor net van mijn vader dat het 6J velgen zijn i.p.v. 5.5 maar met juiste ET waarde rechtstreeks bij Minilite zelf vandaan.



Alvast hartelijk bedankt,
Joffre Schipper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2020 19:10 #189947 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Nieuwe hobby
De klauwen van een dubbel remsysteem zijn inderdaad anders dan een enkel remsysteem.

Bij mijn Amazon ('69, dus ook met dubbel remsysteem) en met imitatie Minilites, komen de klauwen wel behoorlijk dicht bij de velg, maar het gaat precies. Er zit (veel) minder dan 5 mm ruimte tussen klauw en velg.

Je zou kunnen proberen om de twee bouten van de remklauw los te draaien, misschien klemt de velg wat minder als de klauw los zit.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2020 19:55 #189949 door Ruben Schipper
Beantwoord door Ruben Schipper in topic Nieuwe hobby
Goedenavond Erik,

Het los halen van de remklauw was ook mijn eerst ingeving om de velg ruimte te geven, maar dat was niet de oplossing.
Ook heb ik het idee dat de naaf van een 69 remschijf, ook net iets dikker is dan 67 schijf.

Zal zo direct een mailtje versturen naar Minilite .Ltd, om zelf te vragen of er inderdaad en andere velg(en) nodig zijn.



Joffre

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
04-09-2020 21:54 #189952 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Nieuwe hobby
De remschijven van de amäzons zijn gelijk, maar wellicht heb je een spoorverbreder nodig?

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2020 22:09 #189953 door Ruben Schipper
Beantwoord door Ruben Schipper in topic Nieuwe hobby
Ik zit net te denken of het misschien immitatie remschijven zijn. Vorig jaar zijn er nieuwe schijven gemonteerd volgens de rekeningen.

Waarschijnlijk hebben deze dan een iets dikker naaf gedeelte. Originele schijven heeft mijn vader nog elders liggen kunnen we maandag even zoeken en na meten.

Mvg
Joffre

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2020 23:46 #190166 door Ruben Schipper
Beantwoord door Ruben Schipper in topic Nieuwe hobby
Hallo,

De remschijven hebben inderdaad een dikkere naaf zodat ik maar nieuwe schijven met lagers heb besteld. De originele Minilites zijn trouwes 6J i.p.v. de gebruikelijke 5.5J wel met de correcte ET waarde. We hebben een hoop geprobeerd om de velg van de remschijf los te krijgen zonder succes. Zodra de schijven binnen zijn haalt mijn vader de hele fusee los om de velg en remschijf te scheiden. Ook worden daarna de draagarmen voor en achter vernieuwd en alles voorzien van SuperFlex bussen. Nieuwe Bilsteins en veren plus complete IPD stabilisator set. Zodra ik terug ben van zee heb ik voorlopig wat te doen.
En dan maar eerst leren rijden en ervaring op doen. Pa wordt ook weer enthousiast en wil zelfs zijn nieuwe Buttkereit 2.2 nog wat verder upgraden..... wordt vervolgd.

ps: Ben al eens wezen rondkieken voor Volvo GT meters maar zo te zien is dat zoeken naar een speld in een Volvo.

Groeten vanuit Finland...
Joffre

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2022 17:43 #199450 door Ruben Schipper
Beantwoord door Ruben Schipper in topic Nieuwe hobby
Zo eindelijk weer wat verder met de auto. Vandaag bezoek gehad en is er een pallet afgeleverd na een half jaar geduld hebben  . EZ suurbekrachtiging is ook gemonteerd alleen nog de electronica een plaatsje geven. Het begint eindelijk op een rally auto te lijken.

Groetjes,
Joffre
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2022 17:07 #199510 door Ruben Schipper
Beantwoord door Ruben Schipper in topic Nieuwe hobby
Hij staat er in. Nu nog leren lassen zodat ik de verstevigingen netjes op zijn plaats kan lassen. Dan maar eens de bodem ontdoen van alle zwarte smurry zodat ik kan zien wat daar nog aan laswerk nodig is.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.