trekkracht / maximaal trekgewicht

Lees meer
19-12-2017 15:41 #173949 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic trekkracht

Simon S schreef : Dat betekend dus dat je bij aanhouding en wegen geen boete kunt krijgen, er staat immers niets geregistreerd.

Dat lijkt me zoals Rudi ook aangeeft wat kort door de bocht. Bij niets geregisteerd mag je volgens mij officieel ook niets trekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2017 16:47 #173951 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic trekkracht
Momenteel is het zo dat je of een "ouderwets inlegvel" moet hebben of de trekgewichten moeten vermeld staan op het kentekenbewijs/card, anders mag je niet meer dan een fietsenrek aan je trekhaak hebben.
Vermelding op het kentekenbewijs/card kan heel eenvoudig (zoals Bob heeft aangegeven) en is ook zeker aan te raden zolang het nog kan zonder extra toestanden. Rijden met aanhanger zonder vermelding kost je bij controle absoluut een boete.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pierre Remmits (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
28-12-2017 14:15 - 28-12-2017 14:16 #174141 door Pierre Remmits (GAST)
Beantwoord door Pierre Remmits (GAST) in topic trekkracht
Heb zojuist m'n nieuwe kentekencard voor m'n Amazon sedan, met daarop de trekkrachten voor een aanhanger vermeld, binnen gekregen.
Met een aanhanger geremd is deze 1000 kg en met een aanhanger ongeremd is deze 500 kg.

Mocht er nog Amazon liefhebbers geïnteresseerd zijn in het schrijven van Volvo Nederland met daarop de trekkrachten vermeld stuur me maar een Persoonlijk Bericht dan zal ik die weer doorzenden.

Iedereen bedankt voor het meedenken

Groeten,
Pierre.

Topic mag gesloten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2017 21:29 #174147 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic trekkracht / maximaal trekgewicht
Ik heb de trekkracht van mijn Amazon ook op kenteken staan. Geremd 1000kg en ongeremd 564 kg. Moest trouwens wel een officiele verklaring van Volvo Nederland overleggen.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-12-2017 21:51 #174149 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic trekkracht

Bob Marcelis schreef : je hebt pb

Dag Bob; kan en wil u het document met die info ook naar mij doorsturen a.u.b.
dank,
Ivo
denivo@hotmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
28-12-2017 22:07 #174150 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic trekkracht / maximaal trekgewicht
Een document in mijn archief kan nooit kwaad, ik heb je een pb gestuurd.

Zit ik zomaar te denken.......kunnen we het document (na toestemming van Volvo) evt ook in het verenigingsarchief plaatsen? Dan kan ieder het vinden in het documentatiehoekje.

Hoe dan ook, bedankt Pierre.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2017 09:08 #174154 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic trekkracht / maximaal trekgewicht
Het zal een 10 jaar geleden zijn, dat de politie een fuik had opgesteld, waarin alle oude Volvo's die op weg naar het Landelijk Kampeer Weekend met caravan onderweg waren een flinke bekeuring kregen als het max trekgewicht niet op hun (toen nog) kenteken vermeld stond. Dus wat Simon zegt is niet waar. Een formulier van Volvo opnemen is niet zinvol, omdat het formulier op kenteken en chassisnummer moet staan. Ondanks het grote aantal Amazons heeft de RDW geen gegevens (zeggen ze) van de Amazon. Van de 140 en 164 hebben ze dat wel en met een verzoek sturen ze je binnen tien werkdagen een kentekencard zonder kosten toe met het max trekgewicht op. Pas gedaan voor mijn 164E met 175pk en tot mijn verbazing mag ie maar 1200kg trekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2017 12:30 #174161 door Jörg Sudowe
Beantwoord door Jörg Sudowe in topic trekkracht / maximaal trekgewicht
Op het Duitse forum: www.networksvolvoniacs.org/images/a/af/A...last_P164_9-1988.pdf zie ik een verklaring van Volvo Deutschland over een trekgewicht van 1880 kg!
Overigens vind je op dit forum meer documenten over zaken die de Duitse TÜV heeft goedgekeurd.

Prettige jaarwisseling en een goed rollend 2018!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2017 13:32 #174162 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic trekkracht / maximaal trekgewicht
Bedankt Jörg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2017 14:27 #174163 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic trekkracht / maximaal trekgewicht
In mijn optiek wordt er in deze discussie de trekhaak vergeten, aan de trekhaak zit namelijk ook een maximum trekgewicht aan, welke vermeld staat op het plaatje wat aan de trekhaak zit. Op mijn amazon zit een trekhaak, deze zit er op zolang de auto op de weg is, destijds heb ik een inleg vel moeten aanvragen bij het RDW en daar staat op het merk trekhaak, het te trekken aanhangwagen gewicht van 1200 kg. Op het kenteken staat niets hierom trend vermeld.
Dus als je auto 1880 kg mag trekken en dat zit er achter en op de trekhaak staat 1500 kg, ben je fout. Is het plaatje op je trekhaak verdwenen dan blijft er altijd een discussie bestaan. Wie het weet mag het zeggen.
Verder wil ik opmerken dat het aanhangwagen gewicht is, "ledig gewicht + laadvermogen" , voorbeeld als je 1000 kg mag trekken en je aanhangwagen gewicht is ledig gewicht 800 kg en laadvermogen is 500 kg mag je deze aanhangen niet trekken ook niet als deze leeg is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.