trekkracht / maximaal trekgewicht
- Lars Rengersen
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
Dat lijkt me zoals Rudi ook aangeeft wat kort door de bocht. Bij niets geregisteerd mag je volgens mij officieel ook niets trekken.Simon S schreef : Dat betekend dus dat je bij aanhouding en wegen geen boete kunt krijgen, er staat immers niets geregistreerd.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacques Smeets
-
- Platinum-lid
-
Vermelding op het kentekenbewijs/card kan heel eenvoudig (zoals Bob heeft aangegeven) en is ook zeker aan te raden zolang het nog kan zonder extra toestanden. Rijden met aanhanger zonder vermelding kost je bij controle absoluut een boete.
- Pierre Remmits (GAST)
- aanwezig
- Nieuw lid
-
Met een aanhanger geremd is deze 1000 kg en met een aanhanger ongeremd is deze 500 kg.
Mocht er nog Amazon liefhebbers geïnteresseerd zijn in het schrijven van Volvo Nederland met daarop de trekkrachten vermeld stuur me maar een Persoonlijk Bericht dan zal ik die weer doorzenden.
Iedereen bedankt voor het meedenken
Groeten,
Pierre.
Topic mag gesloten worden.
- Joop van Putten
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Ivo Van Antwerpen
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
Dag Bob; kan en wil u het document met die info ook naar mij doorsturen a.u.b.Bob Marcelis schreef : je hebt pb
dank,
Ivo
denivo@hotmail.com
- Jan van Bochove
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- '66 combi
Zit ik zomaar te denken.......kunnen we het document (na toestemming van Volvo) evt ook in het verenigingsarchief plaatsen? Dan kan ieder het vinden in het documentatiehoekje.
Hoe dan ook, bedankt Pierre.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

- Ronald Menges
-
- aanwezig
- Elite-lid
-
- Jörg Sudowe
-
- aanwezig
- Senior lid
-
Overigens vind je op dit forum meer documenten over zaken die de Duitse TÜV heeft goedgekeurd.
Prettige jaarwisseling en een goed rollend 2018!
- Ronald Menges
-
- aanwezig
- Elite-lid
-
- Kees Vos
- aanwezig
- Platinum-lid
-
Dus als je auto 1880 kg mag trekken en dat zit er achter en op de trekhaak staat 1500 kg, ben je fout. Is het plaatje op je trekhaak verdwenen dan blijft er altijd een discussie bestaan. Wie het weet mag het zeggen.
Verder wil ik opmerken dat het aanhangwagen gewicht is, "ledig gewicht + laadvermogen" , voorbeeld als je 1000 kg mag trekken en je aanhangwagen gewicht is ledig gewicht 800 kg en laadvermogen is 500 kg mag je deze aanhangen niet trekken ook niet als deze leeg is.