- Berichten: 2280
MBC
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Aangezien ik best geintresserd ben in het oppeppen van mijn 940 wil ik wat meer te weten komen over de mcb. Veel hits krijg ik niet als ik dit in het zoek gedeelte intik.
Wat kost zo'n set
waar te halen
is het zelf in te bouwen of moet ik naar een specialist (ben niet A technisch)
staat er hier een werkinstructie hoe het in te bouwen e.d.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is een MBC ipv een MCB, misschien dat je dan meer vind?
Dan vind je een pagina of 10
Arjan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Dat is niet duur. Een vacuum drukmeter? bedoel je die in een dasboard zit onder de toerenteller (model 940 HPT) of ergens anders een meter plaatsen in mijn dasboard. De juiste afstelling gebeurt in het MBC kastje begrijp ik.henk 940LPT schreef : In aanvulling daarop: Wat ik er van weet kosten ze ongeveer 3-4 tientjes. Hier zijn volgens mij goede ervaringen met R-spec MBC's. Inbouw kun je zelf, paar slangetjes trekken. Doe er wel een vacuum/drukmeter bij voor de juiste afstelling. Het is niet "one pressure fits all", dus de MBC moet wel specifiek op een bepaalde auto ingesteld worden. Zeker als je wat meer richting de limiet (zonder chippen) gaat boven de 0.7 bar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Ik heb laatst mijn stabilisatie stang achter verkeerdom gemonteerd, zo gaan die dingen soms

Gelukkig waren er hier toen ook een paar mensen die mij daar op attent maakten.
JE auto meer pit geven, perfect doel!
Maar, naar mijn idee is ook veel winst te halen in het gedeelte tussen de stoel en het stuur. (snap je?

Ik heb een b230fb, ja turboloos, maar als ik zie hoe hard dat ding door bochten wil denk ik, och, topsnelheid en accelleratie zal misschien wat minder zijn, maar als je minder remt voor de bochten, hoef je ook minder te versnellen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
(sorry wissen lukt niet)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
henk 940LPT schreef : De drukmeter van de HPT heeft geen schaalverdeling. Mijn voorkeur zou het niet hebben. Je kunt ook een tijdelijke meter even los-vast plaatsen zodat je m veilig/goed kunt aflezen tijdens proefritjes. Die gebruik je dus alleen voor het controleren van de afstelling en kun je daarna weer weghalen. Kun je ook met een goedkope meter volstaan. Die zijn naar mijn mening meestal te lelijk om permanent te gaan plaatsen. Maar da's natuurlijk smaak.
Aha ik snap het, maar als je de afstelling hebt gedaan met de tijdelijke meter dan weet je ook wat de HPT meter aanwijst. Dus kun je deze als referentie gebruiken als de tijdelijke meter is verwijdert. Zo'n tijdelijke meter is idd geen gezicht en ik wil in mijn dash geen extra dingen mits het een accesoires is die toen geleverd is geweest.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.