Remmen upgraden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2012 12:51 #1094170
door V700 register
Remmen upgraden is gemaakt door V700 register
Beste mede-forummers,
Ik lees erg veel inspirerende en technisch gedetailleerde verhalen over het omhoog brengen van het motorvermogen.
Ik heb hier thuis ook al een grotere turbo klaarstaan, maar voor alles blijft de 940 toch de familie auto. Dus meer vermogen? Leuk! Maar wel veilig.
Waar ik weinig over tegenkom is wat jullie verder aanpassen aan de auto om al dat vermogen veilig aan te kunnen en dan met name remmen. (Of vinden jullie de standaard remmen voldoen?
Wat zijn mogelijkheden om de standaard remmen te upgraden?
- andere schijven? Hoe groot kan ik gaan met de hydra velgen die ik heb?
- grotere remklauwen?
Liefst zou ik low budget blijven en de remmen upgraden met die van een sloopauto. Zijn hier geijkte modellen voor?
Hoor graag van jullie.
Groet,
Gert
Ik lees erg veel inspirerende en technisch gedetailleerde verhalen over het omhoog brengen van het motorvermogen.
Ik heb hier thuis ook al een grotere turbo klaarstaan, maar voor alles blijft de 940 toch de familie auto. Dus meer vermogen? Leuk! Maar wel veilig.
Waar ik weinig over tegenkom is wat jullie verder aanpassen aan de auto om al dat vermogen veilig aan te kunnen en dan met name remmen. (Of vinden jullie de standaard remmen voldoen?
Wat zijn mogelijkheden om de standaard remmen te upgraden?
- andere schijven? Hoe groot kan ik gaan met de hydra velgen die ik heb?
- grotere remklauwen?
Liefst zou ik low budget blijven en de remmen upgraden met die van een sloopauto. Zijn hier geijkte modellen voor?
Hoor graag van jullie.
Groet,
Gert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2012 17:46 #1366343
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic upgrade
Afhankelijk van het aantal PK's wat je extra wil gaan toevoegen (turbo, MBC, chip) kan je altijd de remmerij wat aanpassen maar ik ben van mening dat de standaard uitrusting van volvo op de 940 ruim voldoende is. Ik heb ooit eens een bralumax sportset gemonteerd op een 940 en dat zag er wel indrukwekkend uit maar het was meer een gevoelskwestie bij de eigenaar (niet ik dus) dan dat ik echt wezenlijk verschil merkte. Ik denk dat er meer aandacht voor luchtinlaat (veel lucht nodig met een hogere turbo druk) en juiste brandstoftoevoer (eprom in de ecu) grotere downpipe en aangepast uitlaat systeem meer bieden. We horen graag wat je gaat doen! Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2012 18:33 #1366344
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iiiiiiii
Kan er xc90 klauwen opzetten, moet je wel naar 17 inch velgen en remklauw adapters maken. Dat is mijn plan voor de toekomst
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2012 19:38 #1366348
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaatjes
Bij mij komen er binnenkort Zimmerman schijven voor, met van die race gaatjes. Op zich is het remmen van de tank wel OK, maar in de bergen voelde ik me niet happy. Deze waren iets hoger qua prijs maar op het totaal van blokken en uren is het bijna te verwaarlozen.
Ik denk eigenlijk dat ik het verschil ga merken, ik anticipeer liever dan dat ik (nood-)rem.
Ik denk eigenlijk dat ik het verschil ga merken, ik anticipeer liever dan dat ik (nood-)rem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2012 09:28 #1366359
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 850/v70 classic remmen in
850/v70 classic remmen in 302 mm zijn ook een leuke upgrade tov de standaard 280 mm remmen. Is met enkele op maat gemaakte ringen passend op een 9 serie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2012 10:00 #1366360
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan je met die v70 schijven
kan je met die v70 schijven je eigen klauwen gebruiken of moet je de 850 klauwen gebruiken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2012 10:07 #1366361
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Passen 302 mm schijven nog
Passen 302 mm schijven nog met 15 of 16 inch?
Als ik dit doe, alleen schijven of ook de remklauwen mee wisselen?
-edit- Had reply van Jan-Geert nog niet gezien, die dezelfde vraag heeft wbt remklauwen
Als ik dit doe, alleen schijven of ook de remklauwen mee wisselen?
-edit- Had reply van Jan-Geert nog niet gezien, die dezelfde vraag heeft wbt remklauwen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2012 16:50 #1366382
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic remmen
Enig ervaring met een 850 T-5R.
Standaard waren deze niet echt geschikt voor sportief gebruik en dus meedere andere sport remschijven met dezelde diameter gehad waarvan geen enkele goed voldeed.
Zelfs een set van € 450,00 [ 280 mm ] waren na een half jaar krom en scheurtjes in de schijf waar ze geboord waren.
De enige verbetering was een grotere standaard remschijf van bosch en goede remblokken.
Heb een set remklauwen van een 850 en dit komt op de 740 met grotere schijven.
Al die kleine schijven sport of niet gaan geen verbetering opleveren is mijn ervaring of ze trekken krom.
Andere optie is een big-break set incl grotere remklauwen voor € 1500
Standaard waren deze niet echt geschikt voor sportief gebruik en dus meedere andere sport remschijven met dezelde diameter gehad waarvan geen enkele goed voldeed.
Zelfs een set van € 450,00 [ 280 mm ] waren na een half jaar krom en scheurtjes in de schijf waar ze geboord waren.
De enige verbetering was een grotere standaard remschijf van bosch en goede remblokken.
Heb een set remklauwen van een 850 en dit komt op de 740 met grotere schijven.
Al die kleine schijven sport of niet gaan geen verbetering opleveren is mijn ervaring of ze trekken krom.
Andere optie is een big-break set incl grotere remklauwen voor € 1500
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2012 20:02 #1366406
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pennisplates
Sander heeft toch een keer pennisplates gemaakt, waarmee je zonder moeite XC90 klauwen monteert op een 940 poot?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2012 21:28 #1366413
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic muzikaa
Moderators: Jerry Stam