Wegligging verbeteren 740 turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2012 08:42 #1093682
door V700 register
Wegligging verbeteren 740 turbo is gemaakt door V700 register
Hoi,
M'n 740 turbo rijd op zich goed maar zeker op de snelweg (120 km/u) vind ik het weggedrag niet helemaal zeker zijn.
Na bijna25 jaar zijn de dempers wat minder geworden neem ik aan al lijkt de demping goed, maar 100% zal het niet meer zijn neem ik aan (korte oneffenheden lijken lastig te dempen)
Om het weggedrag wat beter te krijgen zou ik graag wat ideeen willen hebben, maar mijn budget is beperkt.
Voor de looks zou ik ook wel een setje 16 inch lm velgen willen hebben, rijd de turbo hiermee ook direct strakker?
Is verlagen nodig (zou wel mooi staan) of gaat daarmee het comfort achteruit?
De turbo heeft tov andere uitvoeringen toch al een beter onderstel/vering?
Kwam ook een topic tegen over een "wegliggingssetje" maar een turbo is daar neem ik aan mee uitgerust, dus dat zal weinig zin hebben.
Mijn idee: 16 inch monteren en verlagingsveren 40 mm.
Beter idee misschien, niet verlagen, andere schokdempers met dezelfde veren?
Verder lees ik wat bijkomende problemen met de aandrijfas als de auto verlaagd zou worden. Daar heb ik niet zo'n trek in aangezien alles nu probleemloos werkt.
Hoor graag wat ervaringen en ideeën.
Thanks!
M'n 740 turbo rijd op zich goed maar zeker op de snelweg (120 km/u) vind ik het weggedrag niet helemaal zeker zijn.
Na bijna25 jaar zijn de dempers wat minder geworden neem ik aan al lijkt de demping goed, maar 100% zal het niet meer zijn neem ik aan (korte oneffenheden lijken lastig te dempen)
Om het weggedrag wat beter te krijgen zou ik graag wat ideeen willen hebben, maar mijn budget is beperkt.
Voor de looks zou ik ook wel een setje 16 inch lm velgen willen hebben, rijd de turbo hiermee ook direct strakker?
Is verlagen nodig (zou wel mooi staan) of gaat daarmee het comfort achteruit?
De turbo heeft tov andere uitvoeringen toch al een beter onderstel/vering?
Kwam ook een topic tegen over een "wegliggingssetje" maar een turbo is daar neem ik aan mee uitgerust, dus dat zal weinig zin hebben.
Mijn idee: 16 inch monteren en verlagingsveren 40 mm.
Beter idee misschien, niet verlagen, andere schokdempers met dezelfde veren?
Verder lees ik wat bijkomende problemen met de aandrijfas als de auto verlaagd zou worden. Daar heb ik niet zo'n trek in aangezien alles nu probleemloos werkt.
Hoor graag wat ervaringen en ideeën.
Thanks!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2012 08:52 #1363563
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2012 10:08 #1363565
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even goed nalopen alles
Kijk even alle onderdelen na met betrekking tot de wegligging
Dat zijn zoals je terecht opmerkt de schokdempers en de veren, maar ook de ophangrubbers en eventueel stabilisatiestangen.
Dat soort zaken zijn in de loop der jaren aan het verslijten en vervanging kan dan een hoop doen.
Voorts: 16 inch maakt wel uit kwa weggedrag, maar zal nooit de verbetering geven waar je op hoopt.
Als alle onderdelen goed zijn, maar je wil toch nog meer "road handling" Dan zou je aan verlagen, polyurethaan ophangbussen veerpootbruggen, stays dikkere stabilisatiestangen limited slip dif etc. etc. kunnen gaan denken. Die opties kun je natuurlijk meenemen in je initiele aanpassing, maar ik zou eerst even nakijken wat er allemaal aan de ophanging goed is of vervangen moet worden.
Er zijn er hier die er veel meer van weten
Maar het wordt natuurlijk nooit een spijkerharde moffenkar met keukenstoelen.
FYI: ik heb een estate automaat met plus kit. Ik heb 16 inch en achter rode koni's em verzwaarde veren (hoort min of meer bij elkaar.) en een stabilisatiestang voor (de kikkere die bij de turbo hoort. Achter heb ik geen stabi, maar dat mocht van Volvo ook niet met een pluskit.
Dat zijn zoals je terecht opmerkt de schokdempers en de veren, maar ook de ophangrubbers en eventueel stabilisatiestangen.
Dat soort zaken zijn in de loop der jaren aan het verslijten en vervanging kan dan een hoop doen.
Voorts: 16 inch maakt wel uit kwa weggedrag, maar zal nooit de verbetering geven waar je op hoopt.
Als alle onderdelen goed zijn, maar je wil toch nog meer "road handling" Dan zou je aan verlagen, polyurethaan ophangbussen veerpootbruggen, stays dikkere stabilisatiestangen limited slip dif etc. etc. kunnen gaan denken. Die opties kun je natuurlijk meenemen in je initiele aanpassing, maar ik zou eerst even nakijken wat er allemaal aan de ophanging goed is of vervangen moet worden.
Er zijn er hier die er veel meer van weten
Maar het wordt natuurlijk nooit een spijkerharde moffenkar met keukenstoelen.
FYI: ik heb een estate automaat met plus kit. Ik heb 16 inch en achter rode koni's em verzwaarde veren (hoort min of meer bij elkaar.) en een stabilisatiestang voor (de kikkere die bij de turbo hoort. Achter heb ik geen stabi, maar dat mocht van Volvo ook niet met een pluskit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2012 12:31 #1363571
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic boing
eerste keer dat de dempers worden vervangen na 25 jaar op en neer gaan? Dan kan ik me voorstellen dat hij niet erg zeker aanvoelt idd..! Zou de bussen eens checken waar alles inhangt, vervangen kan wonderen verrichten (hoeft geen PU). Rode koni's zijn stevigere schokdempers zonder dat je je auto moet verlagen. Zelf heb ik geel, maar zo te horen is dat niet waar je voor gaat. 15-16 inch velgen is geen merkbaar verschil imo waarvoor je een velgenwissel zou doen. 15-17 inch is wel merkbaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2012 15:34 #1363578
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weg
Achter zwaardere veren/schokbrekers en de dikste stabilator stang geven een strakke wegligging van de kont(heb deze setup ook)originele veren(wel nieuw) voor en wat stuggere dempers word het geheel ook al beter, bekijk je rubbers heel goed en vervang deze, je champion rubbers zullen versleten zijn ook al kun je dat aan de buitenkant niet ziet haal het maar eens los en je staat verbaast te kijken( weet ik alles van)
Een Turbo stay monteren tussen de carroserie in vlak achter de motor/ versnellingsbak (aan de onderkant van de auto) nieuwe stabilator rubbers en stangen voor geeft ook een wereld van verschil,
En zoals Willem al schreef zul je van 15 naar 16 inch niet echt merken(want je verplaatst het probleem alleen maar).
Zorg eerst dat de basis van de ophanging goed is en dan zal je al een wereld van verbetering merken.
Tom.
Een Turbo stay monteren tussen de carroserie in vlak achter de motor/ versnellingsbak (aan de onderkant van de auto) nieuwe stabilator rubbers en stangen voor geeft ook een wereld van verschil,
En zoals Willem al schreef zul je van 15 naar 16 inch niet echt merken(want je verplaatst het probleem alleen maar).
Zorg eerst dat de basis van de ophanging goed is en dan zal je al een wereld van verbetering merken.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2012 20:43 #1363595
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi topic!
Ga ik zelfs ook
Mooi topic!
Ga ik zelfs ook eens mee aan de slag, goed idee.
Ga ik zelfs ook eens mee aan de slag, goed idee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2012 21:49 #1363596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic achter te dikke stabilisator
achter te dikke stabilisator laat de wagen alleen wat snel driften of een wiel optillen, zou ik niet dikker gaan dan wat Volvo geleverd heeft.
Naast betere dempers en veren zou ik ook goed kijken naar enkele bussen, vooral de champignon vormige bussen van de voorwielophanging hebben veel te voorduren en daar merk je Poly heel goed. Duidelijk stabieler met remmen. Ook iets meer camber op de vooras helpt enorm, door ofwel enkele ringen op de reactiearmen te gebruiken en/of de veerpootlagers aan te passen. De beste dempers en veren helpen niet veel als de wielen scheef onder de auto staan bij de minste zijdelingse kracht.
Stay/veerpootbrug en ook bijvoorbeeld de verstevigingsbeugels van de 960 vooras helpen ook allemaal goed. Staat best wat over geschreven hier, beste even op zoeken.
Naast betere dempers en veren zou ik ook goed kijken naar enkele bussen, vooral de champignon vormige bussen van de voorwielophanging hebben veel te voorduren en daar merk je Poly heel goed. Duidelijk stabieler met remmen. Ook iets meer camber op de vooras helpt enorm, door ofwel enkele ringen op de reactiearmen te gebruiken en/of de veerpootlagers aan te passen. De beste dempers en veren helpen niet veel als de wielen scheef onder de auto staan bij de minste zijdelingse kracht.
Stay/veerpootbrug en ook bijvoorbeeld de verstevigingsbeugels van de 960 vooras helpen ook allemaal goed. Staat best wat over geschreven hier, beste even op zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2012 22:21 #1363599
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zijn al veel tips gegeven
Een dikkere stabilisatorstang achter is niet als eerste aan te bevelen (ook al vermeld). Deze moet wel "een beetje in balans" zijn met de voorste. Laat die dunne stabi achter maar lekker zitten. Je racet niet! Ook al vermeld: de gehele voortrein vervangen door polyurethaan rubbers en de rubbers van de panhardstang achter vervangen door poly kan geen kwaad. Sterker: een wereld van verschil!! Die rubbers hebben hun tijd op gegeven moment wel gehad en het gaat langzaam dat je er geen erg in hebt.
Dan nog een goede tip: de reactiestangen vóór verlengen met een mm of 6 middels een paar dikke ringen.. Zoek die tip maar eens op op deze site. Je krijgt hiermee een Volvo die strak en neutraal door de bochten rijdt zonder onderstuur. Niet normaal!
Als je dat allemaal hebt aangebracht (beslist niet kostbaar hooguit 150Euro) heb je een wegligging en stuurgedrag waar je "u" tegen zegt. Als je in Zuid Limburg bent mag je mijn '92 965 uitproberen. En ik rij gewoon op 195/65R15 banden. Niks bijzonders dus.
Robert
Dan nog een goede tip: de reactiestangen vóór verlengen met een mm of 6 middels een paar dikke ringen.. Zoek die tip maar eens op op deze site. Je krijgt hiermee een Volvo die strak en neutraal door de bochten rijdt zonder onderstuur. Niet normaal!
Als je dat allemaal hebt aangebracht (beslist niet kostbaar hooguit 150Euro) heb je een wegligging en stuurgedrag waar je "u" tegen zegt. Als je in Zuid Limburg bent mag je mijn '92 965 uitproberen. En ik rij gewoon op 195/65R15 banden. Niks bijzonders dus.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2012 09:57 #1363613
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opsomming
<!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:TrackMoves /> <w:TrackFormatting /> <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone> <w:PunctuationKerning /> <w:ValidateAgainstSchemas /> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:DoNotPromoteQF /> <w:LidThemeOther>NL</w:LidThemeOther> <w:LidThemeAsian>X-NONE</w:LidThemeAsian> <w:LidThemeComplexScript>X-NONE</w:LidThemeComplexScript> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables /> <w:SnapToGridInCell /> <w:WrapTextWithPunct /> <w:UseAsianBreakRules /> <w:DontGrowAutofit /> <w:SplitPgBreakAndParaMark /> <w:DontVertAlignCellWithSp /> <w:DontBreakConstrainedForcedTables /> <w:DontVertAlignInTxbx /> <w:Word11KerningPairs /> <w:CachedColBalance /> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> <m:mathPr> <m:mathFont m:val="Cambria Math" /> <m:brkBin m:val="before" /> <m:brkBinSub m:val="--" /> <m:smallFrac m:val="off" /> <m:dispDef /> <m:lMargin m:val="0" /> <m:rMargin m:val="0" /> <m:defJc m:val="centerGroup" /> <m:wrapIndent m:val="1440" /> <m:intLim m:val="subSup" /> <m:naryLim m:val="undOvr" /> </m:mathPr></w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" DefUnhideWhenUsed="true" DefSemiHidden="true" DefQFormat="false" DefPriority="99" LatentStyleCount="267"> <w:LsdException Locked="false" Priority="0" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Normal" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="heading 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 7" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 8" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 9" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 7" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 8" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 9" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="35" QFormat="true" Name="caption" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="10" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Title" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="1" Name="Default Paragraph Font" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="11" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Subtitle" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="22" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Strong" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="20" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Emphasis" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="59" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Table Grid" /> <w:LsdException Locked="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Placeholder Text" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="1" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="No Spacing" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Revision" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="34" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="List Paragraph" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="29" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Quote" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="30" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Intense Quote" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 1" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 2" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 3" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 4" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 5" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 6" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="19" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Subtle Emphasis" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="21" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Intense Emphasis" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="31" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Subtle Reference" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="32" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Intense Reference" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="33" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Book Title" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="37" Name="Bibliography" /> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" QFormat="true" Name="TOC Heading" /> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 10]> <mce:style><! /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standaardtabel; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} --> <!--[endif] --><p class="MsoNormal">Even denken of ik het een beetje goed hebt gevolgd. <p class="MsoNormal">Championrubbers vervangen is de 1<sup>ste</sup> stap. Alle rubbers vervangen van de ophanging voor èn achter (?) is het beste, door origineel materiaal of pu (laatste is beter begrijp ik) <p class="MsoNormal">En wat robert zegt de reactiestang verlengen met een mm of 6 doet al heel veel. <p class="MsoNormal">Klinkt allemaal goed. <p class="MsoNormal">Haal ik dat met de rubbers vervangen voor 150 euro? Is dit als een pakketje te bestellen? <p class="MsoNormal">Daar komt de grote hamvraag, is dit een beetje zelf te doen, want met een garagekrik en wat standaard gereedschap kom ik natuurlijk niet heel ver? De garage gaat hier natuurlijk de hoofdprijs voor vragen… <p class="MsoNormal">Ben nu al blij met de vele input, want eerlijk gezegd is verlagen geen optie, beetje strakker sturen mag wel een paar honderd euro kosten,is ook een stukje veiligheid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2012 13:16 #1363631
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lidworden
Willem, voor jou is er een tip nog vergeten, en wel de beste:
Lid worden van de vereniging!
Dan kan je meedoen aan de sleuteldagen, (gratis) krijg je op die dag advies van specialisten (gratis) en hulp van andere leden (gratis) korting op materialen (meer dan gratis) een clubblad (gratis) en een hoop gezelligheid (ook gratis).
Zo'n lidmaatschap is op basis van rendement op investering het beste wat je kunt doen. Na 1 jaar lidmaatschap en meedoen aan een paar sleuteldagen heb je het 10-voudige er uit.
Toch gauw zal ik maar zeggen!
Lid worden van de vereniging!
Dan kan je meedoen aan de sleuteldagen, (gratis) krijg je op die dag advies van specialisten (gratis) en hulp van andere leden (gratis) korting op materialen (meer dan gratis) een clubblad (gratis) en een hoop gezelligheid (ook gratis).
Zo'n lidmaatschap is op basis van rendement op investering het beste wat je kunt doen. Na 1 jaar lidmaatschap en meedoen aan een paar sleuteldagen heb je het 10-voudige er uit.
Toch gauw zal ik maar zeggen!

Moderators: Jerry Stam