Meedenken met Team 91: Wil een kunststof plaat voor koplampen en grill plaatsen

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-09-2011 12:59 #1089178 door Wytze Broerze
Ik denk er aan om een kunststof plaat voor de koplampen en de grill plaatsen om stenen door deze kwetsbare delen te vermijden.
Gewoon een 22 CM hoge kunststof plaat van 8 of 10 mm dik die op de bumper geschroefd wordt.
Voor de radiator wil ik dan een soort spijltjes model maken waar bij de twee rijen spijltjes het vlak afdichten maar dat er wel tussen de rijen door gewoon lucht kan stromen.
Mijn idee voor een beter.
Iemand misschien nog een strook doorzichtig kunststof liggen? Zeg maar 22 CM breed en een meter of 2 lang?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2011 13:12 #1331560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijk
Eens bij de vrachtwagen tuning winkels en bedrijven, die hebben van dat mooie gaas/rooster plaatwerk wat je helemaal naar wens kan maken of aanpassen.
Plexiglas(wat jij bedoelt) is leuk maar klein steentje er tegen en je hebt er een barst in zitten, nog n steetje en er is een hele hap uit(en dan zijn het alleen nog maar kleine kiezel steentjes) waar jij bang voor bent  dat ze je lampen beschadigen kunnen niet tegen gehouden worden door een plaatje plexiglas(ja als je het 5 CM dik gaat maken maar  dat wil je niet aan je neus hebben hangen)
Kleine steentjes maken weinig schade (hebben we in NL ook genoeg van op de weg liggen) voor de grotere objecten gebruikt met gaas of een rooster vorm(kijk naar vrachtwagen's in het zwaardere segment wegenbouw/bomen transport hebben allemaal roosters voor de lampen zitten en is legaal en toegestaan ook op type goedkeuring Plexiglas niet).

Tom.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2011 13:34 #1331563 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Afscherming
Je ziet ze in Scandinavië wel rijden met van die kunststof plaatjes voor de koplampen, Org.Volvo of Biltema, weet ik niet.
Radiateur; gewoon gaas voor je radiateur spannen, kijk eens bij een radiateur van een grotere vrachtwagen.
Vangt 99% van de steenslag en incecten op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2011 13:35 #1331564 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koplampen.
Voor de koplampen zou ik lexanplaat pakken, is wat dikker en splintert niet, bij het eerste steentje, sterker nog, als het goed is, helemaal niet.Ligt gewoon bij de Karwei in het vak, prijs valt mee, formaten zijn ook wel handelbaar.
Voor je luchtinlaat zou ik niks meer maken, dan de lampen die je toch al van plan bent.Hooguit, zoals hierboven aangegeven, een gaasrooster achter de grille.
Maak je eerder zorgen om je carter, denk ik dan, daar heb je ook een vrij net rek voor beshikbaar, desnoods een staalplaat, dat de klap verdeeld wordt, zeg maar.En de slangen van je stuurbekrachtiging, die, als die plastic bak (ook niet erg stevig) weg is, een beetje raar onder de auto bungelen.Of de brandstofleiding, die in het rek onder de auto samenkomen, op het midden van de auto, met drempels al het laagste puntStukkie plaatstaal kan je een hoop ellende besparen.
Maar goed, dat was de vraag niet....;-)

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2011 13:55 #1331567 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Polycarbonaat
Inderdaad slagvast Polycarbonaat is de beste optie en Lexan is daar een voorbeeld van. Er rijden auto's rond met koplamplenzen van dit materiaal dus naar de bouwmarkt !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2011 16:02 #1331579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic origineel volvo
Stond van de week een setje orginele koplampbeschermers op marktplaats.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
27-09-2011 17:01 #1331582 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic deze?

MaartenSmits schreef : Stond van de week een setje orginele koplampbeschermers op marktplaats.

<a href=" s508.photobucket.com/albums/s322/ALEXAND...current=DSC00343.jpg " target="_blank"> i508.photobucket.com/albums/s322/ALEXANDER780/DSC00343.jpg " alt="Photobucket" />
nog nieuw in de verpakking. overigens org volvo item.
echter grote keien houden ze ook niet weg van het glas.
afstand is te dan te dicht erop.
gemiddelde keien wel.
maar het voorkomt ook dat het glas (als deze kapot gaat) niet voor je banden valt maar gewoon in de unit blijft.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-09-2011 22:31 #1331625 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Hoi Alexander
Zo te zien van een 940 koplamp?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2011 23:14 #1331636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EPG
epg is de fabrikant van deze koplampbeschermingskapjes (yes, 3x woordwaarde)
OOk grotere stenen houden ze tegen hoor, erg sterk ook bij vorst. Ik heb ze zelf ook, zaten bij mijn auto erbij toen ik 'm importeerde uit Zweden. Is een origineel accessoire. Zit gewoon geklemd tussen lampunit en bumper en aan de bovenkant met lipjes over de lamp (zitten uitsparingen op de unit)
Maar ik zou voor gaas gaan. Dat werkt ook tegen bomen en takken. Is beter wat betreft koeling en je kan uit één stuk de gehele voorzijde doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2011 08:04 #1331649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voordeel
Voordeel van gaas lijkt me ook dat het niet dof wordt door zand/kleine steentjes en begint te reflecteren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC