- Berichten: 38
Meedenken met Team 91: Wil een kunststof plaat voor koplampen en grill plaatsen
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Gewoon een 22 CM hoge kunststof plaat van 8 of 10 mm dik die op de bumper geschroefd wordt.
Voor de radiator wil ik dan een soort spijltjes model maken waar bij de twee rijen spijltjes het vlak afdichten maar dat er wel tussen de rijen door gewoon lucht kan stromen.
Mijn idee voor een beter.
Iemand misschien nog een strook doorzichtig kunststof liggen? Zeg maar 22 CM breed en een meter of 2 lang?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Plexiglas(wat jij bedoelt) is leuk maar klein steentje er tegen en je hebt er een barst in zitten, nog n steetje en er is een hele hap uit(en dan zijn het alleen nog maar kleine kiezel steentjes) waar jij bang voor bent dat ze je lampen beschadigen kunnen niet tegen gehouden worden door een plaatje plexiglas(ja als je het 5 CM dik gaat maken maar dat wil je niet aan je neus hebben hangen)
Kleine steentjes maken weinig schade (hebben we in NL ook genoeg van op de weg liggen) voor de grotere objecten gebruikt met gaas of een rooster vorm(kijk naar vrachtwagen's in het zwaardere segment wegenbouw/bomen transport hebben allemaal roosters voor de lampen zitten en is legaal en toegestaan ook op type goedkeuring Plexiglas niet).
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Radiateur; gewoon gaas voor je radiateur spannen, kijk eens bij een radiateur van een grotere vrachtwagen.
Vangt 99% van de steenslag en incecten op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor je luchtinlaat zou ik niks meer maken, dan de lampen die je toch al van plan bent.Hooguit, zoals hierboven aangegeven, een gaasrooster achter de grille.
Maak je eerder zorgen om je carter, denk ik dan, daar heb je ook een vrij net rek voor beshikbaar, desnoods een staalplaat, dat de klap verdeeld wordt, zeg maar.En de slangen van je stuurbekrachtiging, die, als die plastic bak (ook niet erg stevig) weg is, een beetje raar onder de auto bungelen.Of de brandstofleiding, die in het rek onder de auto samenkomen, op het midden van de auto, met drempels al het laagste puntStukkie plaatstaal kan je een hoop ellende besparen.
Maar goed, dat was de vraag niet....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
MaartenSmits schreef : Stond van de week een setje orginele koplampbeschermers op marktplaats.
<a href=" s508.photobucket.com/albums/s322/ALEXAND...current=DSC00343.jpg " target="_blank">
nog nieuw in de verpakking. overigens org volvo item.
echter grote keien houden ze ook niet weg van het glas.
afstand is te dan te dicht erop.
gemiddelde keien wel.
maar het voorkomt ook dat het glas (als deze kapot gaat) niet voor je banden valt maar gewoon in de unit blijft.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
OOk grotere stenen houden ze tegen hoor, erg sterk ook bij vorst. Ik heb ze zelf ook, zaten bij mijn auto erbij toen ik 'm importeerde uit Zweden. Is een origineel accessoire. Zit gewoon geklemd tussen lampunit en bumper en aan de bovenkant met lipjes over de lamp (zitten uitsparingen op de unit)
Maar ik zou voor gaas gaan. Dat werkt ook tegen bomen en takken. Is beter wat betreft koeling en je kan uit één stuk de gehele voorzijde doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.