RVS remslangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rubber remslangen zijn achterhaald. Om <font face="Verdana" size="3" color="#000000">een hogere remdruk, een kortere pedaalslag en een optimale bescherming tegen veroudering, steenslag en inscheuren te verkrijgen, monteert men tegenwoordig rvs-remslangen.</font>
Ik wil niet achterblijven met de Wolvo, dus heb ik ook flink in de buidel getast. Alleen vraag ik me af, of de koppeling wel goed is aan de slang. Ik durf hem zodoende niet volledig van z'n verpakking te ontdoen. Veronderstel dat ik hem nog moet ruilen.
Weet iemand hoe de koppeling van een remslang eruit moet zien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik ben met je eens dat dit een goeie upgrade is. Goeie zet!Staan bij mij ook op het verlanglijstje als de financiën het weer toelaten.
Welk merk heb je gekocht, Goodridge? En waar heb je ze vandaan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe duur is duur ongeveer? Iets bekend over de levensduur en kun je zien als het begint te verslijten voor dat het lekt (dat vind ik wel een voordeel van ouderwets rubber)?
Vriendelijke groeten uit Zuid-Limburg,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens is alleen de ommanteling van gevlochten RVS-staal, de kern is een kunsstof, de koppelingen worden er aan gekrompen. Aircraft spec.
Op de rallywagens gebruiken we het ook. Ideaal spul.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welke remblokken of schijven je gebruikt is trouwens totaal niet van invloed.
Green stuff op een 960: Dat kan wel maar verwacht niet veel verbetering t.o.v. standaard blokken. Wil je ze echt omdat je vaker 200+ in Duitsland rijdt en dan ook na 3x remmen nog rempower over wil hebben, dan heb je beter spul nodig:
Als je performance remblokken wil gebruiken neem dan minimaal Redstuff als je toch EBC wil gebruiken of anders Pagid blauw of Ferodo DS2500. Deze zijn nog net te gebruiken op straat. Overigens alleen op de vooras (die nl. 65-70% van de remkracht levert), achter kan je gewoon toe met standaard blokken, dat doen wij op de rallyauto ook, nooit problemen mee.
Neem <u>nooit</u> een full-race blok voor op straat! Die moeten nl. eerst warm zijn voor ze goed presteren. Na 50km snelwegrijden wil je er niet aan het eind van de afrit pas achter komen dat je auto niet remt (omdat de remmen dan immers koud zijn)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leuke remblokken voor op je Volvo: Textar!
Zijn feitelijk remblokken voor zwaarder gebruik (taxi e.d.). Remt prima, gaat lang mee, minder fading.
En zoals JanV al zegt. Gooi geen geld over de balk aan dure blokken op de achteras.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Levensduur is erg lang. Waarschijnlijk zo lang als de auto mee gaat.jgootzen schreef : Iets bekend over de levensduur en kun je zien als het begint te verslijten voor dat het lekt (dat vind ik wel een voordeel van ouderwets rubber)?
Lekkage: Goed punt! Nee, dat is inderdaad slechter zichtbaar. Maar toch nog wel redelijk, het zweet nl. dwars door de staalgevlochten mantel heen. De mantel zit er dan ook om om de kern te beschermen tegen steentjes. Als het goed genoeg is voor rally is het zeker goed genoeg voor op straat.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Dat is in "hydrauliek-slangen-land" niet echt veel.
Doordat er bij een remsysteem maar erg weinig volume verplaatsing is, is het erg belangrijk dat er weinig rek op de slangen zit. Dat maakt het pedaal-gevoel minder hard en ongevoelig.
Of die RVS omvlechting nou werkelijk zin heeft?
Ik heb de beste ervaring met erg dikwandige slang met een minimale doorlaat.
Omdat ik zelf een pers heb om hydr. slangen te maken, heb ik ze wel zelf gemaakt.
Probleem is vaak om aan de juiste koppelingen te komen, hier heb je tientallen soorten en maten in. Hier zit weinig logica in.
- Marco
- Nieuw lid
-