RVS remslangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2007 10:49 #1057930 door V700 register
RVS remslangen is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Rubber remslangen zijn achterhaald. Om <font face="Verdana" size="3" color="#000000">een hogere remdruk, een kortere pedaalslag en een optimale bescherming tegen veroudering, steenslag en inscheuren te verkrijgen, monteert men tegenwoordig rvs-remslangen.</font>
Ik wil niet achterblijven met de Wolvo, dus heb ik ook flink in de buidel getast. Alleen vraag ik me af, of de koppeling wel goed is aan de slang. Ik durf hem zodoende niet volledig van z&#39;n verpakking te ontdoen. Veronderstel dat ik hem nog moet ruilen.
Weet iemand hoe de koppeling van een remslang eruit moet zien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2007 19:09 #1153113 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Ik weet niet hoe die er precies uit moet zien.
Maar ik ben met je eens dat dit een goeie upgrade is. Goeie zet!Staan bij mij ook op het verlanglijstje als de financiën het weer toelaten.
Welk merk heb je gekocht, Goodridge? En waar heb je ze vandaan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2007 20:13 #1153124 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Origineel...
...heeft meestal mijn voorkeur, maar dit vind ik wel een goed idee.
Hoe duur is duur ongeveer? Iets bekend over de levensduur en kun je zien als het begint te verslijten voor dat het lekt (dat vind ik wel een voordeel van ouderwets rubber)?
Vriendelijke groeten uit Zuid-Limburg,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2007 22:43 #1153162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb ze op m'n oude BMW,
ik heb ze op m&#39;n oude BMW, die set van 4 koste mij toen ongeveer 100 euro.
Overigens is alleen de ommanteling van gevlochten RVS-staal, de kern is een kunsstof, de koppelingen worden er aan gekrompen. Aircraft spec.
Op de rallywagens gebruiken we het ook. Ideaal spul.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2007 22:58 #1153168 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb ze al op mn 960
ik heb ze al op mn 960 b204ft zitten. merk goodridge, via IPDUSA.com Kosten 98 dollar voor wagens met abs (4 slangen) of 148 dollar voor wagens zonder abs (6 slangen). Merk er trouwens weinig van, wellicht helpt het pas echt met een setje ebc greenstuff blokken en geperforeerde of gegroefde schijven???

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2007 23:39 #1153180 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zonder ABS heb je op de
zonder ABS heb je op de remlimiet meer gevoel in de rem, je kan echt tegen het blokkeren aan je rem doseren. (ik gebruik de BMW wel eens op een circuit) M.a.w. op auto&#39;s zonder ABS ervaar je de voordelen beter. Verder slijten ze niet. Rubber droogt uit, veroudert en zwelt op van binnen. Af en toe vernieuwen en goed ontluchten van het remsysteem zorgt er ook voor dat het remgevoel optimaal blijft. (remvloeistof veroudert!)
Welke remblokken of schijven je gebruikt is trouwens totaal niet van invloed.
Green stuff op een 960: Dat kan wel maar verwacht niet veel verbetering t.o.v. standaard blokken. Wil je ze echt omdat je vaker 200+ in Duitsland rijdt en dan ook na 3x remmen nog rempower over wil hebben, dan heb je beter spul nodig:
Als je performance remblokken wil gebruiken neem dan minimaal Redstuff als je toch EBC wil gebruiken of anders Pagid blauw of  Ferodo  DS2500. Deze zijn nog net te gebruiken op straat. Overigens alleen op de vooras (die nl. 65-70% van de remkracht levert), achter kan je gewoon toe met standaard blokken, dat doen wij op de rallyauto ook, nooit problemen mee.
Neem <u>nooit</u> een full-race blok voor op straat! Die moeten nl. eerst warm zijn voor ze goed presteren.  Na 50km snelwegrijden wil je er niet aan het eind van de afrit pas achter komen dat je auto niet remt (omdat de remmen dan immers koud zijn) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2007 23:56 #1153183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic off topic
We dwalen wat af, maar het is wel relevant.
Leuke remblokken voor op je Volvo: Textar!
Zijn feitelijk remblokken voor zwaarder gebruik (taxi e.d.). Remt prima, gaat lang mee, minder fading.
En zoals JanV al zegt. Gooi geen geld over de balk aan dure blokken op de achteras.
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2007 00:02 #1153186 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic levensduur/lekkage

jgootzen schreef : Iets bekend over de levensduur en kun je zien als het begint te verslijten voor dat het lekt (dat vind ik wel een voordeel van ouderwets rubber)?

Levensduur is erg lang. Waarschijnlijk zo lang als de auto mee gaat.
Lekkage: Goed punt! Nee, dat is inderdaad slechter zichtbaar. Maar toch nog wel redelijk, het zweet nl. dwars door de staalgevlochten mantel heen. De mantel zit er dan ook om om de kern te beschermen tegen steentjes. Als het goed genoeg is voor rally is het zeker goed genoeg voor op straat. 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2007 02:19 #1153194 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Remslangen
Bij mijn weten komt er, bij een noodstop, maar 80 Bar op zo&#39;n slang te staan.
Dat is in "hydrauliek-slangen-land" niet echt veel.
Doordat er bij een remsysteem maar erg weinig volume verplaatsing is, is het erg belangrijk dat er weinig rek op de slangen zit. Dat maakt het pedaal-gevoel minder hard en ongevoelig.
Of die RVS omvlechting nou werkelijk zin heeft?
Ik heb de beste ervaring met erg dikwandige slang met een minimale doorlaat.
Omdat ik zelf een pers heb om hydr. slangen te maken, heb ik ze wel zelf gemaakt.
Probleem is vaak om aan de juiste koppelingen te komen, hier heb je tientallen soorten en maten in. Hier zit weinig logica in.

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2007 04:07 #1153198 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Goodridge Benelux
Goed spul en niet duur en de mannen in Delft zijn ook nog eens erg behulpzaam. Ja ja waar vind je ze nog. Ik bel om half zes in de namiddag. Wordt nog opgenomen ook. Oh zegt die man, maak ik nog wel even doe ik ze daarna direct op de post.Een verademing na de hele rits aan winkels welke ik gevraagd had of ze iets konden leveren voor een 960. Het standaard antwoord was steeds: moeilijk, moeilijk, moeilijk (drie keer woordwaarde dus kassa) Was voor een setje van vier, voor mijn 960 incl. porto 91,- Euro kwijt. Voor de 960 met multilink is trouwens een iet wat afwijkende samenstelling tov de starre achteras variant gewenst. Zijn eigenlijk twee keer twee voorslangen van een 850 T5.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC