Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: identificatie)

  • Leo Foederer
  • Leo Foederer's Profielfoto
28-08-2018 19:56 - 28-08-2018 19:57
Beantwoord door Leo Foederer in topic Stempel op kentekenbewijs deel 1
Die stempel is gezet op een postkantoor. Dit soort stempels werden in de jaren 60/70/80 gebruikt voor vooral girostortingen. Bovenaan zie je de plaats waar het postkantoor was gevestigd. Aan de linkerkant de persoonlijke identificatie van de postambtenaar die de stempel op dat moment gebruikte. In het midden de datum en een volgnummer. Onderaan een specificatie van het postkantoor (vaak een straatnaam waarmee het postkantoor werd aangeduid). Dit is dus duidelijk een algemene reserve-stempel. En die heeft zeker geen relatie met de auto zelf.

In die periode werden kentekenbewijzen deel II overgeschreven op de grotere postkantoren.

Ik was zelf destijds een "loketambtenaar" en weet daarom welke stempels in gebruik waren. Zie hier een afdruk op een stortingsbewijs van de Postcheque- en Girodienst, waarvoor die stempels algemeen gebruikt werden:
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
21-06-2018 20:42 - 03-09-2022 08:35
Beantwoord door Lars Rengersen in topic VIN komt niet overeen met kentekenregister

Edwin schreef : Toch te vroeg gejuicht, vandaag een brief van de RDW in de bus met het verzoek een afspraak te maken waarbij ze het chassisnummer nader willen onderzoeken.
Ik was er al een beetje bang voor, het nummer is slecht leesbaar en er is een cijfer opnieuw ingeslagen in het verleden. Dit was op de foto die ze hebben ontvangen ook te zien.

 

Oei, ik zal voor je duimen. Mocht je ondersteuning zoeken hierin? Ik heb voor mijn ombouw project wat tips gehad van Ad van www.idtech.nl om 100% zeker te zijn dat ik geen indentiteit issues kan krijgen achteraf. Hij is gespecialiseerd in onderzoek aan voertuigen en onderdelen om de juiste herkomst daarvan vast te stellen. Dus mocht je spaak lopen bij de RDW zou je hem om bijstand kunnen vragen.

Ed van der Zee schreef : Het gaat om een toevoeging, chassisnummer zelf is eenduidig en wagen is al langbekend, verwacht geen problemen

Ik hoop het, maar wat je schrijft "chassisnummer zelf is eenduidig" gaat dus niet op aangezien Edwin schrijft "het nummer is slecht leesbaar en er is een cijfer opnieuw ingeslagen in het verleden.
Onlangs stond er nog een donkerblauwe combi te koop op marktplaats zonder kenteken. Navraag leverde op dat de achterliggende reden was dat men in Zweden ooit zelf had geprobeerd om een onduidelijk chassisnummer met slagcijfers duidelijker te maken.
Dus de auto had Zweedse papieren, overeenkomend chassisnummer, echter er was aan gerommeld dus voor de RDW een reden om geen kenteken te verstrekken. Op de site van de RDW staat namelijk:

De RDW kan de inslag weigeren als zij de identiteit van uw voertuig niet kan vaststellen. Gevolg daarvan is, dat de RDW de registratie beëindigt en de tenaamstelling vervallen verklaart. U mag dan niet meer met het voertuig rijden.

Maar goed, hopelijk valt het onderzoek gewoon positief uit. Dan volgt er inderdaad inslag. Hopelijk weegt in het onderzoek ook mee dat er al een Nederlands kenteken op zit.
Succes!
  • Leo Foederer
  • Leo Foederer's Profielfoto
08-06-2018 21:04
Beantwoord door Leo Foederer in topic Wie kan mij informatie geven
Het juiste chassisnummer staat op het typeplaatje samen met type, kleur en bekleding. Het echte chassisnummer is meestal ingeslagen in het schutbord boven de kachel, dus niet op een "los" plaatje zoals dat ook nog te zien is op de foto.
Zie ook hier www.volvokv.nl/forum/algemene-discussies...icatieplaatje#176072
  • Kees Vos
27-03-2018 17:22
Beantwoord door Kees Vos in topic chassisnummer en identificatieplaatje
Marcel, Je had nog even moeten wachten met het bellen naar het RDW, eerst in Nederland rond vragen hoe je dit moet oplossen.
Dan een Volvo, in dit geval een PV 444 uit 1957, van voor bouwjaar 1960 en verkocht in Zweden voor de binnenlandse markt, heeft nooit een ingeslagen chassis nummer. Het chassis nummer staat dan alleen op het zgn plaatje onder de motorkap. Dus je zult bij deze auto geen ingeslagen chassis nummer vinden. tenzij hij ooit is ingevoerd. Als je geen Zweeds kenteken hebt dan wordt het moeilijk om een Nederlands kenteken te krijgen, zo niet onmogelijk.
Stuur mij een pb met je telefoonnummer en woonplaats, misschien kan ik je helpen, ik zeg met nadruk misschien.
  • Cor Mulder
27-03-2018 14:15
Beantwoord door Cor Mulder in topic chassisnummer en identificatieplaatje
Marcel, bij 'Volvo te koop aangeboden' op dit forum staat een 444 uit 1957 te koop.
Wellicht kan de verkoper jou op weg helpen met de juiste plek van het chassisnummer.
Succes!
  • Rudolf Kleyn
27-03-2018 14:14
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic chassisnummer en identificatieplaatje
Het inmiddels alweer zelf klassieke Vdemecum voor PV en Duett meldt dat het chassisnummer van de 444 (en eerste serie 544) zou zijn ingeslagen op het platte deel van de linker 'snip' (de snippen zijn de balken waar de motor tussen hangt en de voortrein aan vast zit). 'Dus ergens onder de stuurstang, meestal onvindbaar door een dikke laag vuil, vet en bitag. Bij nog niet officieel ingevoerde wagens kan het zelfs geheel ontbreken.'

Zie foto.

Succes!
  • Marcel van den Eijnden
27-03-2018 13:30
Beantwoord door Marcel van den Eijnden in topic chassisnummer en identificatieplaatje
Paul dank voor je inspiratie om door te gaan. Kun je ook aangeven waar je het gevonden hebt??
  • Paul Schaap
27-03-2018 13:03
Beantwoord door Paul Schaap in topic chassisnummer en identificatieplaatje
Ik heb me ooit het schompes gezocht naar een ingeslagen chassisnummer; en heb het later, toen ik de moed al (bijna) had opgegeven toch nog bij toeval gevonden.... Blijf nog even heel goed zoeken, met name het chassis kan in de loop der jaren vreemde camouflage-plekken vertonen... Succes!!!
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
26-03-2018 21:02
Beantwoord door Lars Rengersen in topic chassisnummer en identificatieplaatje
Oei!
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar hij forse restauratieprojecten en in het bijzonder auto's met buitenlandse kentekens is het raadzaam om je auto te laten schouwen. Dan zit er nog niet zo'n groot (financieel) belang op en bij groen licht krijgt je auto dan een "loodje" die eraf gaat bij de invoerkeuring.

Je zou eens contact kunnen zoeken met Ad Koenders van IDtech. Die staat mensen juist in dit soort gevallen bij www.idtech.nl

Succes!
  • Marcel van den Eijnden
26-03-2018 18:49
chassisnummer en identificatieplaatje is gemaakt door Marcel van den Eijnden
ik ben bezig met een 444 uit 1957. ik heb deze auto gekocht van een kennis waar ie al jaren in de garage stond. In de hele auto is geen chassisnummer te vinden en ook het identificatieplaatje is niet aanwezig. wat ik wel heb is een uitvoerbewijs van deze auto waar een chassisnummer op staat. ik heb deze kwestie voorgelegd aan de RDW en vandaag werd ik gebeld met de mededeling dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat ik geen kenteken kan krijgen!! aangezien ik al behoorlijk ver ben met de restauratie was dit niet de mededeling waar ik op zat te wachten. nu is de vraag of iemand al eens met deze kwestie te maken heeft gehad, misschien nog een identificatieplaatje heeft liggen van 444 type L uit 57 wetende dat ik er ook een nummer in kan slaan maar geen risico wil lopen.
  • Stretch Armstrong
22-02-2018 16:53
Beantwoord door Stretch Armstrong in topic Versnellingsbak identificatie nodig AUB
Geweldig Fred - dank je wel

Nu kan ik met zekerheid een pakkingset bestellen

Bedankt ook voor de tips
  • Fred Kok
  • Fred Kok's Profielfoto
22-02-2018 11:23 - 22-02-2018 11:32
Beantwoord door Fred Kok in topic Versnellingsbak identificatie nodig AUB
Ja hoor, = M40!
Bedenk dat pakkingen vernieuwen ( als je goed wilt doen) niet zomaar gaat. De hoofdas + de er onder liggende secundaire as, moeten er dan uit. Met als gevolg dat de naaldlagers er uit vallen,geen probleem, als het maar schoon en voorzichtig gebeurd. Kijk eens bij bv. HAYNES. Check dan ook de secundaire as op inloop sporen
bijgaand een paar plaatjes
succes Fred
  • Stretch Armstrong
22-02-2018 10:11
Versnellingsbak identificatie nodig AUB is gemaakt door Stretch Armstrong
Ik heb mijn versnellingsbak uit mijn nieuw PV gehaald om de pakkingen te vervangen maar er is geen type plaat aanwezig.

Voor de zekerheid wil ik graag met jullie controleren of mijn bak een M40 is

(Zie bijlagen)

(Met dank)
  • V300 register
08-08-2017 13:11
Beantwoord door V300 register in topic Stevens tweede Volvo 340 diesel 1985
het blauw is wel een mooie sprekende kleur. Lijkt me dat je hier dan beter een nieuwe eigenaar voor kunt zoeken die niet zo veel waarde aan de details hecht.

voor je eigen diesel heb ik al eens eerder geroepen... donor blok erin ... motor identificatie plaatje omzetten :+
  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
24-07-2017 09:35
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic ID plaatje 1800/Amazon
ik weet dat dit en oud draadje is maar is hier ooit nog wat goeds uit gekomen ? of met andere woorden waar kan men een identificatie plaatje laten drukken
  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
19-07-2017 10:32
identificeren van wagen is gemaakt door Serge van Ruyssevelt
Ik las dit in een vroeger onderwerp maar als ik deze persoon een mail probeer te sturen komt hij terug als onbestelbaar

Je kunt rechtstreeks naar "Zweden" mailen. Bij Volvo is er een afdeling waar je informatie kan opvragen over je auto.
Het e-mailadres is: fredrik.ljungqvist@volvo.com
In de mail zou ik gewoon alle nummers vermelden die je kunt vinden. Chassisnummer en alle nummers van op het identificatieplaatje.
Ik heb het laatst ook gedaan voor mijn 164 en de amazon van pa! Dan kun je ook gelijk controleren of de originele motor en bak nog in de auto ligt, en in wat voor uitvoering en op welke datum de auto de fabriek heeft verlaten.
  • Rudi Dortangs
  • Rudi Dortangs's Profielfoto
30-05-2017 23:51
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic oorsprong mototrblok verklaren
Lees dit maar eens, zonder commentaar van mij:
www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Identific...erde-voertuigen.aspx
  • Oscar Corsten
  • Oscar Corsten's Profielfoto
15-05-2017 17:22
Beantwoord door Oscar Corsten in topic Herkenning B18 motor
Beste Wim,

Daarnaast kan je met het motor nummer heel wat te weten komen.
Zo is er over elk nummer te vinden hoe die origineel is uitgerust. Inclusief carb en welke nokkenas.
De nummers kan je hier vinden:
www.164-140club.de/pdf/Motorausfuehrungen-V1.pdf

De identificatie/ vinden van de nummers kan je aan de hand van het volgende document doen:
www.scandcar.nl/motortypen-volvo/

Succes en groet,


Oscar
  • Paul Schaap
16-04-2017 23:11
Beantwoord door Paul Schaap in topic Front Amazon identificatie
Als je nog een frontje zoekt, Lars: ik heb nog een heel aardige liggen.
  • Ernest Zethof
  • Ernest Zethof's Profielfoto
16-04-2017 17:47
Beantwoord door Ernest Zethof in topic Front Amazon identificatie
Ha Lars,

Raadsel opgelost, maar voor jou niet bruikbaar dus, opzoek naar een nieuw frontje.

Succes

Ernest
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
16-04-2017 17:05
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Front Amazon identificatie
Dank!
Dan gaat hij in de verkoop.
Misschien dat iemand met dat type motorkapsluiting er nog wat mee kan. Zelf zou ik in dat geval wel de grille openingen aanpassen naar het vroege type, maar ja, ik heb niet van die hele vroege.
  • Ed van der Zee
  • Ed van der Zee's Profielfoto
16-04-2017 10:23
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Front Amazon identificatie
Ja, Siang, je hebt twee keer gelijk, allen een fijne Pasen gewenst
  • Siang Phoa
  • Siang Phoa's Profielfoto
15-04-2017 23:46
Beantwoord door Siang Phoa in topic Front Amazon identificatie
Is inderdaad hoogst merkwaardig.
De dikke grille is gebruikt voor de typen met B16 dus tot en met 1961. De grille die de bevestigingsoogjes nodig heeft is gebruikt vanaf bj 1965.
De oude motorkap bevestiging die het vierkante gat nodig heeft - zie foto - is voor zover ik weet gebruikt in de jaren 57-58, misschien zelfs nog 1959.
Als je retro wilt gaan, dan doe je dat op uiterlijkheden. Een B16 grille misstaan mijns inziens niet op een 1970 Amazon, maar ik kan me niet voorstellen dat je terug wilt gaan naar een vroegere motorkapsluiting die in de praktijk niet goed bleek te functioneren.

  • Siang Phoa
  • Siang Phoa's Profielfoto
15-04-2017 23:46 - 15-04-2017 23:47
Beantwoord door Siang Phoa in topic Front Amazon identificatie
Is inderdaad hoogst merkwaardig.
De dikke grille is gebruikt voor de typen met B16 dus tot en met 1961. De grille die de bevestigingsoogjes nodig heeft is gebruikt vanaf bj 1965.
De oude motorkap bevestiging die het vierkante gat nodig heeft - zie foto - is voor zover ik weet gebruikt in de jaren 57-58, misschien zelfs nog 1959.
Als je retro wilt gaan, dan doe je dat op uiterlijkheden. Een B16 grille misstaat mijns inziens niet op een 1970 Amazon, maar ik kan me niet voorstellen dat je terug wilt gaan naar een vroegere motorkapsluiting die in de praktijk niet goed bleek te functioneren.

  • Rudi Dortangs
  • Rudi Dortangs's Profielfoto
15-04-2017 16:54
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Front Amazon identificatie
Het lijkt me toch bewust gedaan. Hoe zou een dergelijke plaat midden 60er jaren of later per ongeluk in de productie landen, en vooral: iemand heeft ook de passende twee gaten in de frontplaatrand geboord, die er normaal niet in zitten. Puntlassen kan men ook later buiten de fabriek gedaan hebben, maar als het allemaal in dezelfde originele fabrieksgrondlak is verwacht ik toch fabriekswerk. Misschien is het onderdeelnummer toch ergens te vinden.
Weergeven 51 - 75 uit 196 resultaten.