Spiegels flank 123GT

Lees meer
01-01-2024 09:32 #1043560 door Eric Dezittere
Spiegels flank 123GT is gemaakt door Eric Dezittere
Twee zeer mooie spiegels voor de 123GT . Doe een bod naar waarde
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-01-2024 11:43 #1043565 door Cor Mulder
Beantwoord door Cor Mulder in topic Spiegels flank 123GT
Eric,
Allereerst de beste wensen voor 2024.
De spiegels die je aanbiedt zijn géén originele spiegels voor de 123GT.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2024 00:06 #1043567 door H. Timmer
Beantwoord door H. Timmer in topic Spiegels flank 123GT
Lijken meer op de flankspiegels van de vroege Range Rover!
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2024 18:43 #1043578 door Eric Dezittere
Beantwoord door Eric Dezittere in topic Spiegels flank 123GT
Beste H. Even goed kijken, Op foto s zie je duidelijk het ingedrukt embleem van Volvo. Dus met LIJKEN ben je niets. Maar Cor heeft wel gelijk. Even vergeleken met deze op mijn GT, en de armen zijn inderdaad ietsje langer dan deze op de GT. De spiegels zelf zijn van een latere nalevering schijnt het, sinds deze van de GT niet meer konden geleverd worden, werden deze nageleverd. Schijnbaar gebruikt op een ander type van Volvo. Intussen is het stel ook verkocht .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2024 16:33 #1043610 door Eric Dezittere
Beantwoord door Eric Dezittere in topic Spiegels flank 123GT
Dag Cor. Uit interesse ! weet jij op welke volvo dit type van spiegels ooit geplaatst is geweest? 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2024 17:23 #1043611 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Spiegels flank 123GT
Hallo Eric,
zover mij bekend en ook (zover op tekeningen mogelijk) in de onderdelenboeken te zien werden deze voor op B18 Amazon Kombi aangeboden, maar iemand die ik ken had deze ook op een Amazon 123GT (eventueel een vroege versie daarvoor? in de onderdeelboeken zijn er trouwens twee verschillende nummers voor Amazon 123GT spiegels).
Voor de Duett bestaan er ook spiegels met dit type spiegelblad (normaal trouwens met minder mooie witte/vergeelde kunststoffen rand waarmee het glas vast zit), maar dan zijn de armen duidelijk langer.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2024 19:35 #1043614 door Cor Mulder
Beantwoord door Cor Mulder in topic Spiegels flank 123GT
Dag Eric,
Zoals Rudi zegt zaten deze spatbordspiegels op sommige Amazons combi (zie folderblad uit 1968), waarbij de armen langer zijn dan die van de 123GT-spiegels en de achterkant van de spiegel zelf is bol en dat is ook afwijkend van het spiegelblad van de 123GT (zie afbeelding).
Dit type spiegel zat niet op de 123GT, maar uit (vermoedelijk) onwetendheid zijn/worden deze spiegels wel eens als 'originele' 123GT-spiegels verkocht. Of 123GT-eigenaren gebruiken dit type spiegel (bij gebrek aan origineel) als alternatief voor de originele 123GT-spiegel.
De twee verschillende onderdeelnummers hebben te maken met het voetje van de spiegelarm: in de meeste gevallen is het een langwerpig voetje met een ronde voorkant en een puntige achterkant, maar in sommige gevallen heeft de spiegelarm een rond voetje (zie afbeelding).
In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland werden de Talbot Yorck sportspiegels op de 123GT's geleverd (zie afbeelding).

 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF



 

 

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2024 19:59 - 04-01-2024 19:59 #1043615 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Spiegels flank 123GT
Hallo Cor,
ik zie op je afbeelding van de spiegel met het sportief uitziende paar ook het gewone voetje (aan een kant rond en aan de andere kant spits), maar van de ronde kant ervan gezien (dus ander perspectief), de punt van de puntige kant is naar mijn mening nog net te zien.
De puntige voetjes zijn er wel in twee uitvoeringen: een met een echt spits puntje en een met een iets afgerond puntje, of deze op elkaar volgen of bij verschillende types spiegels horen weet ik niet, maar ze passen onderling op de verschillend lange armen.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2024 21:08 #1043617 door Davy Rutten
Beantwoord door Davy Rutten in topic Spiegels flank 123GT
ik heb een foto van de 3 verschillende armen (GT-combi-duett) en de 2 verschillende voetjes.
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2024 23:08 #1043619 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Spiegels flank 123GT
Hallo Davy,
hartelijk dank voor de duidelijke overzichtfoto, ik was van plan er eens een te maken maar was er nog niet aan toe gekomen.
Nu nog een foto van de voor- en achterkant van de twee verschillende spiegelbladen. Ik ken trouwens de RVS iets vlakkere versie waar het glas direct in geklemd zit in combinatie met de kortste arm en de verchroomde iets bollere versie waar het glas met een witte kunststoffen rand in vast zit in combinatie met de twee langere armen.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.