Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
22-02-2013 22:48 #123780 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ik blijf het een bijzonder project vinden. Alles is goud wat blinkt zelfs de fiets op de achtergrond. Wat ik me wel afvraag is of de buitentemperatuur niet te laag is om spuitwerk buiten te gaan verrichten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2013 11:26 #123787 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ kevin haha ja ik zat er al een beetje mee in de knoei in mn hoofd.. de lak overigens verkijk je je al gauw op, ik heb hetzelfde gedaan toen bij mijn b18 en raar genoeg bleef het perfect zitten (zie foto) als je gewoon goed laag voor laag spuit is er niks aan de hand, lang leve action lak haha.

@ Lars, klopt het probleem alleen is dat ik het chassis aan een maat van me had verkocht aangezien hij geschorst was en hij niet op koopgrond en in het zicht stond (dus kun je al gauw problemen met de politie e.d. krijgen aangezien er dan geen kenteken op zit) En tevens stond hij onwijs in de weg, aangezien ik eigenlijk maar ruimte heb voor 1 auto. en hij had besloten dat hij naar de sloop ging, dus had er weinig over te zeggen.

@boele ik weet het niet precies, ergens in zwolle dat zou ik even aan mn maat moeten vragen aan wie ik hem verkocht had. ik zal je een berichtje doen zodra ik het weet

@ rené bedankt, ikzelf ben ook vrij apart haha. Het viel opzich wel mee, heb een beetje de warmste dagen in de week opgezocht om te spuiten, wat ik heb gedaan is de spuitbussen warm gemaakt van te voren zodat de lak beter hecht. het enige probleem is dat je lang moet wachten voordat het droog is, puur kwestie van geduld dus (:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2013 16:57 #123812 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
UPDATE

dankzij Kevin de Leuw nog even goed aan mijn hoofd gekrabd en kwam inderdaad achter dat mijn systeem helemaal niet zou werken aangezien de hulpcilinder drukt :mrgreen:
dus gelijk een nieuw systeem gemaakt!



werkt mooi soepel, dus probleem opgelost en klaar voor gebruik lijkt mij.
ook nog even bezig geweest met m'n uitlaat met mijn bak en braad kunsten (:

mooi geweest voor vandaag.

verdere updates en foto's volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel van Genderen (GAST)
  • Marcel van Genderen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-02-2013 18:12 #123815 door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Leuk project! goed bezig, lijkt mij ook wel wat zo'n 3 liter in mijn amazon.
alleen die koppelingsconstructie vertrouw ik niet zo. lijkt mij niet super degelijk, als ik het goed zie moet die stang door die klem glijden? als deze vervuild en meer weerstand krijgt trap je de stang zo krom.
Kon je niet makkelijker je amazon ombouwen naar een kabelbediening? mijn 69er heeft die standaard en het werkt prima!

groeten, Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2013 02:45 #123847 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Marcel, bedankt voor de waardering!
het lijkt inderdaad wat gammel, maar zit toch echt goed stevig in elkaar. en aangezien ik de koppeling nog met de hand kan aandrukken lijkt het mij wel sterk zat haha. de klem is trouwens puur om de stang op z'n plek te houden. zit genoeg speling tussen zodat hij niet eventueel door vuil e.d vast komt te zitten. tevens is het buisje sterker dan het lijkt, je bent al gauw een moker en een bankschroef nodig om het te bewerken haha.
mij leek ombouwen naar een kabelbediening veel meer werk, aangezien ik dan alles van de 164 over moest zetten.
zodra ik de motor in de amazon heb zitten laat ik je weten of het goed werkt of niet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24-02-2013 15:04 #123864 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Wat ik nog wel zou doen bij de koppelings bediening is aan de kant van de koppelingsgaffel het driehoekje wat groter maken zodat het lange rechte stuk wat sterker word (een grotere driehoek)

Bijlage:


Uploaded with ImageShack.us

succes verder, wel een leuk project :!:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2013 19:04 #123873 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Joost, opzich wel een idee om er sowieso zeker van te zijn inderdaad. ik ga het morgen toepassen! Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24-02-2013 20:49 #123875 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

"Wessel Renken" schreef:
@ Joost, opzich wel een idee om er sowieso zeker van te zijn inderdaad. ik ga het morgen toepassen! Bedankt!


Mag ook een andere kleur zijn hoor! :lol: :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2013 22:39 #123882 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

"Joost Buiting" schreef:

"Wessel Renken" schreef:
@ Joost, opzich wel een idee om er sowieso zeker van te zijn inderdaad. ik ga het morgen toepassen! Bedankt!


Mag ook een andere kleur zijn hoor! :lol: :lol:

haha denk dat ik ook maar beter metaal kan gaan gebruiken in plaats van paint :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2013 23:05 #124026 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
UPDATE

vandaag eindelijk mooi weer dus gelijk flink aan de slag gegaan!
trouwens ook een super cadeau gekregen van m'n moeder alvast voor mijn verjaardag!
super blij mee

eerst maar eens goed ruimte gemaakt om bezig te gaan met het uitslijpen van het schutbord e.d.
een paar oude rotte matten tegengekomen, dus hup de afvalbak ermee

de kachel eruitgehaald

kan trouwens worden opgehaald voor degene die hem nog kan gebruiken voor een klein prijsje, verzin maar wat leuks want ik gebruik hem niet meer.

stoelen e.d. eruit gehaald om goed ruimte te maken

goed uitgemeten hoeveel ruimte ik nodig zou hebben, ben toch nog wel meer ruimte nodig als ik dacht :roll: ik moet dus een oplossing gaan verzinnen om de pedalen iets te verplaatsen, maar dat komt wel goed.
met een beetje zweet toch maar de slijptol erin gezet, anders kom ik er nooit.

resultaat:

ik heb nu officieel een flintstones auto :mrgreen:

morgen bezig om een nieuwe plek te maken voor de steun van de versnellingsbak, de motorsteunen een nieuwe plek geven en overmorgen (als het meezit) het blok gaan passen en hopen dat ik alles goed heb opgemeten.
trouwens nog superveel rvs platen gevonden voor de nieuwe beplating van het schutbord die m'n moeder nog had bewaard, zo zie je maar weer moeders blijven handig met dingen bewaren.

ook nog een paar vragen voor de mensen die dit weten, zou de beplating ook met popnagels/ bouten vast mogen worden gemaakt voor het apk? met eventueel kit ertussen zodat het echt dicht zit, of moet het echt helemaal dicht gelast worden?
alvast bedankt!

verdere foto's en updates volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.