ik en m'n 2x zo oude bak.

  • Gijs Kirkels (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
01-11-2010 20:55 #97517 door Gijs Kirkels (GAST)
ik en m'n 2x zo oude bak. is gemaakt door Gijs Kirkels (GAST)
en nee helaas geen ontzettend zeldzaam model, ik heb sinds iets meer als een jaar een amazon p131 b20 anno 1989/1969.
destijds overgekocht van wijlen Ido Kempkens. ik ben zelf 22 en rij er nog altijd heerlijk mee rond!

momenteel is er even wat werk aan, er zat roest onder de rand van de voorruit waardoor regenwater binnen lekte.
gelukkig kan Han Bisdom mij hiermee helpen, en gelijk even wat aan het overmatige olielekkage doen.

Ondertussen allerlei dingen meegemaakt en stukken gehad, van een probleemloze vakantie naar mönschau tot een zondagsritje waarbij je ineens de versnellingspook los in je hand hebt.
het maakt me niet uit, elk ritje is weer een avontuur, en het houd voor mij nooit op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2010 14:09 #97607 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic ik en m'n 2x zo oude bak.
Dat is de instelling!
Leuk hoor, 22 jaar en een mooie amazon. Ik heb een zoon, die vanaf zijn geboorte in een 142 uit 1972 werd rondgereden, en nu hij 30 is heeft hij zelf een 1972 142, alleen geen rode! Ik heb nóg een zoon (van 24) met een 144S uit 1967! (Zelf heb ik ook nog steeds een 144, natuurlijk uit 1972, naast de amazon combi en de 940 LPT!)

Blijf genieten!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2010 17:41 #97616 door
Beantwoord door in topic ik en m'n 2x zo oude bak.
Leuke volvo! Vind het imperiaal ook wel gaaf staan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Danny Meeuwessen (GAST)
  • Danny Meeuwessen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
04-11-2010 18:42 #97621 door Danny Meeuwessen (GAST)
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic ik en m'n 2x zo oude bak.
Net bakkie hoor! Mooie kleur ook, al zijn rood en groen ook altijd wel favorietjes bij mij qua Amazons.

1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2010 23:13 #97642 door
Beantwoord door in topic ik en m'n 2x zo oude bak.

"Danny Meeuwessen" schreef:
Net bakkie hoor! Mooie kleur ook, al zijn rood en groen ook altijd wel favorietjes bij mij qua Amazons.


Vind nou juist een blauwe wel bijzonder! Jammer dat je dan vaak zo snel plekjes ziet, overigens ziet deze er netjes uit hoor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gijs Kirkels (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
21-12-2010 16:38 #98962 door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic ik en m'n 2x zo oude bak.
bedankt voor de reacties! :D

ik moet wel zeggen dat hij er in het echt iets minder netjes uit ziet, hij is laatste tijd namelijk schandalig dof geworden.
echt veel tijd om hem in de wax te zetten heb ik niet dus dat komt er steeds niet van, en het lijkt af en toe of hij niet schoon te houden is..
ook heb ik 4 plekken op de linkerkant overgespoten met een maat op de oprit, maar helaas niet precies dezelfde kleur dus dichterbij zie je 4 ronde plekken op de zijkant :')

de imperiaal heb ik een tijd terug voor 2 tientjes opgehaald, was een uur rijden dus aan de benzine was ik al meer kwijt :p
ondertussen zit er ook al een nieuwe voorruit in en zijn alle roestgaten die eronder zaten dichtgemaakt. hopelijk lekt hij ook geen olie meer anders weet ik niet echt meer waar het vandaan komt, behalve misschien de vulplug???

momenteel staat hij binnen en droog hij een maat van me, ik heb hem toch niet dagelijks nodig en vanwege het zout/pekel ga ik liever niet rijden. scheelt in benzinekosten!


p.s. ook een leuk verhaal: ging eens naar school (halfuurtje rijden) en vlak voordat we de snelweg op gingen hield alle electra ermee op. dacht eerst dat het een zekering was maar die waren nog heel dus ik ging uit van een kortsluiting en lekker doorgereden. vervolgens 2 uurtjes op school gezeten, toen we wilden gaan startte hij niet meer dus aanduwen en snel naar huis.
bleek later dat de dynamo het begeven had (ook door dat olielekkage), maar evengoed prima op de accu op en neer geweest!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gijs Kirkels (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
06-02-2011 21:49 #100262 door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic ik en m'n 2x zo oude bak.
Klote zooi..

heb hem vandaag maar weer eens opgehaald bij een maat van me waar hij onderdak heeft gehad gedurende er kans op pekel en andere rotzooi was.

nou pist hij de olie er werkelijk waar uit.. en nog wel net die voorste krukaskeering vervangen.
maargoed aan de voorkant is alles netjes droog, tussen de bak en de motor druppelt het echter eruit, dus ik verdenk de achterste krukaskeering deze keer. wat dus ook bevestigd dat hij te hoge druk opbouwt en nu de olie er voor niet meer uit kan, gebeurd dit dus achter. zal wel weer zo'n vilten keering zijn die te droog is geworden o.i.d. niks waard..

het verklaart ook het bokken wat hij af en toe doet bij wegrijden, ik dacht eerst dat het met de cardanas te maken zou hebben maar nu denk ik dat de koppelingsplaat vet is.

weer een klusje voor het weekend! hopelijk is het hierna voorlopig eens voorbij want ik begin een beetje moe te worden van het olielekken allemaal..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2011 16:59 #100283 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic ik en m'n 2x zo oude bak.
Ook welkom bij de klup.

Hoge olie lekkage kan ook komen door overdruk in het carter. Kijk even of de carter ventilatie wel naar behoren werkt. Er staat veel over op dit forum.

Success

leo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2011 18:24 #100286 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic ik en m'n 2x zo oude bak.
Heb je ook nog foto`s van de binnenkant?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gijs Kirkels (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
07-02-2011 20:04 #100295 door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic ik en m'n 2x zo oude bak.
interieur, met een moderne radio onder het dash gehangen, een zonder cd speler voor ruimtebesparing, en er zit toch een sd kaartje van 2 gb in.. op de 2e foto staat de toerenteller die ik een tijdje terug geplaatst heb.





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.