Oude Volvo dealer en bedrijven foto's

Lees meer
16-12-2020 22:40 #191533 door Thom Fransen
Hallo, ik ben nu eenmaal een mens die van nostalgie houdt. Daarom hou ik ook van foto's van Volvo Garagebedrijven. Van heel oud tot pakweg de periode midden jaren 90 waar het allemaal glazen dozen werden.
Wie o wie heeft er nog wat (mag ook uit Volvo magazines etc. zijn wat mij betreft, puur voor mijn eigen verzameling).
Ik trap af met een show bij een Duitse dealer (regio Recklinghausen volgens de kentekens) ergens in de jaren 80:

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2020 22:10 #191545 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Oude foto's van Volvo garagebedrijven en showrooms
NV Niham, importeur van Volvo personenauto's, Koninginnegracht 10-11, Den Haag. Foto uit ca. 1965 van Stokvis. Foto komt uit de collectie van het Haags Gemeentearchief. Let ook op de katterug in de showroom!

P544B B16A, P220VE B18A
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
18-12-2020 10:15 - 18-12-2020 10:16 #191548 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Oude foto's van Volvo garagebedrijven en showrooms
Jan van Roosmalen aan de Hoge Steenweg in Loon op Zand; begonnen als fietsenmaker was hij eerst aktief in repareren en onderhouden van alle merken auto's (foto 1940); zijn eerste dealerschap was Goggomobil in 1960 en in 1967 werd hij Volvodealer met vestigingen in Tilburg Den Bosch en Waalwijk, later volgde overname van De Beemd
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2020 11:09 #191550 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Oude foto's van Volvo garagebedrijven en showrooms
Ja, voor mij een jeugdherinnering, van Roosmalen -Hoge Steenweg - Loon op Zand. Ik ben er in de jaren zestig talloze malen langs gereden met mijn Puch en later met mijn Ford Cortina vanuit mijn toenmalige woonplaats Waalwijk naar oa het Koning Willem 2 Lyceum in Tilburg en weer terug. Er lag toen nog geen weg om Loon op Zand heen en je moest door het plaatsje zelf. Op die route kwam je ook langs de Efteling in Kaatsheuvel.
Dank voor het plaatsen van de foto.

Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
18-12-2020 14:08 #191559 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Oude foto's van Volvo garagebedrijven en showrooms
ach ja...vroeger....
ik werkte vanaf 1980 vanuit Tilburg in Brabant voor Michelin en reed wekelijks naar Tilburg via Waalwijk en dat was van Waalwijk naar Loon op Zand nog via de oude betonplaten weg langs de Molen en de Efteling en bij Loon op Zand werd het de nieuwe A261; die werd later doorgetrokken naar Waalwijk en werd N261; van Roosmalen lag dus niet meer aan de doorgaande route, hij was een trouwe Michelin klant en ik heb hem heel wat banden verkocht; in 2006 werd het oorspronkelijke bedrijf in Loon op Zand gesloten en verplaatst naar Waalwijk; het pand staat er nog en af en toe is er wat tijdelijke bedrijvigheid maar er is al 14 jaar gesteggel tussen de ontwikkelaars en de gemeente over de toekomst van het nu mistroostige pand; ik woon zelf overigens sinds 2018 in Loon op Zand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2020 19:40 - 17-03-2021 19:21 #191567 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Oude foto's van Volvo garagebedrijven en showrooms


Bleukens Chaam (foto's van Internet)




Volvo Oslo (N)


Dependance van Volvo Oslo


Volvo Den Haag (foto Facebook)

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2020 12:45 #191577 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Oude foto's van Volvo garagebedrijven en showrooms
Leuk die oude foto,s van Volvo garagebedrijven. Dit roept bij mij weer herinneringen op bij het zien van de foto van Niham in de Den Haag, ik ben daar destijds vaak geweest om een nieuwe Volvo te halen voor mijn toenmalige werkgever, Volvo dealer te Ede, dat was best wel spannend voor een broekje van 22 jaar want je kreeg een bult geld mee, de auto moest contant betaald worden en gecontroleerd op krasjes en deukjes, en als je wat over het hoofd had gezien dan zwaaide er wat bij thuiskomst.
En zo toerde ik in een spik splinter nieuwe Amazon over de snelweg met de gedachte, zo,n auto zal ik wel nooit kunnen kopen maar in 1975 was het toch zo ver, een prachtige Amazon 133 GT van 1969, en die heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-12-2020 09:42 #191596 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Oude foto's van Volvo garagebedrijven en showrooms
Volvodealer Ban Garage in Amsterdam, Banstraat 27, ca. 1985. Foto van Doriann Kransberg. Bron Stadsarchief Amsterdam.

P544B B16A, P220VE B18A
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-12-2020 08:41 - 21-12-2020 08:43 #191619 door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic Oude foto's van Volvo garagebedrijven en showrooms

Thom Fransen schreef :


Voor mij onbekende Nederlandse dealer (foto Facebook)

Thom


Prachtige foto’s Tom !
De laatste foto, de “onbekende dealer” is van de showroom van de NIHAM in Den Haag. De foto is, gezien de aankondiging van de 343, gemaakt in 1976.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-12-2020 08:44 #191620 door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic Oude foto's van Volvo garagebedrijven en showrooms
Het ontstaan en geschiedenis van de NIHAM:

www.conam.eu/historie/auto-importeurs-in...omobiel-maatschappij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.