Brandstofpomp loopt onregelmatig... Kan dat?

• Han Kops
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-10-2007 17:55 #50864 door Han Kops
<p>Hi all...</p><p>We hebben eindelijk onze Volvo 1800E thuis (na invoer, keuring etc etc). Echter als de auto even gelopen heeft en warm geworden is, gaat hij inhouden. Geen enkele trekkracht meer over. Het lijkt een beetje of hij verzuipt, maar ik geloof niet dat het dat is.</p><p>We verdenken eigenlijk de brandstofpomp. Deze is erg rumoerig (is dat normaal?) en op het moment van inhouden valt dat geluid ook zo goed als weg. Ik weet niet of dat kan, dat hij "onregelmatig" loopt, zo'n pomp... Misschien kan het ook in de aansturing van dat ding zitten?</p><p>Wie heeft eerder zoiets meegemaakt? </p><p>By the way... het is een B20F injectie motor (amerikaans)</p><p>Grtjs, Han & Tonja</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2007 07:07 #86950 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Brandstofpomp loopt onregelmatig... Kan dat?
De pomp onder de mijne "huilde" ook. Toen de motor bij stationair draaien af en toe stil viel heb ik de pomp vervangen en daarmee was het opgelost. Huilen doet ie nog steeds, zij het in mindere mate. Vervang overigens eerst eens het brandstoffilter. Als dat dicht zit heb je dezelfde symptomen , maar het is beduidend goedkoper om te vervangen.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2007 18:53 #86949 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Brandstofpomp loopt onregelmatig... Kan dat?
<p>Je symptomen doen denken aan vuil in je tank en/of verstopt benzine filter (zit voor de pomp gemonteerd) zoals Piek ook beschrijft. Een bekent euvel van de 1800E is water in de benzinetank door condens en dat geeft roest in je tank en een verstopt filter. Zet je auto daarom in de winter weg met een volle tank benzine om condens te voorkomen!</p><p>Kijk eens in je tank of daar vuil inzit, mn roest deeltjes. Trek de mat in de kofferbak omhoog en daar zie je een paar draden op de tank vastzitten. Deze zijn van de tankvlotter. Die zit gemonteerd onder een rond metalen plaatje wat vastzit met een stuk of 6? koperen schroefjes. Deze losdraaien en dan kan je de tankvlotter met het metalen plaatje omhoog halen. Merk het plaatje vantevoren hoe het gemonteerd zit ivm terugplaatsen. Doe dit eruit halen voorzichtig om niets te beschadigen en zorg dat er geen vuil in de tank kan vallen!! Nu kan je in de tank kijken en controleren of er vuil inzit. Haal wel eerst je minpool van de accu los om vonken te voorkomen en doe dit buiten vanwege de benzinedamp, roken tijdens dit werkje lijkt me niet verstandig:) Zorg van te voren dat je een nieuwe ronde kurken pakking hebt om onder het metalen plaatje te monteren. Succes!</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD