topic gesloten, uitleg heeft geholpen, geen reacties meer nodig

Lees meer
20-03-2023 09:01 #202506 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic krijg het stuur niet ver genoeg op de stuurstang

Heb je wel gecontroleerd dat de 2 pennen met nummer 12 wel ver genoeg in het rubber zitten. Vanuitgaande dat je het laatste type hebt. 
De Amazon is van 1965. Dan heeft hij niet de nieuwe uitvoering.

P544B B16A, P220VE B18A
Discussie gesloten.
Lees meer
20-03-2023 11:04 #202510 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic krijg het stuur niet ver genoeg op de stuurstang
Ik zal bekijken of het probleem inderdaad in de verbinding van de twee helften van de stuurstang halverwege het stuurhuis zit, ook al is daar sinds het originele stuur erop zat niets aan veranderd.. Vreemd overigens dat op de tekening van het standaardstuur in het onderdelenboek dat pennetje dat moet zorgen voor terugzetten van de richtingaanwijzer in de neutraalstand niet afgebeeld is, althans ik zie het niet (pagina: groep 6, blz. 11 en 13)., tenzij met nr. 42 dat pennetje wordt bedoeld. Op de afbeeldingen van de andere sturen (vlinder en GT) staat het wel.
Discussie gesloten.
Lees meer
20-03-2023 15:50 #202515 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic krijg het stuur niet ver genoeg op de stuurstang
Ik heb de twee helften van de gedeeld stuurstang dichter naar elkaar gebracht en het stuur bereikt nu wel het getande deel van de stuurstang. Goeie tip! Voor meer ruimte ook de richtingwijzerschakelaar verwijderd.
Maar het aluminium buisje dat de richtingaanwijzers terug naar neutraal moet zetten past nog steeds niet langs de zwarte stalen rand met drie schroefgaten waar de plastic kap later op vastgezet wordt.
Is het riskant als ik de vierkante vorm van de voorkant van het aluminium buisje bijslijp tot rond, zodat het wel naar beneden kan tegen de verende ring aan die daar om de stuurstang zit?
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Lees meer
21-03-2023 15:20 #202534 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic krijg het stuur niet ver genoeg op de stuurstang
Na enig heen en weer proberen is het gelukt. Wel moest ik eerst het pinnetje dat aan de achterkant uit het stuur steekt om de richtingaanwijzer terug naar neutraal te zetten (bij mij aan de onderkant, 6 uur op de klok zeg maar) er uit wrikken en een nieuw 2 mm gaatje boren (op 3 uur zeg maar, dus vanuit één van de twee grote loze gaten in het stuur). omdat het anders niet in de gleuf van de terugzetter voor de richtingaanwijzers viel en bovendien stuikte en het stuur tegenhield om ver genoeg over de schroefdraad heen geschoven te worden. Belangrijke tip daarbij was om de verbinding van de twee helften van de gedeelde stuurstrang in het motorcompartiment met een klem naar elkaar toe te trekken, zodat de stuurstang boven verder naar buiten kwam en de schroefdraad beter bereikbaar werd.
De conclusie is dat het stuur eigenlijk voor een enkele stuurstang is, terwijl er een gedeelde stuurstang in zit. Welke van de twee origineel is en wat later is aangebracht weet ik niet, maar ik denk de gedeelde stuurstang, want officieel hadden ze die in 1965 niet.
Enfin, probleem opgelost. Heel veel dank aan iedereen!
Discussie gesloten.
Lees meer
30-07-2023 18:22 #204001 door Lo Bouwens
Dank zij de veler adviezen en het voorbeeld ter plaatse bij Cor zit het eindelijk goed.
Discussie gesloten.